Gemini Man ? ταινιες || cinemagazine.gr

Gemini Man

Gemini Man

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2019
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ:ΗΠΑ/Κίνα
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Ανγκ Λι
    ΣΕΝΑΡΙΟ:Ντέιβιντ Μπένιοφ, Μπίλι Ρέι, Ντάρεν Λέμκε
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ:Γουίλ Σμιθ, Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ, Κλάιβ Όουεν
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:Ντιόν Μπίμπι
    ΜΟΥΣΙΚΗ:Λόρνε Μπάλφι
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ:117'
    ΔΙΑΝΟΜΗ:Odeon
    <ARTICLE TITLE/>

Προσωποκεντρική ταινία δράσης αλά ‘90s, στηριγμένη κατά κύριο λόγο στο επαναστατικό format της, το οποίο, όμως, ελάχιστες κινηματογραφικές αίθουσες στον πλανήτη μπορούν να υποστηρίξουν.

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Ξεκινώ το κείμενο με μια σημείωση. Ο Ανγκ Λι γύρισε την ταινία του σε format 3D 120 fps. Στη χώρα μας, όπως και στις περισσότερες χώρες του πλανήτη, κανένα σινεμά δεν διαθέτει τον κατάλληλο εξοπλισμό για να υποστηρίξει το εν λόγω format. Στις συνεντεύξεις του ο Λι δηλώνει επανειλημμένα ότι αυτό που τον τράβηξε στο project ήταν η δυνατότητα να πειραματιστεί πάνω στο συγκεκριμένο format με μεγαλύτερο προϋπολογισμό από την προηγούμενη ταινία του, το απρόβλητο στη χώρα μας, πλην αξιόλογο «Billy Lynn’s Long Halftime Walk». Οι αναφορές του στο περιεχόμενο του φιλμ είναι ελάχιστες, το ζητούμενο για αυτόν είναι να δείξει πως το συγκεκριμένο format είναι το μέλλον του σινεμά, καθώς, όπως λέει, αναδεικνύει περισσότερες λεπτομέρειες και προσδίδει πολλαπλάσια φυσικότητα στην κίνηση εντός του κάδρου.

Ενόψει των ανωτέρω και, από την στιγμή που η ταινία προβλήθηκε μόνο σε «ένδοξο» 2D, οποιοσδήποτε στοχασμός πάνω στις ιδιαιτερότητες αυτού του format και στη λειτουργία του (και τη λειτουργικότητά του) στην κινηματογραφική εμπειρία είναι αδύνατος. Κατά τα λοιπά το Gemini Man, που γεννήθηκε ως project στα μέσα των ‘90s, έχει μεν το γαργαλιστικό concept της μονομαχίας του ήρωα με τον νεότερο εαυτό του, τίποτα, όμως, δεν έχει να καταθέσει πάνω στον Χρόνο, στην φθορά που τον συνοδεύει και τον φόβο αυτής, στις δεύτερες ευκαιρίες ή, έστω, στην Εικόνα του σταρ. Στην πράξη στέκεται απλά ως αφορμή για να στηθεί ένα προσωποκεντρικό θέαμα με προσχηματική ίντριγκα που ενώνει τα set-pieces μεταξύ τους. Τα οποία, αν και όχι ιδιαίτερα πρωτότυπα, με τον Ανγκ Λι να δίνει το γενικό πρόσταγμα, είναι υποδείγματα χορογραφίας και ευδιάκριτης γεωγραφίας της δράσης. Σεκάνς σαν αυτή που καταλήγει σε καταδίωξη με μοτοσυκλέτες η Marvel δεν έχει να επιδείξει σε 23 ταινίες. 

Δεν βαριέσαι ποτέ, δεν ενθουσιάζεσαι και ποτέ

Με γυρίσματα στην Καρθαγένη και τη Βουδαπέστη προστίθεται καλοδεχούμενος αέρας κοσμοπολιτισμού στα δρώμενα, ο Ανγκ Λι  κάνει και μια μικρή ένεση σαιξπηρισμών στο θέαμα, όπως στο «Hulk», αλλά με σημαντικά μικρότερη επιτυχία, ο δε Γουίλ Σμιθ, πάντα συνεπής και αξιόπιστος πρωταγωνιστής, τέτοιους ρόλους τους υποδύεται αποτελεσματικά και στον ύπνο του. Ο εικοσιτριάχρονος Γουίλ Σμιθ, μια ολοσχερώς ψηφιακή δημιουργία, είναι πειστικός στο μεγαλύτερο μέρος του φιλμ, βοηθά σ’ αυτό και η χρήση του φωτός και των σκιών, όπως στο «Hulk» και πάλι, αλλά με σημαντικά μεγαλύτερη επιτυχία.

Εν ολίγοις δεν βαριέσαι ποτέ, δεν ενθουσιάζεσαι και ποτέ, επειδή, όμως, το θέαμα στηρίζεται πάνω στο επαναστατικό format που το γύρισε ο Ανγκ Λι, αν δεν το δούμε έτσι, η ετυμηγορία για το φιλμ δεν μπορεί να είναι οριστική. Θα ήταν σαν να τοποθετείσαι για τη γεύση των πιάτων ενός νέου εστιατορίου με γνώμονα τις φωτογραφίες τους στο δελτίο τύπου. 

 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Gemini Man
  • Gemini Man