10:12
26/5

Επιστροφή στο μέλλον: Ψηφιακή ηθοποιός «υπέγραψε» σε ένα από τα μεγαλύτερα πρακτορεία καλλιτεχνών

Την λένε Μικέλα, είναι Βραζιλιανοαμερικάνα, μοντέλο, ποπ τραγουδίστρια, έχει 2.2 εκατομμύρια ακολούθους στο Insta, και μόλις έβαλε στυλό στο χαρτί για λογαριασμό της CAA - με ομολόγους της τους Σπίλμπεργκ, Γουίλ Σμιθ και Σκάρλετ Γιόχανσον. Και είναι 19 χρονών. Για πάντα.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Δεν κάνει τερτίπια (όχι ακόμα τουλάχιστον), δεν κλατάρει σε πανδημίες, δεν γερνάει, δεν γίνεται ποτέ ενοχλητική, μιλάει απταίστως την σοσιομιντιακή, είναι influencer. Δεν έχει και πολλές εκφράσεις βέβαια (αλλά είναι κάμποσοι ηθοποιοί που έχουν λιγότερες, εδώ που τα λέμε) ποιός νοιάζεται όμως, έχει 2.2 εκατομμύρια followers στο Insta και συμβόλαιο με ένα από τα θρυλικότερα πρακτορεία καλλιτεχνών - στις 6 Μαΐου υπέγραψε. Έχει και πάρε δώσε (και σούρτα φέρτα) με διάφορους ομολόγους της - που σύντομα θα έχουν κι αυτοί τα δικά τους συμβόλαια.

Η Μικέλα είναι μια ψηφιακή ηθοποιός, τραγουδίστρια, μοντέλο που δείχνει τον ομιχλώδη δρόμο του μέλλοντος. Δεν είναι κακιά, απλώς την σχεδίασαν έτσι. Και αν η διαδρομή που διαλέγει η ακατάσχετη λογική του «κάνουμε ότι θέλουμε επειδή μπορούμε κι επειδή έχουμε τον τρόπο να το πουλήσουμε» μοιάζει και λίγο ζόρικη για τους κανονικούς ανθρώπους με ρυτίδες, δάκρυα και κυτταρίτιδα, «ωχ αδερφέ», η ρουλέτα να γυρίζει, χρήμα να ποντάρεται.

Το σινεμά έχει προβλέψει την κατεύθυνση (ή κατάντια για να είμαστε και λίγο μοραλιστές) σε ταινίες που άλλες είδατε («Her»), άλλες λιγότερο («Ex Machina») κι άλλες καθόλου («S1mOne», με τον Αλ Πατσίνο που η ψηφιακή του ηθοποιός παίρνει και το...'Οσκαρ). Η λογική είναι αυτή της χρηματοδοτημένης έρευνας για οτιδήποτε βάζει ο νους με μηδενική μέριμνα επί του αποτελέσματος. Η ένννοια της επιστημονικής ευθύνης (όπως και της καλλιτεχνικής) είναι πια βορά στην απεριόριστη ελευθερία του γενικώς εννοούμενου «δικαιώματος». Τί σημαίνει αυτό που κάνουμε και λέμε, τί συνέπειες φέρει, πώς θα εκληφθεί και ποιος θα βλαφτεί, λίγη σημασία έχει μπροστά στο δικαίωμα της έκφρασης. Κι όποιος πει το αντίθετο είναι ένας κοινός σκοταδιστής. 

Έτσι και στους ηθοποιούς του μέλλοντος. Που όσο λιγότερο γκρινιάζουν (και γερνάνε - η Μικέλα θα είναι πάντα 19), όσα λιγότερα απαιτούν και όσο εξακολουθούν να εγκλωβίζονται στις επιδημίες (η Μικέλα αγέρωχη περπατά ανάμεσα στους COVID-19), τόσο πιο ευάλωτοι θα είναι κι αυτοί. Ιδίως, πάνω απ' όλα αυτό, όταν το κοινό πλέον, στην συντριπτική του πλειοψηφία, δεν θα είναι παρά ένα σοσιομιντιακά προπονημένο στην ανοησία συνονθύλευμα ανέκφραστης αποχαύνωσης.

Καλώς ήρθες Μικέλα, για την ώρα είσαι απλά ένα animated ρομπότ, που δανείζεσαι λόγια και φωνή ανθρώπων. Αλλά που θα πάει θα διορθωθεί κι αυτό.