Ίρις 2020: Διαβάστε τα υποψήφια σενάρια για τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
15:50
31/3

Ίρις 2020: Διαβάστε τα υποψήφια σενάρια για τα βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου

To cinemagazine και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου σας προσφέρουν για download τα τρία υποψήφια σενάρια για βραβείο Ίρις 2020!

Από τον Πάνο Γκένα

Μένουμε σπίτι, ώρα να... διαβάσουμε τις ταινίες!

Το ΣΙΝΕΜΑ σε συνεργασία με την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου προτείνει έναν εναλλακτικό τρόπο για να «δείτε» μία ταινία μέσα από την ανάγνωση του σεναρίου της. Ανακαλύψτες λοιπόν τις λέξεις, τους χαρακτήρες και τις οδηγίες των σκηνών, λίγο πριν ζωντανέψουν μπροστά από την κάμερα για τις τρεις ταινίες που είναι υποψήφιες για Ίρις Σεναρίου.

Αναλυτικά, φέτος οι υποψηφιότητες στην κατηγορία Σεναρίου είναι:

- για την ταινία «Απόστρατος», ο Ζαχαρίας Μαυροειδής
- για την ταινία «Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος Αλλά Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι Πολύ Σοβαρό», ο Γιώργος Γεωργόπουλος και η Μαρία Φακίνου
- για την ταινία «Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών», η Γιούλα Μπούνταλη και ο Σύλλας Τζουμέρκας

Λίγα λόγια για τις ταινίες

«Απόστρατος» του Ζαχαρία Μαυροειδή

Με την εταιρία εισαγωγών μηχανών εσπρέσο που διευθύνει σε αδιέξοδο, ο Γλυφαδιώτης εργένης Άρης Νικολόπουλος «αποστρατεύεται» στο σπίτι του ένδοξου παππού Αριστείδη στον υποτονικό Παπάγου. Το στοκ των μηχανών εσπρέσο στοιβάζεται στο αραχνιασμένο γραφείο του απόστρατου αξιωματικού καθώς ο εγγονός ξανασμίγει με παιδικούς φίλους κολλημένους εσαεί στο προάστιο των αξιωματικών αλλά και μ’ έναν πρώην συναγωνιστή του παππού του, παραδόξως κομμουνιστή. Αντιμέτωπος με ηρωικά φαντάσματα του παρελθόντος ο απολιτίκ εγγονός θα νιώσει την ανάγκη να φανεί αντάξιος του ονόματός του. Όμως, όσο πλησιάζει τον θρύλο του παππού Αριστείδη, τόσο αυτός αλλάζει όψη. 

Σύμφωνα με τη γνώμη του ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine:

Ο Μαυροειδής, με ένα σενάριο που στις βασικές του γραμμές είναι οικονομικό, επιτόπιο, χιουμοριστικά αναγνωρίσιμο και διαλογικά ευφραδές, θεμελιώνει μια σκηνοθεσία επίσης ευφραδή, γόνιμη και περίπου ακατάπαυστα αφηγηματικά αιτιοκρατική. Οι σχέσεις παίρνουν τον χρόνο τους, η σχέση με τον Βάσο – που στο φινάλε θα παραδώσει κι ένα twist μεγάλης συναισθηματικής ορμής - αποκτά με άνεση το περίτεχνο ειδικό της βάρος και η ιχνογράφηση του νέου που πρέπει να μείνει με τη μύτη έξω απ' το νερό, παρότι βυθιζόμενος στο περιβάλλον παρελθόν, συγκρατούν πολλαπλή ουσία.​ (Ηλίας Δημόπουλος)

«Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος Αλλά Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι Πολύ Σοβαρό» του Γιώργου Γεωργόπουλου

Ο Αρης είναι ένα πετυχημένο στέλεχος μίας μεγάλης εταιρίας. Η ζωή του θα αλλάξει για τα καλά όταν μάθει πως είναι φορέας ενός σεξουαλικώς μεταδιδόμενου ιού, ο οποίος είναι θανατηφόρος μόνο για τις γυναίκες. Ο Αρης όμως είναι και η μοναδική ελπίδα για τη δημιουργία ενός εμβολίου. Αρκεί να βρει ποια από τις πρώην συντρόφους του του μετέδωσε τον ιό αρχικά.

Σύμφωνα με τη γνώμη του ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine:

Ένα σκοτεινό και εσωτερικό «High Fidelity» χωρίς μουσική και λίστες αλλά με διάχυτη τη μελαγχολία του πρωταγωνιστή για το ερωτικό του παρελθόν, τα λάθη και τα συναισθήματα που δεν εξέφρασε ποτέ με λέξεις. Στο σύνολό της η ταινία περιγράφει πετυχημένα και ενίοτε ευρηματικά τη στροφή 180 μοιρών του κεντρικού χαρακτήρα της, με την πειθαρχία του πρωταγωνιστή, τις χιουμοριστικές πινελιές, τις συμμετρίες του κάδρου και τους ηλεκτρονικούς ήχους να συμβάλλουν σε μια μεστή και πολύ ισορροπημένη αφήγηση. (Τάσος Μελεμενίδης)

«Το Θαύμα της Θάλασσας των Σαργασσών» του Σύλλα Τζουμέρκα

Δύο γυναίκες, μια αστυνομικός και μια εργάτρια σε εργοστάσιο παραγωγής χελιών, ζουν σε μια επαρχιακή πόλη στη Δυτική Ελλάδα. Όταν μια μυστηριώδης αυτοκτονία θα φέρει τα πάνω-κάτω στη μικρή πόλη και θα πυροδοτήσει έναν άγριο κύκλο βίας, οι ζωές των δύο γυναικών που μέχρι χθες αγνοούσαν η μία την ύπαρξη της άλλης, αρχίζουν να συγκλίνουν. Δεν το ξέρουν ακόμη, αλλά από τη συνάντησή τους μπορεί να κρέμεται η σωτηρία τους.

Σύμφωνα με τη γνώμη του ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine:

Μια έντονη οπτικοακουστική αίσθηση που παρότι παίρνει ως αφετηρία το είδος του αστυνομικού θρίλερ, διασχίζει τις «θάλασσες» του ονείρου, των υπερβατικών μεταφυσικών αναζητήσεων και - κυρίως - μιας υπαρξιακά ορμώμενης αναγκαιότητας για ένα θαύμα εν μέσω μιας βαθιά άρρωστης και ζοφερής (νεοελληνικής) πραγματικότητας. Ένα θαύμα διαφυγής που ισοδυναμεί με την ίδια τη ζωή, ή μάλλον μια κάποια διασφάλιση της συνέχειάς της. (Νεκτάριος Σάκκας)

Θυμηθείτε τις υποψηφιότητες σε όλες τις κατηγορίες στο άρθρο Ίρις 2020: 13 υποψηφιότητες για την «Ευτυχία» και 12 για «Το Θαύμα» από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Οι νικητές θα ανακοινωθούν σε live streaming την Τρίτη 14 Απριλίου. Μέχρι τότε, καθημερινά οι σελίδες της ΕΑΚ στο Facebook και το Instagram θα αναρτούν βίντεο επιμελημένα από τον σκηνοθέτη Στέλιο Καμμίτση,   αφιερωμένα στις υποψηφιότητες και τους υποψήφιους, για την ανάδειξη της εξαιρετικής δουλειάς των Ελλήνων κινηματογραφιστών.

Κάντε κλικ στην φωτογραφία του σεναρίου για να το κατεβάσετε σε μορφή pdf.