11:53
10/10

Από τον πρώτο τίτλο ως τον Φρανκ Σινάτρα: Λεπτομέρειες από το ημερολόγιο γυρισμάτων του «Blade Runner 2049»

Η παραγωγός του «Blade Runner 2049», Σίνθια Γιόρκιν, δημοσίευσε το ημερολόγιο που κράτησε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας, αποκαλύπτοντας μικρές λεπτομέρειες που δεν ήταν ως τώρα γνωστές.  

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Έναν χρόνο περίπου μετά την κυκλοφορία του «Blade Runner 2049», της πολυθρύλητης συνέχειας στην κλασική ταινία επιστημονικής φαντασίας του Ρίντλεϊ Σκοτ, η διαδικτυακή συζήτηση γύρω από αυτήν δεν έχει σταματήσει. Παρά το γεγονός πως η ταινία δεν απέδωσε τα αναμενόμενα στο box-office, πήρε ανάμεικτες κριτικές αλλά και συμβουλές όπως αυτή του Σκοτ λίγους μήνες μετά, όταν δήλωνε πως «έπρεπε να είναι μικρότερη», όσοι την αγάπησαν έχουν συνεισφέρει στη δημιουργία ενός cult following που μάλλον θα την ακολουθεί για καιρό. Η εξαιρετική δουλειά στο σχεδιασμό της παραγωγής, των σκηνικών και των ειδικών εφέ βοήθησε αρκετά ώστε πολλές αξιομνημόνευτες σκηνές να εμφανίζονται συχνά στα social media. 

Ένα λιθαράκι στην κουβέντα γύρω από την ταινία που σκηνοθέτησε ο Ντενί Βιλνέβ, βάζει η παραγωγός της, Σίνθια Γιόρκιν, η οποία στο ξεκίνημα των γυρισμάτων (στις αρχές του 2016) είχε την ιδέα για την καταγραφή όσων θεωρούσε σημαντικά, σε ένα ημερολόγιο. Αυτό δημοσίευσε τώρα, στο Collider, δίνοντας την ευκαιρία στους θαυμαστές της ταινίας να διαβάσουν όλη τη διαδικασία της δημιουργίας της, αλλά και να ανακαλύψουν τις αλλαγές που έγιναν σε αυτήν μέσα στα γυρίσματα.

Η πιο σημαντική αλλαγή σχετίζεται με τον τίλο. Η Γιόρκιν γράφει στις 28 Ιουλίου 2016 πως είχε προταθεί το «Blade Runner: Time to Live», που έπαιζε με τη φράση «time to die» από το πρώτο φιλμ. Η Sony αρχικά ήταν υπέρ αυτού του τίτλου, στην πορεία όμως ήθελε κάτι απλούστερο, καταλήγοντας στην χρονιά που εξελίσσεται η ιστορία. Οι δύο πιθανοί τίτλοι ήταν «Blade Runner 2051» και «Blade Runner 2049» και τελικά επικράτησε ο δεύτερος, μετά την απόφαση το φιλμ να ταξιδεύει ακριβώς 30 χρόνια μετά το τέλος του πρώτου.

Επιπρόσθετα, η Γιόρκιν γράφει για το σήμα «Moebius» που διακρίνεται στο διαμέρισμα του Ράιαν Γκόσλινγκ, ως φόρο τιμής στον γάλλο σχεδιαστή Ζαν Ζιρό που υπέγραφε με αυτό το όνομα και επηρέασε τον Σκοτ στην πρώτη ταινία, το πως η παραγωγή έσωσε 1 εκ. δολάρια με μια απόφαση και την προτροπή του Σκοτ να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο θα προβάλλεται η Joi (Άνα ντε Αρμάς) μέσα στο διαμέρισμα του Γκόσλινγκ.

Επίσης, εξηγείται η αναφορά στον Φρανκ Σινάτρα μέσω του ολογράμματος του στο μέρος όπου ζει ο Χάρισον Φορντ, με την Γιόρκιν να αναφέρει πως ο σύζυγός της, Μπάντ Γιόρκιν, είχε σκηνοθετήσει την πρώτη ταινία του Σινάτρα «Come Blow Your Horn» και η παραγωγή εξασφάλισε τα δικαιώματα από τους κληρονόμους του ως ένα είδος φόρου τιμής. Τέλος, αν και σπάνια οι σκηνές γυρίζονται με τη σειρά που τις βλέπουμε στην ταινία, η τελευταία μέρα του Φορντ στα γυρίσματα ήταν για το γύρισμα της τελικής σκηνής της ταινίας, σε μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές όλων των γυρισμάτων σύμφωνα με την παραγωγό.

Διαβάστε αναλύτικά το ημερολόγιο της Γιόρκιν εδώ.