26ες Νύχτες Πρεμιέρας: Τα Bραβεία των Ελληνικών ταινιών Mικρού Mήκους - cinemagazine.gr
19:42
3/10

26ες Νύχτες Πρεμιέρας: Τα Bραβεία των Ελληνικών ταινιών Mικρού Mήκους

Με την απονομή των βραβείων στα τρία Διαγωνιστικά τμήματα και την πανελλήνια πρεμιέρα της ταινίας του Κρίστιαν Πέτζολντ «Η Νύμφη του Νερού», ολοκληρώθηκε η Τελετή Λήξης του 26ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, στην Αίγλη Ζαππείου.

Η κριτική επιτροπή του Διαγωνιστικού Τμήματος Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους του 26ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας που αποτελείται από τις/τους:

ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΤΑ ΑΓΓΕΛΙΔΗ, Σκηνοθέτις (Πρόεδρος)
ΑΚΗΣ ΓΟΥΡΖΟΥΛΙΔΗΣ, Υπεύθυνος Διανομής Ρόλων
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ, Στιχουργός, Μεταφραστής και Συγγραφέας
ΣΟΦΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ, Επιμελήτρια Πολιτιστικών Προγραμμάτων
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΠΟΥΛΙΑ, Ηθοποιός

To Βραβείο Χρυσή Αθηνά Καλύτερης Ταινίας κερδίζει η ταινία «Το Τέλος του Πόνου (Μία Πρόταση)» της Ζακλίν Λέντζου.

Η Σοφία τρέχει πανικόβλητη - πάλι. Το Σύμπαν αποφασίζει να της μιλήσει για πρώτη φορά. Μια πλανητική συμφωνία για τον Άρη, όπου οι άνθρωποι ονειρεύονται χωρις να κοιμουνται και τα ακόντια δεν τραυματίζουν.

Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής:


«Για τη δυνατή ιδέα, την πρωτοτυπία και την ολοκληρωμένη οπτικοακουστική της σύνθεση, για έναν λόγο φιλοσοφικό με αίσθηση του αυτοσαρκασμού, και την ευρηματική σχέση αρθρωμένου και γραπτού λόγου. Για μια πορεία που, ξεκινώντας από το βίωμα της κατάθλιψης, ανοίγεται σε ένα παράθυρο ειρωνικής ουτοπίας».

Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 2.000 ευρώ με την ευγενική υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής Αργυρή Αθηνά κερδίζει η ταινία «Goads» της Ίριδας Μπαγλανέα.

Η Ηρα θυμήθηκε αυτό το φως. Ηταν εκείνο που προσπαθούσε να τρυπήσει το σκοτάδι, γλιστρώντας ανάμεσα στο παράθυρο και την κουρτίνα. Ηταν σαν κάτι να της ψιθύριζε στο αυτί, βγάζοντας έναν ήχο που δεν είχε ξανακούσει. Ακόμα δε φανταζόταν ότι μία μέρα θα έπρεπε να σταθεί απέναντί του.

Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής

«Για μια ματιά που συνδυάζει το καθημερινό με το μεταφυσικό, και την οικειότητα με την ανοικειότητα, από την οπτική γωνία των παιδιών που ανακαλύπτουν τη θνητότητα μαζί με τη σκληρότητα του κόσμου των ενηλίκων. Για ένα σκοτεινό και αποκαλυπτικό βλέμμα στην κόλαση της παιδικής ηλικίας».

Το βραβείο συνοδεύεται από χρηματικό έπαθλο 1.000 ευρώ με την ευγενική υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας κέρδισε η Θέλγια Πετράκη για την ταινία «Bella».

Ελλάδα 1986-1987 λίγο πριν την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού, λίγο πριν το τέλος του ψυχρού πολέμου. Στα μάτια της Άνθης η χώρα αλλάζει, ο κόσμος αλλάζει και μαζί τους ο Χρήστος μοιάζει να αλλάζει κι αυτός.

Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής:

«Για τη διεισδυτική και αυθεντική ανάδειξη του τέλους μιας εποχής που εσωτερικεύεται απόλυτα και εναρμονίζεται με τον ψυχισμό της πρωταγωνίστριας. Για την φιλοσοφική, συνειρμική, συνθετική γραφή της και την εξαιρετική ισορροπία ανάμεσα σε ντοκιμαντέρ και ταινία μυθοπλασίας».

Το βραβείο συνοδεύεται από έπαθλο 1.000 ευρώ με την ευγενική χορηγία της Nespresso.

Το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου κέρδισε ο Χάρης Ραφτογιάννης για την ταινία «Πρώτος Έρωτας».

Δυο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται για πρώτη φορά. Τα σκυλιά τους επικοινωνούν. Ίσως και οι ίδιοι.

Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής:

«Για τον κυνισμό όσων λέγονται και την τρυφερότητα όσων υπονοούνται, για την ειλικρίνεια και την πρωτοτυπία του διαλόγου, αλλά και το γλυκόπικρο, εξ ου και βαθιά ανθρώπινο χιούμορ».

Το βραβείο συνοδεύεται από έπαθλο 1.000 ευρώ με την ευγενική χορηγία της Nespresso.


Το Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας κέρδισε ο Παύλος Ιορδανόπουλος για το «Το Νόημα του Αυγούστου» του Μάνου Παπαδάκη.

Ο Αντρέας πρέπει να προσέχει το σπίτι και το σκύλο του αφεντικού. Το σκυλί είναι άγριο. Το σπίτι πολυτελές. Οι συνάδελφοι από το εργοστάσιο ζηλεύουν. Ο Γείτονας παραδίπλα παραμονεύει. Το σκυλί λέγεται Λέμπεν. Το σκυλί έχει τα δικά του σχέδια.

Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής:

«Για την στοχευμένη και με βάθος ενστίκτου ερμηνεία του και αποδίδοντας με ετοιμότητα και αλήθεια τον ήρωά του».


Το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας κέρδισε η Έλενα Τοπαλίδου για την ταινία «Bella» της Θέλγιας Πετράκη.

Ελλάδα 1986-1987 λίγο πριν την πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού, λίγο πριν το τέλος του ψυχρού πολέμου. Στα μάτια της Άνθης η χώρα αλλάζει, ο κόσμος αλλάζει και μαζί τους ο Χρήστος μοιάζει να αλλάζει κι αυτός.

Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής:

«Αγγίζοντας όλες τις πτυχές της ηρωίδας της με έναν δωρικό όσο και τρυφερό τρόπο, αναδεικνύει μαζί με το γήινο και συγκινητικό voice over μια δυνατή ερμηνεία για την απελπισία όσων έχουν κάτι να πουν, νιώθουν πολλά, και έχουν μάθει να σιωπούν».


Ειδική Μνεία δόθηκε στις Σάντρα Αμπουλγκανάμ και Ναταλία Σουιφτ για την ταινία «Οταν Γελάω Κλείνουν τα Μάτια μου» του Ντάνιελ Μπόλντα.

Ένα έφηβο κορίτσι πιστεύει ότι δεν βλέπει ποτέ όνειρα, η πως απλώς δεν τα θυμάται. Στη διάρκεια όμως μιας μέρας μόνοι-στο-σπίτι, ο χρόνος θα περάσει σαν σε όνειρο. Κι όταν ανοίξει τα μάτια της, θα συνειδητοποιήσει πως η πραγματικότητά της, έξω απ’ τον άδειο κόσμο των ονείρων της, είναι ένας κόσμος πολύ ομορφότερος από όσο πίστευε.

Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής:

«Για την ζωντάνια, το κέφι και τη γοητευτική φυσικότητα της ερμηνείας τους».


Ειδική Μνεία δόθηκε στον Κωστή Κορωναίο για την ερμηνεία του στην ταινία «Πρώτος Έρωτας» του Χάρη Ραφτογιάννη.

Δυο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται για πρώτη φορά. Τα σκυλιά τους επικοινωνούν. Ίσως και οι ίδιοι.

Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής:

«Για την ευαισθησία, το κρυφό χιούμορ και την εσωτερικότητα με την οποία ερμήνευσε τη μοναχικότητα και την ανάγκη για επικοινωνία».


Ειδική Μνεια δόθηκε στον Γιάννη Καραμπάτσο για την Διεύθυνση Φωτογραφίας στην ταινία «Mare Nostrum» του Δημήτρη Αναγνώστου.

1863. Σε μια παραλία, ένα τσούρμο περιηγητών βρίσκεται σε αναζήτηση της Αρκαδίας και των αρχαίων ερειπίων, σύμβολα μιας αναδυόμενης ελληνικής και ευρωπαϊκής «ταυτότητας». Έναν αιώνα και κάτι μετά, στην ίδια αχανή και έρημη ακτή, ένας νεκρός άνθρωπος κείτεται καταγής…

Με τα λόγια της κριτικής επιτροπής:

«Για την ασπρόμαυρη φωτογραφία που εξεικονίζει ποιητικά την υπνοβατική αναζήτηση μιας ευρωπαϊκής ταυτότητας μεταξύ του χθες και του σήμερα».