Γκοντάρ, Παβλικόφσκι και νέο αίμα! Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των φετινών Καννών - cinemagazine.gr
13:17
12/4

Γκοντάρ, Παβλικόφσκι και νέο αίμα! Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των φετινών Καννών

Αυτό τον Φοίνικα ποιος θα τον πάρει;

Από τους Πάνο Γκένα, Τάσο Μελεμενίδη

Από τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ μέχρι τον Πάβελ Παβλικόφσκι, το φετινό Φεστιβάλ Καννών ανακοίνωσε 18 τίτλους για το επίσημο Διαγωνιστικό και με διάθεση ανανέωσης που αγνόησε λαμπερούς τίτλους και δημιουργούς όπως οι Τρίερ, Οντιάρ, Σορεντίνο (εκτός κι αν προστεθούν τις επόμενες μέρες)  κάλυψε ένα κινηματογραφικό εύρος για όλα τα γούστα.

Στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα 12 Απριλίου, ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ Πιερ Λεσκιούρ μαζί με τον τον Διευθυντή Τιερί Φρεμό, ανακοίνωσαν το φετινό πρόγραμμα δηλώνοντας πως το Φεστιβάλ ήταν πάντα εδώ για να υποστηρίξει την ελευθερία της έκφρασης.

Από ελληνικής πλευράς, το φετινό Φεστιβάλ θα φιλοξενήσει την ελληνική συμπαραγωγή της Heretic και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου «The Harvesters» στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανού σκηνοθέτη, Ετιέν Καλός, που διαδραματίζεται στη Νότια Αφρική στην περιοχή Free State, το απομονωμένο οχυρό της λευκής εθνοτικής μειονότητας, των Αφρικάνερς.

Η ταινία του Ασγκάρ Φαρχαντί «Everybody Knows» σηκώνει την αυλαία του φεστιβάλ, ενώ η «κόντρα» με τη διαδικτυακή πλατφόρμα του Netflix είχε ως αποτέλεσμα να αποσυρθούν οι ταινίες που είχαν υποβληθεί στο Φεστιβάλ. Ο Υπεύθυνος προγράμματος του Netflix Τεντ Σαράντος, δήλωσε πως η πλατφόρμα δεν είχε καμία άλλη επιλογή από το να αποσύρει τους τίτλους του, μιας και «Θέλουμε οι ταινίες μας να αντιμετωπίζονται επί ίσοις όροις με τους υπόλοιπους δημιουργούς. Παίρνουμε ένα ρίσκο αν ακολουθήσουμε αυτό το δρόμο, έχοντας το φεστιβάλ να φέρεται με ασέβεια στις ταινίες μας και τους σκηνοθέτες τους. Έθεσαν τον τόνο. Δεν νομίζω πως θα ήταν σωστό να είμαστε εκεί». Ο Φρεμό εκδήλωσε τη δυσαρέσκειά του ειδικά για την απώλεια της τελευταίας (ολοκληρωμένης πλέον) ταινίας του Όρσον Γουέλς «The Other Side of the Wind». «To Netflix είναι καλοδεχούμενο στις Κάννες. Ίσως του χρόνου. Έχουμε ανοίξει τον διάλογο.

Επίσης ο Τιερί Φρεμό αναφέρθηκε στην απόφαση να σταματήσει τις selfies στο κόκκινο χαλί, λέγοντας πως είναι «ασεβές στο Φεστιβάλ». Ο Φρεμό ήταν άλλωστε ανέκαθεν anti-selfie, κάτι που θεωρεί «γελοίο και γκροτέσκ». Στη Συνέντευξη Τύπου πρόσθεσε πως «μπορείτε να πάτε στις προβλήτες! Εκεί μπορείτε να κάνετε ό,τι θέλετε»!

Κι αν η συγκεκριμένη απόφαση δεν είναι σημαντική, αυτό που είναι πραγματικά κατακριτέο είναι η απόφαση του Φρεμό να κόψει τις δημοσιογραφικές προβολές πριν τις πρεμιέρες του διαγωνιστικού. Αιτία; Τα γιούχα των δημοσιογράφων και οι κακές κριτικές που δημοσιεύονται νωρίτερα κι αμαυρώνουν τις λαμπερές πρεμιέρες των κόκκινων χαλιών που ακολουθούν. Η δημοσιογράφος που τον ρώτησε σχετικά, χειροκροτήθηκε, ενώ ο Φρεμό δικαιολογήθηκε πως οι προβολές για τον Τύπο θα γίνονται παράλληλα με τις επίσημες πρεμιέρες.

Το 71ο Φεστιβάλ Καννών θα πραγματοποιηθεί από τις 8-19 Μαΐου και Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής θα είναι η Κέιτ Μπλάνσετ.

Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά για το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Καννών.

Επίσημο Διαγωνιστικό:

Le Livre D’ Image - Ζαν-Λικ Γκοντάρ
Ο Γκοντάρ φαίνεται πως έχει την τιμητική του και πέρα από την αφίσα του φετινού φεστιβάλ, δεσπόζει και στο Επίσημο Διαγωνιστικό! Ο Γκοντάρ δούλευε πάνω στο «Le Livre D’ Image» τα τελευταία τέσσερα χρόνια, γυρίζοντας σκηνές σε αραβικές χώρες με σκοπό να φτιάξει ένα πορτρέτο του αραβικού κόσμου σήμερα, σχολιάζοντας μαζί αλλά επίκαιρα πολιτικά θέματα. Η ιστορία τοποθετείται σε μια αδιευκρίνιστη αραβική χώρα, όπου οι κάτοικοι είναι ευχαριστημένοι με την οικονομική κατάστασή της, λόγω των εσόδων από το πετρέλαιο. Παράλληλα ο ηγέτης της δεν αρκείται με αυτό και θέλει να επιτεθεί στις γειτονικές του χώρες. Θα υπάρχει αφηγητής στην ταινία που θα διαβάζει παράλληλα εδάφια από το βιβλίο Happy Arabia, το οποίο ο Γκοντάρ δανείστηκε για την ιστορία του.

Under The Silver Lake - Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μίτσελ
Τέσσερα χρόνια μετά το «It Follows», ενός από τα καλύτερα horror της δεκαετίας, ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Μιτσελ επιστρέφει, βάζοντας τον Άντριου Γκάρφιλντ σε μια αναζήτηση γεμάτη μυστήριο, συνωμοσίες και ποπ κουλτούρα. 

Cold War - Πάβελ Παβλικόφσκι
Μετά το πολυβραβευμένο «Ida», ο Πολωνός σκηνοθέτης επιστρέφει με το βλέμμα του στον Ψυχρό Πόλεμο. Ένα ζευγάρι θα ζήσει έναν απαγορευμένο έρωτα που διατρέχει το χρόνο και ξεπερνά τα σύνορα, κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Αν όλα πάνε καλά, μιλάμε για ένα από τα φαβορί των φετινών βραβείων. Η ταινία γυρίστηκε σε Πολωνία, Βερολίνο, Γιουγκοσλαβία και Παρίσι, και έχει αγοραστεί από την Amazon.

BlacKKKlansman - Σπάικ Λι
Ο Σπάικ Λι συνεργάζεται με τον βραβευμένο με Όσκαρ Σεναρίου Τζόρνταν Πιλ («Τρέξε!») για την κινηματογραφική μεταφορά της αληθινής ιστορίας του Ρον Στάλγουορθ, ενός Αφροαμερικανού ντετέκτιβ που το 1978 απάντησε σε αγγελία τοπικής εφημερίδας που αναζητούσε μέλη της ΚΚΚ! Γιατί η πραγματικότητα γράφει όντως τα πιο συναρπαστικά σενάρια.

Dogman – Ματέο Γκαρόνε
Η επιστροφή του σκηνοθέτη του «Gomorrah» στον κόσμο του εγκλήματος με ένα φιλμ που περιγράφεται ως αστικό γουέστερν. Η ταινία βασίζεται σε ένα αληθινό γεγονός που συνέβη τη δεκαετία του 80, τον φόνο που διέπραξε ένας καλλωπιστής σκύλων, ο οποίος βασάνισε το θύμα του για ώρες μέσα σε ένα κλουβί, διαπράτοντας μια από τις πιο σκληρές ανθρωποκτονίες στη μεταπολεμική Ιταλία.

Burning - Τσανγκ-Ντονγκ Λι
Οκτώ χρόνια μετά την «Ποίηση», ο Λι Τσανγκ Ντονγκ επανέρχεται με τη μεταφορά ενός διηγήματος του Χαρούκι Μουρακάμι με θέμα τη σχέση τριών νεαρών (δυο ανδρών και μιας γυναίκας) και την ασυνήθιστη αποκάλυψη του ενός ότι είναι εμπρηστής. 

En Guerre - Στεφάν Μπριζέ
Ο σκηνοθέτης του «Νόμου της Αγοράς» συνεργάζεται ξανά με τον Βενσάν Λιντόν και συνεχίζει να μελετά τα ακανθώδη θέματα των εργασιακών δικαιωμάτων με την περίπτωση ενός εργοστασίου του οποίου οι εργαζόμενοι δέχτηκαν μειώσεις μισθών προς το όφελος της εταιρίας αλλά τελικά είδαν τις υποσχέσεις που τους δόθηκαν να αποδεικνύονται σκάρτες όταν η διοίκηση τους ανακοίνωσε το κλείσιμο του εργοστασίου. Τότε είναι που παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους. 

Three Faces - Τζαφάρ Παναχί
Μετά τη Χρυσή Άρκτο για το «Taxi», ο Ιρανός Τζαφάρ Παναχί επιστρέφει στις Κάννες μετά το «This Is Not a Film» του 2011. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει με το καθεστώς στο Ιράν, ο Παναχί συνεχίζει να είναι δημιουργικός και με το «Three Faces» διεκδικεί τον Χρυσό Φοίνικα με μία «ταινία δρόμου».

Asako I & II - Ριουσούκε Χαμαγκούτσι
Τρία χρόνια μετά το «Happy Hour» που αγαπήθηκε αρκετά από τον διεθνή ειδικό Τύπο, ο γιαπωνέζος Ριουσούκε Χαμαγκούτσι επιστρέφει με μια ιστορία νεαρής κοπέλας που ζει στην Οσάκα και ερωτεύεται κάποιον χωρίς όμως η σχέση τους να κρατήσει πολύ. Δυο χρόνια μετά, ζει πλέον στο Τόκιο και γνωρίζει έναν άνδρα που του μοιάζει πάρα πολύ και στην εξωτερική εμφάνιση και στον χαρακτήρα.

Sorry Angel - Κριστόφ Ονορέ
Η γρήγορη και παθιασμένη σχέση μεταξύ ενός φοιτητή που ζει στη Ρεν και ενός συγγραφέα που ζει μαζί με το γιο του στο Παρίσι, θα διαρκέσει ένα καλοκαίρι στις αρχές της δεκαετίας του 90. Έντεκα χρόνια μετά το «Τα τραγούδια της αγάπης», ο Κριστόφ Ονορέ διαγωνίζεται ξανά για το Χρυσό Φοίνικα.

Girls of the Sun - Ευα Χουσόν
Οι περιπέτειες της πολεμιστριών του Κουρδιστάν, γνωστές με τον τίτλο «Κόρες του Ήλιου», υπό τη διοίκηση της Μπαχάρ (την υποδύεται η γνωστή ιρανή ηθοποιός Γκολσιφτέχ Φαραχάνι) που οδηγεί την ταξιαρχία της με σκοπό την ανακατάληψη της πόλης της από εξτρεμιστές. 

Ash is Purest White - Ζία Ζάνγκε
Το πιο φιλόδοξο ως σήμερα φιλμ του κινέζου σκηνοθέτη, καλύπτει μια περίοδο 16 χρόνων στον υπόκοσμο της χώρας του, μέσω της σχέσης μιας νεαρής χορεύτριας με έναν εγκληματία, η οποία περνά από πολλές δοκιμασίες.  

Shoplifters - Χιροκάζου Κορε-Έντα
Στη συνηθισμένη επίσκεψή του στις Κάννες, ο Χιροκάζου Κόρε-Έντα παρακολουθεί την πορεία μιας τριμελούς οικογένειας κλεφτών που αποφασίζει να δώσει προσωρινό καταφύγιο σε ένα μικρό κορίτσι, ξεκινώντας μια σχέση που πρόκειται να αλλάξει τις ισορροπίες μέσα σε αυτήν. Πρόκειται για τη νέα ταινία του σπουδαίου Γιαπωνέζου δημιουργού («Κανείς δεν Ξέρει») μετά το συγκλονιστικό δράμα «Το Τρίτο Έγκλημα».

Capernaum - Ναντίν Λαμπακι
Με το χιούμορ και την ευαισθησία που είχαν και οι προηγούμενες ταινίες της («Caramel», «Όταν Θέλουν οι Γυναίκες»), η λιβανέζα Ναντίν Λαμπάκι σχολιάζει πολιτικά και κοινωνικά στερεότυπα της Μέσης Ανατολής, μέσω της ιστορίας ενός παιδιού που επαναστατεί ενάντια στη ζωή που έχει προαποφασιστεί γι'αυτό. Η ταινία θα είναι γυρίσμένη κυρίως με μη επαγγελματίες ηθοποιούς. 

Lazzaro Felice - Αλις Ρορβάχερ
Μετά τα «Θαύματα» των μελισσοκόμων της, η ιταλίδα Άλις Ρορβάχερ γυρίζει ένα σενάριο που έγραψε η ίδια, χωρίς να έχει αποκαλύψει ακριβείς λεπτομέρειες, παρά μόνο του ότι έχει την οπτική ενός άνδρα που μπορεί και ταξιδεύει μέσα σε ένα διάστημα 50 χρόνων, αν και το φιλμ δεν ανήκει στην επιστημονική φαντασία! Σύντομα μάλλον θα ξεκαθαριστεί τί ακριβώς εννοεί.

Yomeddine - Αμπου Μπακρ Σόκι
Ένας λεπρός κι ένα ορφανό αγόρι αφήνουν την αποικία και ξεκινούν ένα ταξίδι στην Αίγυπτο αναζητώντας τις οικογένειές τους. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Αιγύπτιου Α.Μπ.Σόκι αποτελεί σίγουρα έναν από τους μη προβλέψιμους τίτλους του φετινού φεστιβάλ!

L' Été - Κιρίλ Σερεμπρένικοφ
Το «L' Été» είναι ένα μουσικό οδοιπορικό δια χειρός Κιρίλ Σερεμπρένικοφ («Ο Πιστός»), του προοδευτικού Ρώσου σκηνοθέτη (σινεμά και θεάτρου) που πριν ένα σχεδόν χρόνο καταδικάστηκε σε κατ' οίκον περιορισμό στη Ρωσία του Πούτιν. Μία ροκ ιστορία για την αγάπη και τη φιλία, η νέα του ταινία τοποθετείται στο Λένινγκραντ το καλοκαίρι του 1981, όταν μία μουσική μπάντα βρίσκει την αληθινή της φωνή μέσα από τη μουσική των Led Zeppelin και του David Bowie. Αυτή είναι η ιστορία του Victor Tsoi των Kino.

Ένα Κάποιο Βλέμμα:

O βραβευμένος με Όσκαρ Μπενίσιο Ντελ Τόρο έρχεται στις φετινές Κάννες ως Πρόεδρος του τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα», oχτώ χρόνια μετά τη συμμετοχή του στην επιτροπή του Επίσημου Διαγωνιστικού (τότε ήταν Πρόεδρος ο Τιμ Μπέρτον και ο Χρυσός Φοίνικα δόθηκε στον Απιτσατπόνγκ Βερασεθάκουλ) στο Φεστιβάλ Καννών. Στο πλαίσιο της επίσημης επιλογής, το διαγωνιστικό τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμα» θα παρουσιάσει περίπου είκοσι πρωτότυπες, μοναδικές ταινίες, και ο ντελ Τόρο διαδέχεται την Ούμα Θέρμαν, η οποία είχε προεδρεύσει πέρσι της κριτικής επιτροπής.

Από τα highlights του τμήματος, το «The Harvesters» του Ετιέν Καλός (στο οποίο αναφερθήκαμε παραπάνω), το «Euphoria» της Βαλέρια Γκολίνο και το «Long Day’s Journey Into Night» του Μπι Γκαν, που επιστρέφει μετά το πολυβραβευμένο ντεμπούτο του «Kaili Blues» με ένα πανέμορφο και φιλόδοξο ταξίδι στα μυστήρια μιας ταραχώδους ζωής.

Οι ταινίες του τμήματος
Border  - Ali Abbasi
Sofia - Meyem Benm’Barek
Little Tickles  - Andréa Bescond & Eric Métayer
Long Day's Journey Into Night - Bi Gan
Manto - Nandita Das
Sextape - Antoine Desrosieres
Girl - Lukas Dhont 
Angel Face - Vanessa Filho
Euphoria - Valeria Golino
Friend - Wanuri Kahiu
My Favorite Fabric - Gaya Jiji
The Harvesters - Etienne Kallos
In My Room - Ulrich Köhler
El Angel - Luis Ortega
The Gentle Indifference Of The World - Adilkhan Yerzhanov

 «The Harvesters» του Ετιέν Καλός

«Long Day’s Journey Into Night» του Μπι Γκαν

Ειδικές Προβολές και Εκτός Διαγωνιστικού

Solo: A Star Wars Story

O Χαν Σόλο προσγειώνει το Μιλένιουμ Φάλκον στις φετινές Κάννες! Η Δύναμη μπορεί να μην είναι ακόμα μαζί του, μιας και σ' αυτό το σημείο δεν έχει γνωρίσει ακόμα τον Λουκ Σκαϊγουόκερ και τον Όμπι-Ουάν Κενόμπι, αλλά ο Χαν Σόλο είναι μια προσωπικότητα που δεν χρειάζεται τις δοξασίες των Τζεντάι. Ο καλύτερος πιλότος του γαλαξία, αυτός που έκανε με το Μιλένιουμ Φάλκον «τη διαδρομή Κέσελ σε 12 παρσέκ», έρχεται με «σόλο» ταινία και το πρόσωπο του Άλντεν Έρενραϊχ τον Μάιο.

Le Grand Bain - Gilles Lellouche
10 Years in Thailand - Aditya Assarat, Wisit Sasanatieng, Chulayarnon Sriphol & Apichatpong Weerasethakul
The State Against Mandela and The Others - Nicolas Champeaux & Gilles Porte
Le Grand Cirque Mystique - Carlo Diegues
Dead Souls - Wang Bing
To the Four Winds - Michel Toesca
La Traversée - Romain Goupil
Pope Francis: A Man of His Word - Wim Wenders

Μικρού μήκους
Gabriel – Oren Gerner (France)
Judgement - Raymund Ribay Gutierrez (Philippines)
Caroline – Celine Held et Logan George (USA)
Tariki (Umbra/Ombre) – Saeed Jafarian (Iran)
III – Marta Pajek (Poland) (animation)
Duality – Masahiko Sato, Genki Kawamura, Yutaro Seki, Masayuki Toyota, Kentaro Hirase (Japan)
On the Border – Wei Shujun (China)
Toutes ces créatures (All These Creatures) – Charles William (Australia)

Πρεμιέρα

Everybody Knows - Ασγκάρ Φαρχαντί

«Everybody Knows» (Todos lo Saben) λέγεται η νέα ταινία του Ασγκάρ Φαρχαντί και η αλήθεια είναι πως «όλοι γνώριζαν» πως ήταν ένας από τους πιο hot τίτλους του φετινού Φεστιβάλ Καννών. Με πρωταγωνιστές το λαμπερό ζευγάρι των Χαβιέ Μπαρδέμ και  Πενέλοπε Κρουζ, μαζί με τον Αργεντινό Ρικάρντο Νταρίν («Άγριες Ιστορίες»), το ψυχολογικό θρίλερ του Φαρχαντί θα σηκώσει την αυλαία του 71ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών. Η ταινία θα είναι μόλις η δεύτερη ισπανόφωνη που ανοίγει το Φεστιβάλ μετά την «Κακή Εκπαίδευση» του Πέδρο Αλμοδόβαρ το 2004.

Ο Φαρχαντί είχε επισκεφθεί το Φεστιβάλ Καννών στο Επίσημο Διαγωνιστικό με τον «Εμποράκο» το 2016 (Βραβείο Αντρικής Ερμηνείας - Σαχάμπ Χοσεΐνι, Βραβείο Σεναρίου) και «Το Παρελθόν» το 2013 (Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας - Μπερενίς Μπεζό). Σύμφωνα με την κρυπτική σύνοψη, το «Everybody Knows», σε σενάριο και σκηνοθεσία του Φαρχαντί, ακολουθεί τη Λάουρα (Κρουζ) σε ένα ταξίδι με την οικογένειά της από το Μπουένος Άιρες, στην πατρίδα της την Ισπανία, με την ευκαιρία μιας γιορτής. Το οικογενειακό reunion θα διακοπεί από μία σειρά γεγονότων, που θα αλλάξουν τις ζωές των χαρακτήρων.

Μεταμεσονύκτιες Προβολές:

Arctic - Joe Penna
The Spy Gone North - Yoon Jong-Bing

Η Κριτική Επιτροπή του Επίσημου Διαγωνιστικού

Το 71ο Φεστιβάλ Καννών θα έχει έξτρα λάμψη, κι αυτή θα είναι της Προέδρου του Κέιτ Μπλάνσετ!

Η σπουδαία ηθοποιός από την Αυστραλία, βραβευμένη με δύο Όσκαρ ερμηνείας («Ιπτάμενος Κροίσος» του Μάρτιν Σκορσέζε και «Θλιμμένη Τζάσμιν» του Γούντι Άλεν) θα είναι η Πρόεδρος του 71ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το οποίο θα ανοίξει αυλαία στις 8 Μαΐου.

Η επιλογή της Μπλάνσετ, που έχει παραδώσει σημαντικές ερμηνείες σε ταινίες που βρέθηκαν στο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ (όπως το «Carol» του Τοντ Χέινς), έρχεται να επισφραγίσει την όλο και αυξανόμενη δυναμική των γυναικών επαγγελματιών της βιομηχανίας και φυσικά αποτελεί σχόλιο για τα πρόσφατα σκάνδαλα σεξουαλικής παρενόχλησης που αποκαλύφθηκαν τους τελευταίους μήνες του 2017. Η Μπλάνσετ είναι η 12η γυναίκα που αναλαμβάνει Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του Διαγωνιστικού τμήματος των Καννών.

Ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ Καννών Πιερ Λεσκιούρ και ο γενικός διευθυντής Τιερί Φρεμό, δήλωσαν πως: «Είμαστε ευτυχείς που υποδεχόμαστε μία τόσο σπάνια και μοναδική καλλιτέχνιδα, της οποίας το ταλέντο και οι πεποιθήσεις εμπλουτίζουν την οθόνη και τη σκηνή. Από τις συνομιλίες μας αυτό το φθινόπωρο, ξέρουμε πως θα είναι μία Πρόεδρος πιστή στις δεσμεύσεις της, μια γυναίκα με πάθος και ένας θεατής με μεγάλη καρδιά».

Η αφίσα του φεστιβάλ

Το πόστερ του 71ου Φεστιβάλ Καννών βασίζεται στον αριστουργηματικό «Τρελό Πιερό» (Pierrot, Le Fou, 1965) του Ζαν-Λικ Γκοντάρ και εμπνέεται από τη δουλειά του Ζορζ Πιέρ (1927-2003). 

Διάσημος φωτογράφος, ο Πιέρ κάλυψε τα γυρίσματα περισσότερων από 100 ταινιών στα 30 χρόνια της καριέρας του που ξεκίνησε το 1960 και με συνεργασίες όπως οι Ζακ Ριβέτ, Αλέν Ρενέ και Λουί Μαλ. Στη συνέχεια εργάστηκε δίπλα στους Ρόμπερτ Ενρίκο, Ιβ Ρομπέρ, Κλοντ Σοτέ, Μπερτράντ Ταβερνιέ, Αντρέι Ζουλάφσκι, Αντρέι Βάιντα και φυσικά τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ. Αφοσιωμένος στον στόχο να αναγνωριστούν οι φωτογράφοι γυρισμάτων ως καλλιτέχνες, ίδρυσε το Association des Photographes de Films, το οποίο είχε ως αποστολή την υπεράσπιση του έργου των φωτογράφων.

Το πόστερ του 71ου Φεστιβάλ επεξεργάστηκε δημιουργικά η Φλορ Μακουίν. Εμπνευσμένη από την ποπ κουλτούρα, η 27χρονη εικονογράφος κατάφερε να αναμίξει το σχέδιο, τη ζωγραφική και την ψηφιακή τεχνολογία σε ένα ζωντανό, γεμάτο χρώμα κόσμο.  Σινεφίλ η ίδια έχει συνεργαστεί με τις εταιρείες Universal Pictures, Paramount Channel, Europacorp, Wild Side και Arte, σχεδιάζοντας εναλλακτικές αφίσες ταινιών. Περισσότερα : www.flore-maquin.com.

Να σημειώσουμε πως είναι η δεύτερη φορά που το Φεστιβάλ φιλοξενεί εικόνα από ταινία του Γκοντάρ, τόσο πρόσφατα, στο επίσημο πόστερ του. Η προηγούμενη φορά ήταν το 2016 με ένα πόστερ-έμπνευση από την «Περιφρόνηση» (Le Mepris, 1963).