Τα σίκουελ του «Matrix» απέτυχαν σύμφωνα με τον Διευθυντή Φωτογραφίας τους λόγω... Κιούμπρικ! - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
11:50
15/7

Τα σίκουελ του «Matrix» απέτυχαν σύμφωνα με τον Διευθυντή Φωτογραφίας τους λόγω... Κιούμπρικ!

O Μπιλ Πόουπ μίλησε στο podcast του έτερου διευθυντή φωτογραφίας Ρότζερ Ντίνκινς και θυμήθηκε τη στιγμή που οι Γουατσόφσκι αποφάσισαν να μιμηθούν τον Κιούμπρικ χαλώντας, σύμφωνα με αυτόν, το κλίμα των γυρισμάτων.

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Η ιστορία δικαίωσε το «Matrix» ως μια από τις πιο εμβληματικές ταινίες της εποχής του αλλά ως μια πόρτα για κάτι νέο στον χώρο του action/sci-fi σινεμά, γεμάτο τεχνοτροπίες που πολλοί προσπάθησαν να μιμηθούν αργότερα. Το τελευταίο ισχύει και για τα άλλα δύο φιλμ της τριλογίας που δεν έλαβαν ποτέ αντίστοιχη εκτίμηση και παρά το ότι ήταν πετυχημένα σε εμπορικό επίπεδο, θεωρούνται από πολλούς σήμερα υποδεέστερα του πρώτου. 

Σε αυτά αναφέρθηκε ο διευθυντής φωτογραφίας της τριλογίας, Μπιλ Πόουπ, μιλώντας στο podcast του συνάδελφού του Ρότζερ Ντίκινς σχετικά με τις εμπειρίες του από εκείνα τα χρόνια. Ο Πόουπ εξέφρασε την απογοήτευσή του για όσα έγιναν στα γυρίσματα των δύο σίκουελ, θεωρώντας πως το κακό κλίμα μέσα σε αυτά επηρέασε πολύ και την εξωτερική εικόνα. Στις αιτίες μάλιστα γι΄αυτό αναφέρει και κάτι που δεν περιμέναμε να ακούσουμε.

«Όλα όσα ήταν καλά στην πρώτη εμπειρία, δεν ήταν καλά στις άλλες δύο. Δεν ήμασταν ελεύθεροι πλέον, όλοι μας κοιτούσαν. Υπήρχε μεγάλη πίεση και δε μου άρεσε αυτό που έβλεπα πως κάνουμε, έπρεπε να κοιτάξουμε προς άλλη κατεύθυνση. Υπήρχαν πολλές τριβές και προσωπικά προβλήματα και για να είμαι ειλικρινής αυτό φάνηκε στο τελικό αποτέλεσμα. Οι Γουατσόφσκι διάβασαν εκείνο το καταραμένο βιβλίο του Κιούμπρικ που έλεγε πως οι ηθοποιοί δεν μπορούν να παίξουν φυσικά αν δεν τους εξουθενώσεις, γι' αυτό καταλήξαμε να κάνουμε 90 λήψεις για απλές σκηνές. Ήθελα να ξεθάψω τον Κιούμπρικ και να τον σκοτώσω εγώ.»

Ο Πόουπ αναφέρθηκε στη γνωστή φήμη για τον Κιούμπρικ που τον ακολουθούσε ειδικά μετά από τη συμπεριφορά του στη Σέλεϊ Ντιβάλ στη «Λάμψη». Το ότι οι Γουατσόφσκι άρχισαν να έχουν τέτοια συμπεριφορά προς τους ηθοποιούς δε βοήθησε καθόλου, σε συνδυασμό με το γεγονός πως οι δύο ταινίες γυρίστηκαν μαζί, αυξάνοντας κατά πολύ τις μέρες των γυρισμάτων. «Υπάρχει πρόβλημα όταν κάνεις τόσο μεγάλα γυρίσματα, 276 μέρες ήταν σε μας, καθώς αυτό αρχίζει και διαλύει το μυαλό και την ψυχή του καθενός. Το έβλεπα και στο "Χόμπιτ" που γύρισαν και τις 3 ταινίες μαζί και αυτό φαίνεται στο αποτέλεσμα. Δε μπορείς να γυρίζεις κάτι για τόσο πολύ καιρό, υπάρχει ένα όριο στις αντοχές του καθενός.»