Από το αρχείο του ΣΙΝΕΜΑ: Οι 50 καλύτερες ταινίες που έγιναν ποτέ ? αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
Advertisement
13:30
23/3

Από το αρχείο του ΣΙΝΕΜΑ: Οι 50 καλύτερες ταινίες που έγιναν ποτέ

Το cinemagazine.gr αναδημοσιεύει τη λίστα με τις 50 καλύτερες ταινίες που έγιναν ποτέ, έτσι όπως είχαν επιλεγεί για τη συλλεκτική έξτρα έκδοση του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ (τεύχος 200).

Από το cinemagazine.gr

50. Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΪΝ (The Bride of Frankenstein / ΗΠΑ, 1935) του Τζέιμς Γουέιλ
Ένα σύμπαν απαράμιλλης γοτθικής αισθητικής, καινοτόμο στον τομέα της σκηνογραφίας και στην άνευ προηγουμένου σύμπραξη τρόμου και κωμωδίας, και μια σπάνια περίπτωση όπου ένα σίκουελ ξεπερνά τον προκάτοχό του.

49. ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ (Rear Window / ΗΠΑ, 1954) του Άλφρεντ Χίτσκοκ
Αιχμάλωτος ενός σπασμένου ποδιού φωτογράφος κατασκοπεύει τους γείτονές του και δίνει αφορμή στον Χίτσκοκ να αναδείξει την ηδονοβλεψία σε ανυπέρβλητο ανθρώπινο ένστικτο και σε θαυμάσια αλληγορία.

48. ΜΠΛΕ ΒΕΛΟΥΔΟ (Blue Velvet / ΗΠΑ, 1986) του Ντέιβιντ Λιντς
Κατάδυση στα σκοταδερά θεμέλια ενός βαθιά ανησυχητικού σύμπαντος και διαστρεβλωμένο νουάρ, η ταινία μεταφράζει την εικόνα μιας κατ' επίφαση ευτυχισμένης Αμερικής σε έναν ψυχοσωματικό εφιάλτη.

47. ΤΟ ΑΓΓΙΓΜΑ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ (TOuch of Evil / ΗΠΑ, 1958) του Όρσον Γουέλς
Αριστοτεχνικά χορογραφημένα μονοπλάνα, μπαρόκ φωτοσκιάσεις και pulp έκπτωτοι ήρωες, σε ένα μέγιστης βιρτουοζιτέ και αντισυμβατικότητας θρίλερ.

46. ΚΙΝΓΚ ΚΟΝΓΚ (King Kong / ΗΠΑ, 1932) των Μέριαν Κούπερ & Έρνεστ Σόντσακ
Αποστομωτικά για την εποχή εφέ και μεγαλειώδης σύλληψη έντυσαν με εικόνες τη θρυλική αυτή συνάντηση της Πεντάμορφης και του Τέρατος, που άλλαξε ανεπιστρεπτί το σινεμά του φανταστικού.

45. ΒΙΡΙΔΙΑΝΑ (Viridiana / Ισπανία, 1961) του Λουίς Μπουνιουέλ
Χωρίς κανέναν οίκτο, ο Ισπανός αναρχικός ποτίζει το φιλμ με τις σαδιστικές του εμμονές, σερβίρει έναν αξέχαστο Μυστικό Δείπνο - που θα οδηγούσε στον αφορισμό του - και μας αποχαιρετά με υπονοούμενα που στάζουν φαρμάκι.

44. Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ (Sunset Blvd. / ΗΠΑ, 1950) του Μπίλι Γουάιλντερ
Το απόλυτο αντίο στο σιωπηλό Χόλιγουντ κατοικείται από φαντάσματα αλλοτινών εποχών, διηγήσεις από νεκρούς και σκιές από μια παντοτινά χαμένη νεότητα.

43. ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΔΡ.ΚΑΛΙΓΚΑΡΙ (Das Cabinet des Dr. Caligari / Γερμανία, 1920) του Ρόμπερτ Βίνε
Ο τρόμος μετατρέπεται για πρώτη φορά σε ένα έργο τέχνης, καθώς ο Βίνε τοποθετεί τη σκιώδη δράση σε μια εξπρεσιονιστική πόλη ζωγραφισμένη στο χέρι και την περικυκλώνει με γνήσια ονειρική διάσταση.

42. ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ Ο ΜΠΑΛΤΑΖΑΡ (Au Hasard Balthazar / Γαλλία, 1966) του Ρομπέρ Μπρεσόν
Μπορεί η ταινία να πλέκει το πιο αισιόδοξο εγκώμιο της ανθρώπινης κατάστασης και η τελική έκβαση της ιστορίας να σου ραγίζει την καρδιά, αγγίζει εντούτοις το επίπεδο της πιο εξαίσιας τέχνης γιατί ζητά από τον θεατή να ψάξει μέσα του και να αντλήσει μόνο τη συμπόνια και την καλοσύνη.

41. ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ (Don't Look Now / Μ.Βρετανία - Ιταλία, 1973) του Νίκολας Ρεγκ
Μία οικογενειακή τραγωδία, μια απεγνωσμένη ερωτική σκηνή, μια χειμωνιάτικη Βενετία βουτηγμένη στη σήψη και την απειλή, μια σκηνοθεσία - παγίδα και ένα σοκαριστικό φινάλε που δύκολα ξεπερνιέται.