16:42
13/5

Ο Γιώργος Ζώης μας προσκαλεί σε στενές επαφές «Tρίτου Eίδους»

Το «Third Kind», η νέα μικρού μήκους ταινία του ταλαντούχου Έλληνα σκηνοθέτη, γιόρτασε χθες την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Καννών με την επίσημη συμμετοχή της στην 57η Εβδομάδα Κριτικής.

Αποστολή στις Κάννες: Κωστής Θεοδοσόπουλος

Η Γη έχει εγκαταλειφθεί από τους κατοίκους της εδώ και πολύ καιρό ενώ η ανθρωπότητα έχει βρει καταφύγιο κάπου στο διάστημα. Όταν από τον πλανήτη εκπέμπεται ένα μυστηριώδες πεντατονικό σήμα, τρεις αρχαιολόγοι του μέλλοντος καταφθάνουν στη Γη για να διερευνήσουν την προέλευσή του.

Με την παραπάνω εισαγωγή το «Third Kind» καλωσορίζει τον θεατή στο μυστηριώδες σύμπαν του, αποκαλύπτοντας μονάχα ένας μέρος από ένα κόνσεπτ που καθώς τα λεπτά κυλούν φαντάζει όλο και πιο ελκυστικό. Η κάμερα ακολουθεί μία γυναίκα και δύο άνδρες αρχαιολόγους ντυμένους με ειδικές στολές και με μάσκες οξυγόνου στα κεφάλια τους να εισέρχονται σε κάποιες εγκαταλειμμένες ανθρώπινες εγκαταστάσεις. Δεν γνωρίζουν τίποτα για το μέρος, δεν έχουν ιδέα για το παρελθόν του αλλά σύντομα αντιλαμβάνονται ότι κουβαλάει μαζί του μια ιστορία παλιά και ξεχασμένη. Μια καρτποστάλ, διάφορα μηνύματα στους τοίχους και ένα βίντεο σε μια παλιά τηλεόραση αποτελούν τα κομμάτια ενός παζλ που οι αρχαιολόγοι καλούνται να συνθέσουν για να αποκρυπτογραφήσουν το μυστικό που αγνοούν. Όταν το σήμα ηχήσει ξανά, θα οδηγηθούν σε ένα στάδιο όπου θα έρθουν επιτέλους σε επαφή με το τρίτο είδος.

Ο Γιώργος Ζώης και οι συνεργάτες του παρουσιάζουν στη σκηνή του Espace Miramar το «Third Kind»,
που συμμετέχει στο επίσημο πρόγραμμα του φετινού φεστιβάλ Καννών 

Θα ήταν άδικο να αποκαλύψουμε οτιδήποτε άλλο για το φιλμ, πέρα από το γεγονός ότι ο Ζώης στην τέταρτη μικρού μήκους ταινία του επιστρατεύει την επιστημονική φαντασία για να μιλήσει για ένα καυτό πολιτικό ζήτημα των καιρών μας. Στην sci-fi αλληγορία που επιχειρεί οι τοποθεσίες που επιλέγει και τα σκηνικά αποτελούν δομικό κομμάτι της ιστορίας και συμπερασματικά αναπόσπαστο κομμάτι της αφήγησης.

Αξίζει να σημειώσουμε πως στην ταινία ακούγονται πέντε διαφορετικές γλώσσες -όλες από voice over- σε ένα υπέροχο εύρημα που θέλει την επικοινωνία να προκύπτει μέσα από την σκέψη και όχι από τον λόγο. Στον επίλογο του «Third Kind» η φορτισμένη και ανά στιγμές ζοφερή ατμόσφαιρα της ταινίας δίνει την θέση της σε ένα ευφάνταστο παιχνίδισμα ήχου και εικόνας το οποίο κλείνει ευφορικά το μάτι στο σινεμά του Στίβεν Σπίλμπεργκ. 

Διαβάστε ακόμη:
Το καθηλωτικό «Girl» είναι η ταινία-έκπληξη του φετινού φεστιβάλ
Ο Γκοντάρ επιμένει, επανάσταση τώρα!
Ο Μαντς Μίκελσεν δίνει αγώνα ζωής στην «Αρκτική»
Σοκ στις Κάννες: 10 αμφιλεγόμενες ταινίες στην ιστορία του Φεστιβάλ [photos]
Με το «Sorry Angel» ο Κριστόφ Ονορέ υπογράφει την πιο αυτοβιογραφική- και καλύτερη- ταινία του
Ο «Ψυχρός Πόλεμος» του Παβλικόφσκι είναι ένα αθεράπευτα ρομαντικό οδοιπορικό στα χαρακώματα του έρωτα
Ο Σερεμπρένικοφ με το γλυκόπικρο «Leto» μας υπενθυμίζει ότι κάθε καλοκαίρι κάποια στιγμή τελειώνει
Το «Birds of Passage» είναι η πιο ασυνήθιστη γκανγκστερική ταινία που έγινε ποτέ
«Wildlife» και Κάρεϊ Μάλιγκαν δικαιώνουν απόλυτα το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Πολ Ντέινο 
Λευτεριά στον Κίριλ Σερεμπρένικοφ

Το «Everybody Knows» είναι ένας διεκπεραιωτικός Φαρχαντί που λειτουργεί με άνεση στο ρελαντί
Κάννες 2018: Κέιτ, Πενέλοπε και Τζούλιαν στο λαμπερό κόκκινο χαλί της πρεμιέρας
Κάννες 2018: Αυτές είναι οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στο φεστιβάλ