Ραλφ εναντίον Ίντερνετ

Ralph Breaks the Internet

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2018
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΗΠΑ
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Φιλ Τζόνστον, Ριτς Μουρ/span>
    ΣΕΝΑΡΙΟ:Φιλ Τζόνστον, Ριτς Μουρ
    ΦΩΝΕΣ: Βασίλης Αξιώτης, Δανάη Σκιάδη, Σοφία Τσάκα
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:Νέιθαν Γουόρνερ
    ΜΟΥΣΙΚΗ:Χένρι Τζάκμαν
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ:112'
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Feelgood
    <ARTICLE TITLE/>

Ο Ραλφ και η Βανέλοπι μπαίνουν στο Ίντερνετ και σπάνε το δυαδικό σύστημα, την ίδια ώρα που η Ντίσνεϊ σπάει (αναπάντεχα) πλάκα με τα κλισέ της.

Από τον Πάνο Γκένα

Αφού πέρασε την «Επόμενη  Πίστα», ο καταστροφέας Ραλφ επιστρέφει έξι χρόνια μετά την πρώτη ταινία για να μάθει πως υπάρχει ένας εντελώς διαφορετικός κόσμος εκεί έξω και τον λένε... ίντερνετ! Μαζί με τη Βανέλοπι θα ταξιδέψουν στη χώρα του διαδικτύου για να αγοράσουν ένα ανταλλακτικό για το παιχνίδι της, κι εκεί θα έρθουν αντιμέτωποι με τους πειρασμούς της νέας τεχνολογίας.

Η πρώτη κινηματογραφική περιπέτεια του Ραλφ, ένα «Toy Story» για τα arcade games που χτυπούσε συναισθηματικά στον παλμό των 8-bit, ξεχώρισε για την ευαισθησία και το χιούμορ της που έβρισκαν εφαρμογή σε κάθε καρέ. Το 2012 το αταίριαστο ζευγάρι του γιγαντόσωμου καταστροφέα Ραλφ και της μικροσκοπικής, ατίθασης Βανέλοπι σφράγισε μία θεαματική ταινία κινουμένων σχεδίων που γκρέμισε στερεότυπα όπως ο καταστροφέας πρωταγωνιστής της, με πρωτότυπη διάθεση και φαντασία. Τώρα επιστρέφουν για να τολμήσουν το επόμενο βήμα.

Η σκηνή με τις Πριγκίπισσες Ντίσνεϊ αποτελεί την πιο ανατρεπτική, ψυχαναλυτική (!) στιγμή της εταιρείας.

Στο «Ραλφ Εναντίον Ίντερνετ» το δίδυμο ταξιδεύει στη χώρα του διαδικτύου και η δημιουργική ομάδα της ταινίας βρίσκει την κατάλληλη ευκαιρία για να κατασκευάσει έναν οπτικό κώδικα που αποτυπώνει την ολότητα του ίντερνετ με έναν απίστευτα λειτουργικό, ευρηματικό τρόπο. Σαν ψηφιακό ανάλογο της εμπνευσμένης ανασύστασης του ανθρώπινου σώματος στα «Μυαλά που Κουβαλάς», οι ξεχωριστές χώρες του διαδικτύου, οι ενοχλητικοί τύποι με τα διαφημιστικά μπάνερ (και το όνομα Spamley!), ο «θυρωρός» που τα ξέρει όλα και μαντεύει τις ερωτήσεις σαν άλλο google, τα εθιστικά παιχνίδια,  τα κακεντρεχή social media και η έννοια της φθηνής (σε αξία και περιεχόμενο) viral είδησης, βρίσκονται εδώ σε μία πλούσια απεικόνιση σκηνών που συναγωνίζονται σε ιδέες η μία την άλλη. 

Ταυτόχρονα η σύγκρουση των ακατέργαστων πίξελ των ξεχασμένων βιντεογκέιμ με την ταχύτητα και την ευκρίνεια της νέας εποχής είναι και ο θεματικός πυρήνας της ταινίας. Η μικρή Βανέλοπι θέλει να ξεφύγει από το τετριμμένο, γλυκερό παιχνίδι της «Sugar Rush» για το ρίσκο και την ένταση που προσφέρει το ράλι με τίτλο «Slaughter Race». Κι αν ο τίτλος του παιχνιδιού δεν ήταν αναμενόμενη επιλογή σε ταινία κινουμένων σχεδίων, περιμένετε να δείτε την απολαυστική σεκάνς όπου η δυναμική Βανέλοπι αντιμετωπίζει τις Πριγκίπισσες της Ντίσνεϊ, και ταυτόχρονα όλα τα αφηγηματικά κλισέ των ταινιών κινουμένων σχεδίων της εταιρείας, με τον πιο αυθεντικά αυθάδικο τρόπο. Σίγουρα η πιο ανατρεπτική, ψυχαναλυτική (!) στιγμή της Ντίσνεϊ, την οποία υπογράφει μουσικά ο θρυλικός Άλαν Μένκεν των 8 Όσκαρ.

Κάπου εδώ όμως είναι και η δυσκολία που αντιμετωπίζει ο σεναριακός «αλγόριθμος» του Ραλφ. Παρά τις άξιες ιδέες έχεις την εντύπωση πως η ταινία κινείται σε δυο άκρα. Από τη μία να είναι κατανοητή στο ανήλικο κοινό (κάποιες στιγμές με άχαρο διδακτικό ρόλο) και την ίδια ώρα το ενήλικο χιούμορ με τις ρετρό αναφορές και τα meta-αστεία να δημιουργούν την απορία για το αν θα γίνει αντιληπτό από τα παιδιά. Οι σκηνοθέτες Ριτς Μουρ και Φιλ Τζόνστον (του βραβευμένου με Όσκαρ «Ζωούπολη») χαρτογραφούν εντυπωσιακά τον κόσμο της ταινίας, αλλά χάνουν επιμέρους την ισορροπία. Η σατιρική διάθεση όμως του Ραλφ και της Βανέλοπι, η κριτική ματιά στις ανασφάλειες που αποκαλύπτει το ίντερνετ και το μήνυμα πως άσχετα με το πως σε έχουν σχεδιάσει μπορείς να επανα-προγραμματίσεις τις επιλογές σου, συνοψίζουν με πολύχρωμο, διασκεδαστικό τρόπο την ψηφιακή καρδιά της ταινίας. Like και Share!

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Ραλφ εναντίον Ίντερνετ
  • Ραλφ εναντίον Ίντερνετ