Οροσειρά των Ονείρων

La Cordillère des Songes

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2019
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Χιλή/Γαλλία
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Πατρίτσιο Γκουσμάν
    ΣΕΝΑΡΙΟ:Πατρίτσιο Γκουσμάν
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:Σαμουέλ Λαχού
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ:84'
    ΔΙΑΝΟΜΗ:AMA Films
    <ARTICLE TITLE/>

Ο κορυφαίος ντοκιμαντερίστας Πατρίσιο Γκουσμάν κλείνει με ένα αμιγώς προσωπικό φιλμ μια σπάνιας σύλληψης τριλογία («Νοσταλγώντας το Φως», «Μαργαριταρένιο Κουμπί») ολοκληρώνοντας την μοναδική περιήγηση στη χώρα καταγωγής του, κατά την οποία ψηλάφησε μέσα από το ατάραχο φίλτρο της άχρονης Φύσης τις ανοιχτές πληγές που άφησε στη Χιλή η δικτατορία του Πινοσέτ. Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στο Φεστιβάλ Καννών.

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Ζωντανός θρύλος του πολιτικού και ποιητικού σινεμά τεκμηρίωσης που αφιέρωσε την τελευταία δεκαετία επανεξετάζοντας μέσα από το ατάραχο φίλτρο της άχρονης Φύσης και τις φυσικές επιστήμες το τραύμα που άφησε στη Χιλή η δικτατορία του Πινοσέτ, ο Πατρίσιο Γκουσμάν κλείνει με την «Οροσειρά των Ονείρων» μια ανεπανάληπτη κινηματογραφική τριλογία.

Έπειτα από το αριστουργηματικό «Νοσταλγώντας το Φως» (2010) και το βραβευμένο με Αργυρή Άρκτο «Μαργαριταρένιο Κουμπί» (2015), ο διακεκριμένος Χιλιανός δημιουργός αφήνει πίσω την αχανή έρημο Ατακάμα και τα ανοιχτά των ακτών της χώρας του προσανατολίζοντας τη sui generis ματιά του στην Κορδιλιέρα, την χαρακτηριστική οροσειρά των Άνδεων που διατρέχει την χιλιανή επικράτεια.

Ο Γκουσμάν συνεχίζει με θαυμαστή επιμονή την προσωπική του εξερεύνηση στο λεπτό αυτό σύνορο όπου συναντιούνται ο συμπαντικά αμελητέος ανθρώπινος παράγοντας με την άχρονη Φύση

Σταθερά τροφοδοτούμενος τόσο από τις πολιτικές όσο και από τις εσωτερικές του συγκρούσεις που σμίλεψαν μια φιλμογραφία ορόσημο για την οικουμενική αναγκαιότητα διατήρησης της ιστορικής μνήμης, ο Γκουσμάν παραδίδει με την «Οροσειρά» ενδεχομένως το πιο προσωπικό φιλμ μιας σπουδαίας καριέρας, κερδίζοντας με αυτό στις Κάννες το Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Σε αυτό μετρά την ψυχική απόσταση που τον χωρίζει πλέον από την χώρα καταγωγής του, επενδύει σε μια πιο ποιητική σύνδεση της θεματικής του με το φυσικό τοπίο και δίνει λιγότερο χώρο στις φυσικές επιστήμες που ο ίδιος λατρεύει και ενσωμάτωσε υποδειγματικά (βλ. Αστρονομία) στα προηγούμενα δύο φιλμ.

Η «Οροσειρά των Ονείρων» φαντάζει χαμηλότερου εστιακού βάθους ή και επιστημονικού ενδιαφέροντος αν τεθεί σε σύγκριση με το «Νοσταλγώντας το Φως» και το «Μαργαριταρένιο Κουμπί». Ωστόσο, δεν έχει καμία απολύτως δυσκολία να βρει λόγο ύπαρξης πλάι τους ως ένα υποκειμενικής χροιάς κλείσιμο ενός σπάνιας κινηματογραφικής παρακαταθήκης. Άλλωστε μιλάμε για μια τριλογία που έχει πλέον εδραιώσει τον Γκουσμάν στο πάνθεον των κορυφαίων δημιουργών ντοκιμαντέρ, καθιστώντας τον παράλληλα μία υπέροχη, κινηματογραφική μετενσάρκωση του λαμπρού αστρονόμου και ανθρωπιστή Καρλ Σέιγκαν.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Οροσειρά των Ονείρων
  • Οροσειρά των Ονείρων