Οι Κληρονόμοι

Las herederas

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2018
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ:Παραγουάη, Γερμανία, Ουρουγουάη, Βραζιλία, Γαλλία
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Μαρσέλο Μαρτινέσι
    ΣΕΝΑΡΙΟ:Μαρσέλο Μαρτινέσι
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ:Άνα Μπρουν, Μαργαρίτα Ίρουν, Νίλντα Γκονζάλεζ,
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:Λουίς Αρμάντο Αρτεάγκα
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
    ΔΙΑΝΟΜΗ:Weird Wave
    <ARTICLE TITLE/>

Τιμημένη με τη Χρυσή Αθηνά του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας και με τρία βραβεία στο πρόσφατο Φεστιβάλ Βερολίνου, η επίσημη υποβολή της Παραγουάης στα προσεχή Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας πετυχαίνει  μια χαμηλόφωνη ιστορία ατομικής εξέγερσης πλάι σε μια εύστοχη ανατομία των ταξικών ανισοτήτων μιας χώρας. 

Από τον Λουκά Κατσίκα

Σε μια προνομιούχα συνοικία της σημερινής Ασουνσιόν, πρωτεύουσας της Παραγουάης, στέκει ένα αριστοκρατικό οίκημα, που μοιάζει μα απομεινάρι καλύτερων και πιο ξένοιαστων ημερών. Στο ημιφωτισμένο εσωτερικό του, πίσω από μισάνοιχτα παντζούρια και ανάμεσα σε στοίβες από ακριβά αντικείμενα τα οποία βρίσκονται αραδιασμένα στην τραπεζαρία του σαλονιού, ζουν δυο μεσήλικες γυναίκες: η δραστήρια Τσικίτα και η μακροχρόνια σύντροφός της, η μελαγχολική Τσέλα. 

Με την ελπίδα να εξασφαλίσουν γρήγορα κάποια χρήματα, οι δυο ηρωίδες διαθέτουν εδώ και λίγο καιρό την περιουσία τους προς πώληση. Όσο όμως η Τσικίτα δέχεται υποψήφιους αγοραστές στο σπίτι, η Τσέλα μένει αποτραβηγμένη στο δωμάτιό της, καθηλωμένη από μια ζωή που την οδήγησε να εκπέσει, ένα θλιμμένο φάντασμα της μεγαλοαστικής καταγωγής της. Καθώς όμως τα χρέη προς τις τράπεζες δεν φαίνεται να μειώνονται, η Τσικίτα οδηγείται στη φυλακή με την κατηγορία της απάτης. Προηγουμένως έχει φροντίσει ώστε η καλοδιατηρημένη ρουτίνα της συντρόφου της, και η επίφαση ομαλότητας την οποία τόσο επιμελώς έχει συντηρήσει για χάρη της, να παραμείνει αδιατάρακτη. 

Ένα ήσυχο κάλεσμα στην απόδραση και την ανεξαρτησία, στο δικαίωμα σε μια νέα αρχή όταν όλα μοιάζουν να έχουν συμβεί και μαζί μια ψύχραιμη χειρονομία εξέγερσης

Η απουσία της αναγκάζει, παρ' όλα αυτά, την Τσέλα να αναλάβει πιο αποφασιστικά την διάθεση των οικογενειακών κειμηλίων, ώστε να μπορέσει κάποια στιγμή να εξαγοράσει την ποινή της αγαπημένης της. Το μόνο που αρνείται να πουλήσει είναι η παλιά Μερσεντές του πατέρα της, την οποία αρχίζει να χρησιμοποιεί για να εκτελεί χρέη οδηγού σε ευκατάστατες κυρίες. Η γνωριμία της με μια ελκυστική σαραντάχρονη θα την φέρει, ωστόσο, αντιμέτωπη με επιθυμίες τις οποίες δεν είχε προβλέψει και δυσκολεύεται να διαχειριστεί. 

Με το (από πολλές απόψεις) αξιέπαινο ντεμπούτο του, ο 45χρονος Μαρσέλο Μαρτινέσι εισχωρεί με βλέμμα διακριτικό και κινήσεις μετρημένες σε ένα περιβάλλον γυναικών όπου η παρουσία των ανδρών μοιάζει περιφερειακή, η νεότητα αποτελεί μακρινή ανάμνηση και οι μνήμες ενός ευκατάστατου παρελθόντος γίνονται βάρος και τροχοπέδη. Χωρίς αφηγηματικούς πλεονασμούς, επωφελούμενος από την εξαιρετική μέσα στην εγκράτειά της ερμηνεία της (βραβευμένης στο Φεστιβάλ Βερολίνου) Άνα Μπρουν, ο σκηνοθέτης ξεδιπλώνει την ιστορία του δίχως εξάρσεις, σε χαμηλούς τόνους και ήπιες συναισθηματικές συχνότητες. 

Και καθώς η πορεία της Τσέλα προς την αφύπνιση αντικατοπτρίζει το πεπρωμένο μιας Παραγουάης η οποία πασχίζει, μετά από 35 χρόνια δικτατορίας και πολιτικών ατασθαλιών, να γεφυρώσει τα μεγάλα κοινωνικά χάσματα και να ονειρευτεί ένα καλύτερο μέλλον, ο Μαρτινέσι διευρύνει το σχόλιό του και μιλά για την ανάγκη καθενός να αποδράσει από τη φυλακή που έχει χτίσει για τον εαυτό του. Οι «Κληρονόμοι» του γίνονται έτσι ένα ήσυχο κάλεσμα στην απόδραση και την ανεξαρτησία,το δικαίωμα σε μια νέα αρχή όταν όλα μοιάζουν να έχουν συμβεί και μαζί μια ψύχραιμη χειρονομία εξέγερσης. 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Οι Κληρονόμοι
  • Οι Κληρονόμοι