Η Επιστροφή του Μπεν

Ben is Back

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2018
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΗΠΑ
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πίτερ Χέτζις
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Πίτερ Χέτζις
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Τζούλια Ρόμπερτς, Λούκας Χέτζις, Κόρτνεϊ Μπ. Βανς, Κάθριν Νιούτον
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Στιούαρτ Ντράιμπεργκ
    ΜΟΥΣΙΚΗ: Ντίκον Χίντσλιφ
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 103'
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Feelgood
    <ARTICLE TITLE/>

Γαλήνιες χριστουγεννιάτικες στιγμές μετατρέπονται σε ένα θρίλερ ατομικής και οικογενειακής επιβίωσης, με δυνατές ερμηνείες και μια οπτική που ψάχνει την αληθινή αγάπη μακριά από το κλίμα των ημερών αυτών.

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Το μοτίβο όπου κατά τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων διακοπών μια οικογένεια ξαναβρίσκεται οδηγώντας σε δράματα δωματίου, έχει χρησιμοποιηθεί αρκετές φορές στο σινεμά ως μια ταιριαστή περιγραφή της ασφυξίας που μπορεί να προκαλέσει ο στενός οικογενειακός κύκλος τις μέρες αυτές. Η «Επιστροφή του Μπεν» μοιάζει να κινείται σε αυτά τα νερά, καθώς άσωτος υιός επιστρέφει στο σπίτι της μητέρας του για να περάσει λίγο χρόνο με αυτήν, τον νέο της σύζυγο και τα 3 αδέρφια του – τα 2 από αυτά ετεροθαλή. Στην πορεία όμως η ταινία μια ενδιαφέρουσα στροφή και μετατρέπεται σε ένα ήπιο μεν, αλλά κανονικότατο θρίλερ.

Ο Μπεν (Λούκας Χέτζις) είναι πρώην τοξικομανής και στην θολή περίοδο της ζωής του επιβίωσε ως μικροεγκληματίας, με αποτέλεσμα η επιστροφή του στη γειτονιά να γίνει αντιληπτή από γνωστούς που δεν θα ήθελε να ξαναδεί. Ενώ λοιπόν φαίνεται πως θα περάσει ένα ήρεμο διάστημα, αφήνοντας πίσω κάθε ενοχή για το κακό που προξένησε σε συγγενείς και φίλους, βλέπει ότι η παρουσία του μπορεί να αποτελέσει κίνδυνο για τους οικείους του. Η μητέρα του (Τζούλια Ρόμπερτς) νιώθοντας πως πιθανά θα τον ξαναχάσει, βγαίνει στο δρόμο μαζί του για να αντιμετωπίσουν μαζί όποιον κίνδυνο υπάρχει και μια σκληρή βραδιά ξεκινά. 

Ο Πίτερ Χέτζις (πατέρας του Λούκας) έχει μια αραιή αλλά αξιοπρόσεκτη καριέρα στο σινεμά, που ξεκίνησε με τη μετατροπή σε σενάριο του βιβλίου του, «Ποιος Βασανίζει τον Γκίλμπερτ Γκρέιπ;» και συνεχίστηκε με δουλειές που συνήθως εξετάζουν τις οικογενειακές σχέσεις και το δίλημμα που πολλές φορές επιφέρουν στους ήρωές του – είναι σχέσεις που δίνουν φτερά ή τους συγκρατούν στη Γη; Ο Μπεν εδώ συμπεριφέρεται περισσότερο αλτρουιστικά, νοιώθει απέχθεια για τον εαυτό του με πολλές υπόνοιες όμως πως δεν πήρε ως παιδί αυτά που έπρεπε από τους γονείς του. Εκεί ακριβώς αποσκοπεί και η αυτοθυσία της μητέρας του και η δυναμική, «τώρα ή ποτέ» ερμηνεία της Ρόμπερτς. Στον χαρακτήρα της βλέπεις την κούραση που έχει προέλθει από ένα χρόνιο πρόβλημα αλλά και την θέληση να διορθώσει δικές της ενοχές. 

Αν και η νυχτερινή βόλτα των δύο φλερτάρει πολλές φορές με το μελόδραμα, ο Χέτζις κινηματογραφεί όλη τη δράση, όπως και τις χαρούμενες στιγμές πριν, με έναν τρόπο που θυμίζει οικογενειακό home video. Η οπτική του αυτή κάνει το έργο του να θυμίζει μια ανάμνηση που θα ανασύρει στο μέλλον η οικογένεια, παίζοντας κάπως ειρωνικά με τη χριστουγεννιάτικη ευδαιμονία και δίνοντας αληθινό νόημα στις γιορτές των ηρώων του, φιλμάροντας ανταλλαγές δυνατών συναισθημάτων αντί δώρων. Ρόμπερς και Χέτζις στηρίζουν απόλυτα το εγχείρημα ως τις συγκινητικές στιγμές του φινάλε, βοηθώντας στην ολοκλήρωση μιας ταινίας που στην αρχή νομίζει κάποιος ότι έχει ξαναδεί πολλές φορές, μέχρι που τελικά κάνει την έκπληξη. 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Η Επιστροφή του Μπεν
  • Η Επιστροφή του Μπεν