Σλάσερ, γκέι πορνό, Ντε Πάλμα & M83! Καλώς ήλθατε στο «Knife + Heart» - αφιερωματα , καννες , καννες 2018 || cinemagazine.gr
16:49
18/5

Σλάσερ, γκέι πορνό, Ντε Πάλμα & M83! Καλώς ήλθατε στο «Knife + Heart»

Παλιός γνώριμος των Νυχτών Πρεμιέρας και σκηνοθέτης του «You and the Night», ο Γιαν Γκονζάλεζ συστήνει το ηδονιστικό σύμπαν του «Knife + Heart».

Αποστολή στις Κάννες: Κωστής Θεοδοσόπουλος

To σκοτεινό beat του «Trash Me» των Malaria! δονεί τα κορμιά σε ένα gay club του Παρισιού. Ένας νεαρός πρωταγωνιστής ερωτικών ταινιών λικνίζεται στον ρυθμό, γοητευμένος από έναν μυστηριώδη μασκοφόρο που τον καρφώνει επίμονα με το βλέμμα του. Την ίδια στιγμή μια γυναίκα κλεισμένη στην μονταζιέρα, απλώνει το σελιλόιντ και κόβει τις σκηνές της καινούριας ταινίας στην οποία συμμετέχει ο εμφανίσιμος νέος.

Πίσω στο κλαμπ, ο άνδρας με το κρυμμένο πρόσωπο έχει δέσει τα χέρια και τα πόδια του πορνοστάρ στο κρεβάτι, ξεκινώντας ένα πολλά υποσχόμενο BDSM παιχνίδι. Όταν ξεκουμπώνει το παντελόνι, αποκαλύπτεται ένας μαύρος δονητής προορισμένος να χαρίσει ηδονή στον ακινητοποιημένο νέο, μόνο που στην προέκτασή του βρίσκεται μια λεπίδα η οποία σύντομα βυθίζεται στην φιλήδονη σάρκα του. Αυτή είναι η εισαγωγική σκηνή του «Knife + Heart», σε μια σεκάνς που από μόνη της θα μπορούσε να είναι μια εξαιρετική μικρού μήκους ταινία. Άρτια εκτελεσμένη και ενεργειακά φορτισμένη, συνοψίζει την ιστορία και το κλίμα του φιλμ μόνο μέσα σε λίγα λεπτά, προδίδοντας την αγάπη του Γιαν Γκονζάλεζ για της ταινίες giallo και τον ερωτικό τρόμο. 

Στην δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα μετά το «You and the Night», το οποίο είχε κερδίσει την Χρυσή Αθηνά στις Νύχτες Πρεμιέρας το 2013, ο Γάλλος σκηνοθέτης γυρίζει πίσω στο 1979 για να διηγηθεί την ιστορία της Αν (Βανέσα Παραντί) μιας διάσημης παραγωγού γκέι πορνό που έχει παραδοθεί στο αλκοόλ εξαιτίας του χωρισμού της με την Λοïς (Κέιτ Μοράν), την μοντέζ των ταινιών της. Όταν ένας κατά συρροή δολοφόνος αρχίζει να αποδεκατίζει τους ηθοποιούς της, η Αν εμπλουτίζει θεματικά τις ταινίες της εμπνευσμένη από τα πραγματικά εγκλήματα, την ίδια στιγμή που προσπαθεί με κάθε τρόπο να κερδίσει την καρδιά της πρώην συντρόφου της. 

Επιμελώς στιλιζαρισμένο, με μια trash αισθητική να καταλαμβάνει περήφανα την οθόνη και με τον αδελφό του Γκονζάλεζ -τον Άντονι των M83- να επιμελείται ξανά την μουσική, το «Knife + Heart» μπορεί να διαβαστεί μονάχα ως μια ερωτική επιστολή στο σινεμά δημιουργών όπως ο Ντάριο Αρτζέντο, ο Μπράιαν Ντε Πάλμα και ο Κένεθ Άνγκερ. Ο Γκονζάλεζ, επιχειρεί εδώ ένα δημιουργικό συγκερασμό διαφορετικών κινηματογραφικών ειδών, περνώντας με άνεση από το θρίλερ μυστηρίου στην παρωδία και από το σλάσερ στο λεσβιακό μελόδραμα. Μπορεί να μην τα καταφέρνει σε όλα εξίσου καλά, παρόλα αυτά το αποτέλεσμα παραμένει εξόχως απολαυστικό σε ένα φιλμ που τηρεί όλες τις προδιαγραφές μιας καλτ δημιουργίας.

Το εύρημα του Γάλλου σκηνοθέτη να τοποθετήσει μία δεύτερη ταινία μέσα στην ταινία του αποτελεί και το μεγάλο ατού του φιλμ, τόσο σε εικαστικό επίπεδο όσο και αφηγηματικό. Αυτή η επιλογή εξηγεί και το γεγονός ότι ενώ οι σκηνές των δολοφονιών είναι αρκετά παραστατικές, η σεξουαλικότητα απεικονίζεται κάθε άλλο παρά γραφικά. Εξίσου λειτουργική νοηματικά, είναι και η απόφαση να τοποθετήσει ένα λοβ στόρι μεταξύ δύο γυναικών στο επίκεντρο ενός κόσμου που αποτελείται αποκλειστικά από άντρες. 

Σε κάθε περίπτωση το «Knife + Heart» είναι ένα camp στην καρδιά του δημιούργημα, ένα homage στα υπόγεια κινηματογραφικά είδη, το οποίο μπορεί ανά στιγμές να φαντάζει άνισο αλλά που σίγουρα είναι χορταστικό. Αν η παραπάνω απόλαυση είναι ένοχη, το κρίνει ο καθένας και η καθεμία για τον εαυτό του/της. 

Διαβάστε ακόμη:
Το κορεάτικο «Burning» αξίζει (και οφείλει) να είναι ο φετινός Χρυσός Φοίνικας
Ο Ματέο Γκαρόνε επιστρέφει στον κόσμο του εγκλήματος με έναν ταπεινό θρίαμβο

Το «Under the Silver Lake» είναι μια υπέροχη αποτυχία, βγαλμένη από τα πιο νουάρ όνειρα της Πόλης των Αγγέλων
Ο Τρίερ βυθίζεται στον ωκεανό της αλαζονείας του με το «The House That Jack Built»
«Solo: A Star Wars Story»: Ο Ρον Χάουαρντ ταξιδεύει με σχετική επιτυχία σε έναν γαλαξία πολύ, πολύ μακρυά

Βραβείο Καλύτερης Ταινίας μικρού μήκους για την Ζακλίν Λέντζου στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών!
Με το «BlacKkKlansman» ο Σπάικ Λι κάνει (ξανά) το σωστό!
Η «Σταχτή είναι το Καθαρότερο Λευκό» αλλά για να το δεις πρέπει πρώτα η φλόγα να σβήσει μόνη της
Για το «Shoplifters» του Κόρε Έντα, σημασία έχει να αγαπάς

Το «Happy as Lazzaro» θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για κάποιο από τα μεγάλα βραβεία του φετινού φεστιβάλ
«Τρία Πρόσωπα»: Καινούρια ταινία απ’ τον Παναχί, κακά μαντάτα για την πατριαρχία
Χορός μέχρι θανάτου και ομαδικά freak out στο «Climax» του Γκασπάρ Νοέ
Ο Γιώργος Ζώης μας προσκαλεί σε στενές επαφές «Tρίτου Eίδους»
Το καθηλωτικό «Girl» είναι η ταινία-έκπληξη του φετινού φεστιβάλ

Ο Γκοντάρ επιμένει, επανάσταση τώρα!
Ο Μαντς Μίκελσεν δίνει αγώνα ζωής στην «Αρκτική»
Σοκ στις Κάννες: 10 αμφιλεγόμενες ταινίες στην ιστορία του Φεστιβάλ [photos]
Με το «Sorry Angel» ο Κριστόφ Ονορέ υπογράφει την πιο αυτοβιογραφική- και καλύτερη- ταινία του
Ο «Ψυχρός Πόλεμος» του Παβλικόφσκι είναι ένα αθεράπευτα ρομαντικό οδοιπορικό στα χαρακώματα του έρωτα
Ο Σερεμπρένικοφ με το γλυκόπικρο «Leto» μας υπενθυμίζει ότι κάθε καλοκαίρι κάποια στιγμή τελειώνει
Το «Birds of Passage» είναι η πιο ασυνήθιστη γκανγκστερική ταινία που έγινε ποτέ
«Wildlife» και Κάρεϊ Μάλιγκαν δικαιώνουν απόλυτα το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Πολ Ντέινο 
Λευτεριά στον Κίριλ Σερεμπρένικοφ

Το «Everybody Knows» είναι ένας διεκπεραιωτικός Φαρχαντί που λειτουργεί με άνεση στο ρελαντί
Κάννες 2018: Κέιτ, Πενέλοπε και Τζούλιαν στο λαμπερό κόκκινο χαλί της πρεμιέρας
Κάννες 2018: Αυτές είναι οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στο φεστιβάλ