Ο Μπονγκ Τζουν Χο «παραμιλά» για το «Hereditary» του Άρι Άστερ - cinemagazine.gr
9:14
30/7

Ο Μπονγκ Τζουν Χο «παραμιλά» για το «Hereditary» του Άρι Άστερ

Στο καινούργιο βιβλίο της σειράς της A24, που εκδίδει και τα σενάρια των ταινιών της που έκαναν θραύση, ο Κορεάτης προλογίζει αυτό του Άρι Άστερ για το θριαμβευτικό ντεμπούτο του και...ξεμένει από υπερθετικά.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Η σειρά των βιβλίων της Α24 ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο κι έχει βγάλει το «Ex Machina» του Άλεξ Γκάρλαντ, το «Moonlight» του Μπάρι Τζένκινς και το «The Witch» του Ρόμπερτ Έγκερς, και τα τρία τους σπονδυλική στήλη μερικών από τις πιο συζητημένες και παινεμένες ταινίες των τελευταίων ετών.

Με το «Hereditary» η Α24 εκδίδει τον τέταρτο τίτλο της κι έχει μια έκπληξη. Ο σκηνοθέτης των «Παρασίτων», ο Μπονγκ Τζουν Χο αυτοπροσώπως, παίρνει ένα διάλειμμα από την μεταβραβευτική του ευφορία και αναλαμβάνει να γράψει τον θριαμβευτικό πρόλογο για το εκδοθέν σενάριο. Δηλωμένος θαυμαστής του Άστερ, τον συγκαταλέγει ανάμεσα στους 20 σκηνοθέτες που είναι το μέλλον του σινεμά (το «Μεσοκαλόκαιρο» το ανέφερε μάλιστα σαν ένα από τα καλύτερα έργα του 2019!), ο Μπονγκ παραληρεί στον πρόλογο:

«Ακόμα πιο τρομακτικό από το αποκεφαλισμένο κορίτσι στο πίσω κάθισμα είναι ότι εμείς, το κοινό ίσως υποσυνείδητα έχουμε ευχηθεί τον θάνατό της. [...] Ενώ το έργο είναι μια αλάνθαστη άσκηση στο είδος, διερωτώμαι μήπως το είδος είναι ένα προκάλυμμα του πραγματικού τρόμου. Που είναι καθαυτή η Οικογένεια. Μια από τις τροματικότερες σκηνές είναι στο υποφωτισμένο οικογενειακό δείπνο, χωρίς διόλου παραφυσικά στοιχεία, στηριζόμενο εξ ολοκλήρου στην εκρηκτική παρουσία της Τόνι Κολέτ. [...] Στο ΄Hereditary΄ ο Άρι Άστερ πάει πέρα από τις παγίδες του είδους και παραδίδει πραγματικό, στοχαστικό τρόμο. Έναν τρόμο πρωτογενή και αναπόδραστο. Για να επιζήσουμε από αυτόν κάνουμε οι ίδιοι ένα ξόρκι. Ευελπιστούμε ότι οι φρίκες που μαρτυρήσαμε θα κατακαθίσουν ως «ουδέτερη όψη ενός ατυχήματος», θα μετατραπούν σε αθώο ταμπλώ φτιαγμένο από αγαπημένες μινιατούρες».

Όπως κάθε καλός κριτικός, έτσι κι ο Μπονγκ μας έκανε μόλις να θέλουμε να το ξαναδούμε.