Η Πιο Μεγάλη Απάτη

JT LeRoy

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2018
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ:ΗΠΑ/Καναδάς/Μ. Βρετανία
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Τζάστιν Κέλι
    ΣΕΝΑΡΙΟ:Τζάστιν Κέλι, Σαβάνα Κνουπ
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ:Κρίστεν Στιούαρτ, Νταϊάν Κρούγκερ, Λόρα Ντερν
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:Μπόμπι Μπουκόφσκι
    ΜΟΥΣΙΚΗ:Τιμ Κβασνόσκι
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ:108'
    ΔΙΑΝΟΜΗ:Tanweer
    <ARTICLE TITLE/>

Ψύχραιμη και αποφορτισμένη καταγραφή της περιβόητης λογοτεχνικής απάτης για την ύπαρξη του συγγραφέα Τζέι Τι Λίροϊ, την οποία μεγαλοποίησαν κάποτε τα αμερικανικά μέσα, μέσα από τις αγωνίες και τα κίνητρα των 2 γυναικών που πρωταγωνίστησαν σε αυτήν. 

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Η «Πιο Μεγάλη Απάτη» του τίτλου είναι μάλλον μικρότερου μεγέθους καθώς η ιστορία της συγγραφής με ψευδώνυμο ή η δημιουργία ενός τεχνητού καλλιτεχνικού δημιουργού είναι αρκετά παλιά και επαναλαμβάνεται συχνά. Αν διαφοροποιεί κάτι την περίπτωση του Τζέι Τι (Τζερεμάια Τερμινέιτορ) Λίροϊ, που αποδείχτηκε πως ήταν ένα πλαστό όνομα που χρησιμοποίησε η συγγραφέας Λόρα Άλμπερτ χτίζοντας μια περσόνα ενός νεαρού αγοριού, είναι πως αυτή συνέβη σε μια εποχή που τα media ξεκίνησαν να ουρλιάζουν για το οτιδήποτε, μεγιστοποιώντας σκάνδαλα και δίνοντάς τα έναν μάλλον αχρείαστο θόρυβο. 

Η καταγραφή της ιστορίας γίνεται πολλές φορές με αυτή τη σκοπιά, ξεκινώντας από τη συχνή απορία της «συνεργού στο έγκλημα» Σαβάνα Νουπ προς τη Λόρα στο γιατί δεν αποκαλύπτει την πραγματική ταυτότητά της, παραβλέποντας πίσω από τον πληθωρικό χαρακτήρα της ένα πλήθος από βιώματα που μάλλον δε θα ήθελε να βγάλει προς τα έξω. Η Λόρα Ντερν κρατά το ρόλο της συγγραφέως-φάντασμα βγάζοντας ιδανικά την μπερδεμένη προσωπικότητα της συνονόματής της που έπλαθε φανταστικούς χαρακτήρες για να μπορέσει να επιβιώσει, χωρίς να έχει σκοπό κάποιου είδους εμπορική εκμετάλλευση, και τώρα έχοντας πια μπει σε ένα παιχνίδι που δε μπορεί να ελέγξει, χάνει τη γη κάτω από τα πόδια της. Η Κρίστεν Στιούαρτ, ως ανδρόγυνη και αμφισεξουαλική Σαβάνα που μετατρέπεται στον Τζέι Τι Λίροϊ που γνωρίζει ο έξω κόσμος, παίζει με οδηγίες να κρατήσει το υποτονικό προφίλ που συνηθίζει κρατά κάτι που εδώ λειτουργεί άψογα παριστάνοντας μια κωμική περσόνα που εμπνέεται από rock stars η ψευδοσελέμπριτις της σύγχρονης εποχής. 

Η ταινία του Τζάστιν Κέλι, που την έγραψε μαζί με τη Νουπ και γι’ αυτό τα περισσότερα πράγματα που βλέπουμε φαίνονται να είναι ειπωμένα από τη πλευρά της, δεν ενδιαφέρεται για πολλά περισσότερα από την περιγραφή όσων έγιναν, για όσους δεν τα ξέρουν. Η χωρίς υπερβολές αφήγηση εξυπηρετεί μια ψύχραιμη ματιά που όφειλε να υπάρχει μετά από τέτοια χρονική απόσταση και κυρίως ένα σχόλιο για την άνευ λόγου υστερία, το οποίο ο Κέλι δεν εκμεταλλεύεται όσο πρέπει για να κάνει πιο δηκτικό το φιλμ του. Στηρίζει όμως τις δυο ηρωίδες του και προς αυτή την κατεύθυνση καταλήγει, την ανάγκη τους να βρουν τελικά τον αληθινό εαυτό τους μέσα από μια extravagant περιπέτεια που τους έλαχε. 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Η Πιο Μεγάλη Απάτη
  • Η Πιο Μεγάλη Απάτη