Τα κατά Σκορσέζε πάθη: Δημοσιεύματα των ελληνικών εφημερίδων για τα επεισόδια του «Τελευταίου Πειρασμού» - αφιερωματα , photo gallery || cinemagazine.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ / PHOTO GALLERY
12:33
16/7

Τα κατά Σκορσέζε πάθη: Δημοσιεύματα των ελληνικών εφημερίδων για τα επεισόδια του «Τελευταίου Πειρασμού»

Τα κατά Σκορσέζε πάθη: Δημοσιεύματα των ελληνικών εφημερίδων για τα επεισόδια του «Τελευταίου Πειρασμού»

Τριάντα χρόνια μετά, οι μνήμες είναι ακόμα νωπές από την περιπετειώδη πρεμιέρα του «Τελευταίου Πειρασμού» στις ελληνικές αίθουσες.

Από το cinemagazine.gr

 

Από την πρεμιέρα με εισαγγελέα, μέχρι τα απειλητικά συνθήματα, τις συμπλοκές, τις βάρβαρες επιθέσεις στους εφτά κινηματογράφους που τόλμησαν να την προβάλουν, τη χρήση δακρυγόνων και την απόφαση διακοπής της, ο «Τελευταίος Πειρασμός» του Μάρτιν Σκορσέζε αποτέλεσε πριν από τριάντα χρόνια μία από τις πιο πολυσυζητημένες κινηματογραφικές προβολές της χώρας.

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη, η ταινία είναι ένας γεμάτος συναίσθημα και ένταση στοχασμός πάνω στη μάχη ανάμεσα στο θεϊκό και στο ανθρώπινο μέσα στο κορμί και την ψυχή του Ιησού. Ο (βαθιά θρησκευόμενος) Σκορσέζε μοιράζεται και εξυψώνει το πάθος, πλημμυρίζει τα πλάνα του με μεταφυσική και υπαρξιακή αγωνία, τιθασεύει τη μανιακή δεξιοτεχνία του στην υπηρεσία μιας σχεδόν ασκητικής σκηνοθεσίας και αφήνει τον Πίτερ Γκάμπριελ να υπογράψει ένα από τα καλύτερα σάουντρακ των τελευταίων δεκαετιών.

Μπροστά σ' αυτή την έξοχη, επώδυνα διεισδυτική και ταγμένη στο πνεύμα κατάθεση, ο Έλληνας θεατής δεν μπορεί παρά να νιώσει θλίψη για την «ταραχή» που το έργο προκάλεσε στην πρεμιέρα του, οπότε και κατέβηκε από τις οθόνες υπό την πίεση κάποιων ανεγκέφαλων φανατικών.

Τριάντα χρόνια μετά την περιπετειώδη πρώτη προβολή του στις αίθουσες της χώρας μας, το ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine.gr δημοσιεύει τα άρθρα από τις εφημερίδες «Τα Νέα», «Έθνος», «Ελεύθερος Τύπος», «Η Βραδυνή», «Μεσημβρινή», «Ελευθεροτυπία» που χρονογραφούν τα επεισόδια που συνέβησαν τον Οκτώβριο του 1988, θυμίζοντάς μας ότι οι δικτατορίες δεν είναι μόνο πολιτικές. 

Τα δημοσιεύματα είναι από το αρχείο του Θόδωρου Ρίγγα, ο οποίος πρόβαλε τον «Τελευταίο Πειρασμό» στον κινηματογράφο Ααβόρα με sold-out προβολές μέχρι την απαγόρευση της ταινίας.