Οι Κάννες στη σκιά του Netflix και του Τεντ Σαράντος - cinemagazine.gr
11:06
21/5

Οι Κάννες στη σκιά του Netflix και του Τεντ Σαράντος

Διανομή: Το μότο του Τεντ Σαράντος και του Netflix σε ό,τι αφορά τη διανομή φαίνεται πως κρύβεται στη φράση «το κοινό έχει ανάγκη από επιλογές». Όπερ σημαίνει πως χωρίς να δηλώνουν εχθροί της κινηματογραφικής αίθουσας, οι ιθύνοντες του Netflix απορρίπτουν ως ξεπερασμένο το μέχρι τώρα παραδοσιακό μοντέλο διανομής, σύμφωνα με το οποίο μια ταινία κυκλοφορούσε πρώτα στις αίθουσες, για να διατεθεί έπειτα από κάμποσους μήνες (ή και χρόνια) σε video-on-demand, dvd και bluray και πολύ αργότερα στην τηλεόραση. Με την έλευση του γρήγορου ίντερνετ, οι απαιτήσεις του κοινού έχουν αλλάξει θεαματικά (κάτι που μαρτυρά φυσικά και η πειρατεία) και το Netflix σκοπεύει να ριζοσπαστικοποιήσει την αγορά. Στη λογική αυτή, η αμερικανική εταιρεία θα επιδιώκει να κλείνει συμφωνίες με το κύκλωμα αιθουσών για κάθε τίτλο της, το προϊόν της ωστόσο θα διατίθεται ταυτόχρονα μέσω streaming. Θεωρείται μάλιστα βέβαιο πως οι ταινίες του Netflix θα κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα στο δίκτυό του, και όχι στις αίθουσες.

Διαβάστε ακόμη:
Επάγγελμα: κριτικός φεστιβαλικών πάρτι
«An Open Secret»: Είδαμε πρώτοι «την ταινία που το Χόλιγουντ δεν θέλει να παρακολουθήσετε!»

Μάλιστα, ο Σαράντος τόνισε πως η εταιρεία του σκοπεύει να παρακάμψει νομικά κωλύματα σε χώρες όπως η Γαλλία, όπου προστατεύεται το ισχύον μοντέλο κινηματογραφικής διανομής, την ώρα που επιδιώκει να εμπλακεί ενεργά στην αχανή αγορά της Κίνας.

Από την μικρή στη μεγάλη οθόνη: ο «Daredevil» του Netflix αναμένεται να εμφανιστεί στο επόμενο «Avengers»

Αυτό που ο Σαράντος διαβλέπει ως η «χρυσή εποχή της τηλεόρασης» φαίνεται να βρίσκεται προ των πυλών, όμως μένει να δούμε αν και κατά πόσο θα επιβεβαιωθεί. Η αλήθεια είναι, ωστόσο, πως ο εδώ και χρόνια κλιμακούμενος ανταγωνισμός μεταξύ μικρής και μεγάλης οθόνης δεν εξαντλείται πλέον τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, αλλά περνάει στην ουσία του τρόπου με τον οποίο το κοινό επιλέγει να ψυχαγωγηθεί. Και αυτή φαίνεται να είναι η πρώτη φορά στα χρονικά όπου η κινηματογραφική αίθουσα αποκτά θεσμικά και με κάθε επισημότητα έναν ξεκάθαρο αμφισβητία με τεράστια οικονομική δύναμη, ο οποίος την αντιμετωπίζει σαν χρήσιμη αλλά όχι πια απαραίτητη. Με ό,τι μπορεί αυτό συνεπάγεται για το μέλλον του σινεμά.

Η αλήθεια είναι πάντως πως ήδη το Netflix έχει ήδη δώσει επαρκή δείγματα γραφής για το πώς σκοπεύει να κινηθεί στο μέλλον. Ενδεικτικά αναφέρουμε το δικής του παραγωγής και εκμετάλλευσης ντοκιμαντέρ για τη Νίνα Σιμόν «What Happened, Miss Simone?», του οποίου η παρουσία σε μεγάλα φεστιβάλ όπως το Σάντανς και η Μπερλινάλε μπορεί να κρίθηκε ενδεδειγμένη κίνηση. Αυτό δε σημαίνει, βέβαια, πως είναι διατεθειμένοι να το προβάλουν σε φεστιβάλ μικρότερων αγορών, οι οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται ακόμα στα πλάνα τους.

Μία από τις χαρακτηριστικές στιγμές κατά την ομιλία του Σαράντος στην αίθουσα Μπουνιουέλ του Palais des Festivals, υπήρξε το σημείο όπου ο κορυφαίος Αμερικανός κινηματογραφικός παραγωγός Χάρβι Γουάινστιν σηκώθηκε για να επιδοκιμάσει τους ανθρώπους του Netflix, χαρακτηρίζοντάς τους «οραματιστές», παρότι δεν παρέλειψε να εκφράσει την ανησυχία του για τις επιπτώσεις που πιθανώς θα έχει στην ευρωπαϊκή παραγωγή η επέκταση της εταιρείας τους εκεί. Η αντίδραση του Γουάινστιν δε θα μπορούσε να συνοψίσει καλύτερα το μούδιασμα της κινηματογραφικής αγοράς στα φιλόδοξα σχέδια του Netflix και των επίδοξων μιμητών του.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Οι Κάννες στη σκιά του Netflix και του Τεντ Σαράντος
  • Οι Κάννες στη σκιά του Netflix και του Τεντ Σαράντος
  • Οι Κάννες στη σκιά του Netflix και του Τεντ Σαράντος
  • Οι Κάννες στη σκιά του Netflix και του Τεντ Σαράντος