Κάννες 2018: Αυτές είναι οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στο φεστιβάλ - cinemagazine.gr
9:12
9/5

Κάννες 2018: Αυτές είναι οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στο φεστιβάλ

Η ομάδα του cinemagazine.gr βρίσκεται στην Κρουαζέτ και για τις επόμενες 10 ημέρες θα σας μεταφέρει καθημερινά τις εντυπώσεις της από το 71ο Φεστιβάλ Καννών!

Αποστολή στις Κάννες: Κωστής Θεοδοσόπουλος, Λουκάς Κατσίκας, Νεκτάριος Σάκκας

Επίσημο Διαγωνιστικό

BLACKkKLANSMAN - SPIKE LEE
Περίπου τρεις δεκαετίες έχουν περάσει αφότου διαγωνίστηκε για πρώτη φορά στο επίσημο πρόγραμμα των Καννών με το πολύκροτο «Κάνε το Σωστό», ένα από τα ελάχιστα ατόφια αριστουργήματα του μοντέρνου αμερικανικού σινεμά,το οποίο εγκατέλειψε το Φεστιβάλ χωρίς- σκανδαλωδώς -κάποιο βραβείο. Δύο χρόνια αργότερα, διεκδίκησε ξανά χωρίς αποτέλεσμα τον Χρυσό Φοίνικα με τον (κατώτερο) «Πυρετό Ζούγκλας», και έκτοτε ο 61χρονος Σπάικ Λι υπηρέτησε μια συστηματικά άνιση και συχνά προκλητική σκηνοθετική καριέρα, στην πορεία της οποίας υπήρξαν αναμφίβολα αναλαμπές όπως το «Malcolm X» (1992) και η «25η Ώρα» (2002). 

Φέτος, ακριβώς τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του μεγάλου μήκους δημιουργία, το χαριτωμένο πρωτόλειο «School Daze», ο Λι είναι πολύ πιθανόν να χτυπήσει καλλιτεχνική φλέβα χρυσού χάρη στο «BlacKkKlansman» και την απίστευτη, μα πέρα για πέρα αληθινή ιστορία του Ρον Στόλγουορθ, ενός Αφροαμερικανού αστυνομικού ο οποίος κατάφερε να εισδύσει στα υψηλότερα κλιμάκια της Κου Κλουξ Κλαν, και να γίνει επικεφαλής της διαβόητης ρατσιστικής οργάνωσης, στο Κολοράντο της δεκαετίας του ‘70. Το θέμα ταιριάζει γάντι στο προβοκατόρικο σινεμά του Λι, οι επιθετικά στρατευμένες αντιλήψεις του περί φυλετικών ζητημάτων είναι βέβαιο ότι θα ανάψουν και πάλι φωτιές, πόσω μάλλον όταν υποστηρίζονται από ένα τόσο εύφλεκτο σεναριακό υλικό, ο Τζον Ντέιβιντ Γουάσινγκτον (γιος του Ντενζέλ) αποτελεί ένα ενδιαφέρον στοίχημα στον πρωταγωνιστικό ρόλο και η πιο πρόσφατη πληροφορία που θέλει την ταινία να υιοθετεί έναν ως επί το πλείστον σατιρικό τόνο μεγεθύνουν ακόμη περισσότερο την ανυπομονησία για ένα από τα εγγυημένα κινηματογραφικά συμβάντα των φετινών Καννών. Λ.Κ.

BURNING - LEE CHANG-DONG

Με ειδικό βραβείο σκηνοθεσίας το 2002 στο Φεστιβάλ Βενετίας («Oasis»), βραβείο σεναρίου στις Κάννες το 2010 («Poetry») και γυναικείας ερμηνείας το 2007 («Secret Sunshine»), αλλά και με ένα πλήθος θαυμαστών από τον τομέα της κριτικής στο πλευρό του, οι οποίοι τον κατατάσσουν ανάμεσα στους πιο σημαντικούς δημιουργούς στο σινεμά σήμερα, ο συγγραφέας, σκηνοθέτης και πρώην Υπουργός Πολιτισμού της Νότιας Κορέας (μεταξύ 2003 και 2004) Λι Τσανγκ-Ντονγκ επιστρέφει πίσω από την κάμερα έπειτα από απουσία οχτώ ετών. 

Με το «Burning» διασκευάζει ένα διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι (με τίτλο «Barn Burning»), σε δυόμισι ώρες ταινίας απλώνει την περίπτωση τριών νεαρών ηρώων τους οποίους ενώνει η προσπάθεια επίλυσης ενός μυστηρίου που σχετίζεται με τη φιλενάδα του ενός από αυτούς και θέτει από νωρίς σοβαρή υποψηφιότητα για κάποιο από τα μεγάλα βραβεία του διαγωνιστικού προγράμματος των φετινών Καννών. Λ.Κ.

THE WILD PEAR TREE - NURI BILGE CEYLAN
Αποτελώντας ένα από τα πιο βαριά χαρτιά του φετινού διαγωνιστικού προγράμματος, το  «The Wild Pear Tree» σηματοδοτεί την επιστροφή του Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν στην Κρουαζέτ, τέσσερα χρόνια μετά τον Χρυσό Φοίνικα που κέρδισε με την «Χειμερία Νάρκη». H όγδοη ταινία του αναγνωρισμένου Τούρκου σκηνοθέτη περιστρέφεται γύρω από Σινάν, έναν επίδοξο συγγραφέα ο οποίος γυρίζει στο χωριό όπου γεννήθηκε προσπαθώντας να βρει τα χρήματα που απαιτούνται για να δημοσιευθεί το βιβλίο του. Σύντομα, όμως, τα οικονομικά χρέη του πατέρα του θα αποτελέσουν τροχοπέδη για τον ίδιο και τις προσωπικές του φιλοδοξίες. Κ.Θ.

DOGMAN - MATTEO GARRONE
Ο σκηνοθέτης που δέκα χρόνια πριν είχε καθηλώσει τις Κάννες με το «Γόμορρα» και τη γεμάτη τραχύτητα ματιά του στην άβυσσο της ιταλικής μαφίας, επιστρέφει στον κόσμο του εγκλήματος με μια αληθινή ιστορία που συγκλόνισε την Ιταλία του ‘80. Παρόλο που η προ τριετίας παρουσία του στο Φεστιβάλ με το ολίγον τι ανοικονόμητο «Tο Παραμύθι των Παραμυθιών» ξεχάστηκε γρήγορα, το «Dogman» έρχεται για να σηματοδοτήσει την επιστροφή του Ματέο Γκαρόνε στα πάτρια εδάφη, δείχνοντας εξαρχής αρκετά υποσχόμενο ώστε να καταλάβει δικαιωματικά μια θέση στη λίστα αυτή. Ν. Σ.

ASH IS PUREST WHITE - JIA ZHANG-KE
Από τις ηγετικές φιγούρες του μοντέρνου ασιατικού σινεμά, πολυαγαπημένος δημιουργός των μεγάλων κινηματογραφικών φεστιβάλ του κόσμου και οξυδερκής ανατόμος της σύγχρονης κινεζικής ιστορίας, ο Ζία Ζάνγκε έχει ήδη κερδίσει το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία με τις «Ακίνητες Ζωές» (2006) και το βραβείο σεναρίου στις Κάννες με την «Αίσθηση Αμαρτίας» (2013), ενώ έχει φιλοξενηθεί αρκετές φορές στα δυο φεστιβάλ, εισπράττοντας μονίμως επαίνους από την ξένη κριτική χάρη σε ταινίες όπως το «Platform» (2000) και το «The World» (2004).Με το «Ash is Purest White» διεκδικεί ξανά τον Χρυσό Φοίνικα, διηγούμενος μια ιστορία αγάπης, προδοσίας και υποκόσμου με ηρωίδα μια γυναίκα ερωτευμένη με το πρωτοπαλίκαρο μιας συμμορίας. Και για ακόμη μια φορά σύσσωμη η κινηματογραφική κοινότητα έχει στραμμένη τα βλέμματά της επάνω στον αξιοσέβαστο Κινέζο σκηνοθέτη. Λ.Κ.