15:42
15/7

Η Βαϊόλα Ντέιβις δηλώνει προδομένη από τις «Υπηρέτριες»

Δυο χρόνια μετά την αποκήρυξη της ταινίας από την ίδια, η Βαϊόλα Ντέιβις μιλά στο Vanity Fair για την συμμετοχή της στις οσκαρικές «Υπηρέτριες» του Τέιτ Τέιλορ.

Από τον Πάνο Γκένα

«Δεν υπάρχει κανένας άνθρωπος που δεν διασκεδάζει με τις "Υπηρέτριες". Αλλά υπάρχει ένα κομμάτι του εαυτού μου που αισθάνεται πως πρόδωσε εμένα και τους ανθρώπους μου, το γεγονός δηλαδή πως συμμετείχα σε μια ταινία που δεν ήταν έτοιμη να πει όλη την αλήθεια», δηλώνει η Βαϊόλα Ντέιβις σε νέα της συνέντευξη στο Vanity Fair, τονίζοντας πως οι «Υπηρέτριες» (The Help, 2011) - όπως και άλλες ταινίες - «δημιουργήθηκαν μέσα από το φίλτρο του συστημικού ρατσισμού».

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Βαϊόλα Ντέιβις αναφέρεται απαξιωτικά στην ταινία που συγκέντρωσε τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ το 2012, Καλύτερης Ταινίας, Α' Γυναικείου για την Ντέιβις και δυο υποψηφιότητες Β' Γυναικείου για Οκτάβια Σπένσερ, Τζέσικα Τσάστεϊν, με την Σπένσερ να κερδίζει στην κατηγορία.

Τον Σεπτέμβριο του 2018, σε συνέντευξή της στους New York Times με αφορμή την πρεμιέρα της ταινίας «Χήρες» («Widows») του Στιβ ΜακΚουίν, η Ντέιβις είχε δηλώσει μετανιωμένη για την παρουσία της στην ταινία. «Στο τέλος της μέρας αισθάνθηκα πως δεν ήταν οι φωνές των υπηρετριών που ακούστηκαν», αναφερομένη στο βασικό αφήγημα του «λευκού σωτήρα» (στην περίπτωση των «Υπηρετριών» ο χαρακτήρας που υποδύθηκε η Έμα Στόουν).

«Γνωρίζω την Έιμπιλιν. Γνωρίζω την Μίνι. Είναι η γιαγιά μου. Είναι η μάνα μου. Και αν πρόκειται να κάνεις μία ταινία που βασίζεται στο πώς ήταν να δουλεύεις για τους λευκούς και να μεγαλώνεις τα παιδιά τους το 1963, θέλω να ακούσω πώς πραγματικά ένιωθαν αυτές οι γυναίκες. Δεν είναι κάτι που άκουσα, λοιπόν, κατά την διάρκεια της ταινίας». Παράλληλα η Ντέιβις μίλησε με τα καλύτερα λόγια για την εμπειρία της στα γυρίσματα της ταινίας, ενώ πρόσθεσε πως γνώρισε συνεργάτες και φίλους για μία ζωή.

Να θυμίσουμε πως η κουβέντα για τις «Υπηρέτριες» επέστρεψε στην επικαιρότητα αρχές Ιουνίου, όταν ο συγκεκριμένος τίτλος κατέκτησε την κορυφή στο Netflix, λίγες μέρες μετά την δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ από αστυνομικό σε πεζοδρόμιο της Μινεάπολις.

«Δεν υπάρχουν αφηγήσεις που επενδύουν στην ανθρωπιά μας. Επενδύουν στην ιδέα του τι σημαίνει να είσαι μαύρος, αλλά… απευθύνονται στο λευκό κοινό. Το λευκό κοινό κάθεται και το αποδέχεται ως ακαδημαϊκό μάθημα για το πώς είμαστε. Έπειτα φεύγουν από τον κινηματογράφο και μιλούν για το τι πιστεύουν. Δεν συγκινούνται από το ποιοι ήμασταν».

 

 

Στην ερώτηση γιατί η Ντέιβις συμφώνησε να συμμετέχει στην ταινία, η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός (για το «Fences» του Ντένζελ Γουάσινγκτον) είναι σαφής και ειλικρινής: «Ημουν μία έμμισθη καλλιτέχνις που προσπαθούσε να βρει τρόπο να εισχωρήσει.... Δεν υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες εκεί έξω για να φέρεις μπροστά μία άγνωστη, απρόσωπη, μαύρη ηθοποιό στις τάξεις των αναγνωρίσιμων».

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη της Βαϊόλα Ντέιβις στο Vanity Fair εδώ.