Η κάλπη «Ταραντίνο» έκλεισε, το «Social Network» είναι μακράν η καλύτερη ταινία της περασμένης δεκαετίας - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
12:36
29/5

Η κάλπη «Ταραντίνο» έκλεισε, το «Social Network» είναι μακράν η καλύτερη ταινία της περασμένης δεκαετίας

«Διαλύει τον συναγωνισμό», δήλωσε ο δημιουργός του «Κάποτε στο Χόλιγουντ», μη παραλείποντας να αποδώσει τιμή στον σεναριογράφο Άαρον Σόρκιν σαν τον «καλύτερο συγγραφέα διαλόγων σήμερα».

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Το Ιανουάριο είχε πει όλο νόημα ότι η «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν ήταν «η 2η καλύτερη ταινία της δεκαετίας που πέρασε». Το εύλογο ερώτημα για την Νο1 έκλεισε λοιπόν (και μπορούμε να κοιμηθούμε ήσυχοι), με την συνέντευξη του τρομερού Κουέντιν στο γαλλικό Premiere, όπου και η ταινία του Φίντσερ μετά βαΐων και κλάδων «συντρίβει τον συναγωνισμό».

Με 8 υποψηφιότητες και 3 Όσκαρ (Διασκευασμένο Σενάριο, Μουσική, Μοντάζ), η ταινία του Φίντσερ είχε προκαλέσει μεγάλο σούσουρο δέκα χρόνια πριν, απεικονίζοντας την γέννηση ενός φαινομένου που άλλαξε ριζικά τον τρόπο της κοινωνικής επικοινωνίας και άνοιξε τον δρόμο για τον χαλασμό των κοινωνικών δικτύων που συντελείται σήμερα.

Η ταινία είχε επιτύχει ανάλογα θορυβώδεις εισπράξεις (πάνω από 220 εκατομμύρια σε όλον τον κόσμο) έχασε όμως το Όσκαρ της Καλύτερης Ταινίας από τον «Λόγο του Βασιλιά», μια επιλογή που ως σήμερα είναι ευρέως αμφιλεγόμενη - και παρατηρείτε πόσο ευγενικά το λέμε.

Ένα κλικ πιο κάτω στην ιστορία, ας σημειωθεί ότι ο Άαρον Σόρκιν, που ουσιαστικά ριζοσπαστικοποίησε τον διαλογικό τρόπο για τη νέα εποχή και μόνο από την αρχική σκηνή (αυτόματα ανθολογίας) του έργου, δηλώνει διάθεση για sequel - και ποιος μπορεί να τον κατηγορήσει, έχουν συμβεί απίστευτα γεγονότα έκτοτε σχετιζόμενα με τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Τον ιδρυτή του Facebook είχε υποδυθεί θαυμάσια ο Τζέσε Άιζενμπεργκ, που με τη σειρά του κατέθεσε ότι «περιμένει στο τηλέφωνο» εάν τυχόν υπάρξει τέτοια πρόθεση. Ο Φίντσερ βέβαια, που ξέρει και καλύτερα, δεν έχει πει κουβέντα. Άλλωστε, εδώ που είμαστε δέκα χρόνια μετά, με την συμβολή και της πραγματικότητας που δημιούργησε το Facebook, μια τέτοια ταινία δύσκολα θα ξαναέβγαινε στις αίθουσες.