Μαίκλ Κλείτον

2007-05-21 14:21:42

Michael Clayton

Με φωνή τσακισμένη αλλά σίγουρη, ένας άντρας μονολογεί σε voice over, ανακοινώνοντας ότι τα όριά του έχουν εξαντληθεί, ότι πρέπει να περάσει στην αντίπερα όχθη. Κάπως έτσι ξεκινάει το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Τόνι Γκιλρόι, που μεταξύ άλλων έχει υπογράψει το σενάριο της τριλογίας του κατασκόπου Bourne.

Με φωνή τσακισμένη αλλά σίγουρη, ένας άντρας μονολογεί σε voice over, ανακοινώνοντας ότι τα όριά του έχουν εξαντληθεί, ότι πρέπει να περάσει στην αντίπερα όχθη. Κάπως έτσι ξεκινάει το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Τόνι Γκιλρόι, που μεταξύ άλλων έχει υπογράψει το σενάριο της τριλογίας του κατασκόπου Bourne.

 

Μη βιαστείτε να κάνετε λόγο για στροφή εκατόν ογδόντα μοιρών, καθώς ο ήρωας του Ματ Ντέιμον μοιάζει αρκετά με τον μεγαλοδικηγόρο που υποδύεται ο κολλητός του Τζορτζ Κλούνει: εάν ο ένας αναζητούσε την ταυτότητά του βάζοντάς τα με την CIA και την δική του αμνησία, ο άλλος πρέπει εδώ και τώρα να προσδιορίσει εκ νέου τον εαυτό του τη στιγμή που βρίσκεται ανάμεσα σε συμπληγάδες. Κατά κάποιον τρόπο, ο Μάικλ Κλέιτον είναι πράγματι ο Bourne του φωτογενώς διεφθαρμένου σύμπαντος των μεγάλων εταιριών, εγκλωβισμένος όχι σε ένα συνεχές σωματικών μαχών και κυνηγητών με αυτοκίνητα, αλλά σε ένα συνωμοτικό σενάριο γεμάτο φλασμπάκ, μυστικά και ψέματα. Με ύφος εξουθενωμένο αλλά σαγηνευτικό και επιμελώς ατημέλητα γένια δύο ημερών, ο Κλούνει ξέρει αν μη τι άλλο πώς να του δώσει ζωή. Και να επιτελέσει, επιπλέον, το «λειτούργημα» του fixer ως προς την ίδια την ταινία, που έχει ανάγκη από ένα ρυμουλκό κύρους για να την φέρει στα χωρικά ύδατα των «σκεπτόμενων» του είδους. Διότι πώς αλλιώς να βουλώσεις τις τρύπες στο γνωστό παραμύθι των κακών-εταιριών-και-γοητευτικών-αμοραλιστών-σε-κρίση, που μπάζει νερά από παντού;

 

Κωνσταντίνος Σαμαράς

  • Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους

    No Country for Old Men

    «Γελάω καμιά φορά» μονολογεί πικραμένος ο παλαίμαχος σερίφης που σε όλη τη διάρκεια του φιλμ χρησιμεύει ως ψύχραιμο αντιστάθμισμα και ηθική πυξίδα στα όσα αποτρόπαια συμβαίνουν επί οθόνης. [...]

  • Θα Χυθεί Αίμα

    There Will Be Blood

    Για πολλούς και διαφορετικούς λόγους η καινούρια ταινία του Πολ Τόμας Αντερσον μοιάζει να μην χωράει πουθενά. Ούτε σε περιγραφές, ούτε σε γνωστά κινηματογραφικά είδη, ούτε στις διαστάσεις της [...]

  • Μαίκλ Κλείτον

    Michael Clayton

    Με φωνή τσακισμένη αλλά σίγουρη, ένας άντρας μονολογεί σε voice over, ανακοινώνοντας ότι τα όριά του έχουν εξαντληθεί, ότι πρέπει να περάσει στην αντίπερα όχθη. Κάπως έτσι ξεκινάει το σκηνοθετικό [...]

  • Εξιλέωση

    Atonement

    Πάρα πολλές φορές το σινεμά έχει επιδείξει πόσο βάρβαρο μπορεί να είναι το πέρασμα στην εφηβεία. Πόσο ανεξήγητα επώδυνο μπορεί να είναι το χάσιμο της αθωότητας. Πόσο μπερδεύεται το μυαλό, με [...]

  • Juno

    Juno

    Απευθείας απόγονος του λατρεμένου «Μερικοί Το Προτιμούν Καυτό» (1959), αυτή η... ανοιχτομάτα κωμωδία αγαπά οτιδήποτε ανθρώπινο: κάθε πτυχή της ατέλειας που κουβαλάμε όλοι. Ταυτόχρονα, ακριβώς [...]

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ