Ανασκόπηση 2017: Τα πρόσωπα της χρονιάς - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
10:14
25/12

Ανασκόπηση 2017: Τα πρόσωπα της χρονιάς

Μ.Νάιτ Σιάμαλαν
Ακόμα και οι πιο πιστοί οπαδοί του δεν θα μπορούσαν να υπερασπιστούν μια ταινία όπως το «The Last Airbender». Nα όμως που ο ινδοαμερικανός σκηνοθέτης επανήλθε στο κινηματογραφικό προσκήνιο με το «Split», σημειώνοντας μεγάλη εισπρακτική επιτυχία και λαμβάνοντας τις καλύτερες κριτικές του εδώ και μια δεκαετία. Στο μεταμοντέρνο φινάλε της ταινίας ο Σιάμαλαν σχολιάζει τόσο τις προσδοκίες των θεατών να τραβήξει το χαλί κάτω από τα πόδια τους, όσο και τα νέα ήθη που διαμορφώνονται στο κινηματογραφικό τοπίο, εντάσσοντας το σινεμά του στο τελευταίο. Ο τρόπος που το κάνει ίσως αδικεί την ταινία που προηγήθηκε,  του αναγνωρίζουμε όμως πως κατάφερε και πάλι να μιλούν όλοι για αυτόν και μάλιστα με τους δικούς του όρους. Γ.Β.

Μπράιαν Κάλιναν
Ο άνθρωπος της PWC που κάθεται στα παρασκήνια της απονομής των Όσκαρ έχει κάθε χρόνο το προνόμιο να παρακολουθεί από περίοπτη θέση τα πάντα που συμβαίνουν μπροστά και πίσω από την κεντρική σκηνή, αλλά ξέρει ότι καμιά δημοσιογραφική ιστορία δεν θα αφορά ποτέ αυτόν. Μέχρι φέτος. Ο λάθος φάκελος στον Γουόρεν Μπίτι και η αδυναμία του τελευταίου να αντιληφθεί ότι πραγματικά μπορεί να έγινε κάτι τέτοιο, έφερε το μυθικό φινάλε με την αλλαγή του νικητή αφού ήδη οι συντελεστές του «La La Land» έβγαλαν το λόγο τους. Τις επόμενες μέρες ο Κάλιναν είδε κείμενα που έλεγαν ότι έπινε, έπαιζε το Twitter, έβγαζε selfies, ακόμη και ότι είχε ψυχολογικά προβλήματα στο παρελθόν. Αυτά έχει η δημοσιότητα. Τ.Μ.

Χάρι Ντιν Στάντον
Χαρίζοντας ένα μελαγχολικό και συγκινητικά γλυκό αντίο στο «Lucky» του Τζον Κάρολ Λίντς, ένας από τους σπουδαιότερους, πιο αντισυμβατικούς και καλλιτεχνικά γόνιμους Αμερικάνους ηθοποιούς αποχαιρέτησε (διακριτικά, όπως ήταν στο χαρακτήρα του εξάλλου) τα εγκόσμια, αφήνοντας ένα τεράστιο κενό που ακόμη και η ίδια η εξίσου τεράστια καριέρα του δεν μπορεί να αναπληρώσει. Ο ηθοποιός που ταξίδεψε από τις σκονισμένες, αχανείς εκτάσεις της αμερικανικής ενδοχώρας, ως τα παγωμένα βάθη του διαστήματος, μένοντας σκόπιμα πάντα στο περιθώριο της mainstream κινηματογραφικής βιομηχανίας, κατάφερε να παραμείνει αυθεντικός, ανεπιτήδευτος και βαθιά συναισθηματικός, παραχωρώντας κάτι από την ψυχή του σε όλες από τις περισσότερες από 200 κινηματογραφικές και τηλεοπτικές συμμετοχές του. Ο ρόλος του στο «Παρίσι Τέξας» του Βιμ Βέντερς αλλά και οι ερμηνείες του στις ταινίες του Ντέιβιντ Λίντς θα κρύβονται καλά στο υποσυνείδητο κάθε σινεφίλ, για μια ζωή.  Π. Αχ. 

Ελίζαμπεθ Μος
Μπορεί να την γνωρίσαμε μέσα από το εθιστικό «Mad Men», το οποίο σχεδόν μονοπώλησε το επαγγελματικό της ενδιαφέρον για μια δεκαετία, αλλά το 2017 ήταν τελικά  η χρονιά που η ταλαντούχα Αμερικανίδα ηθοποιός έμελλε να γευτεί τους καρπούς των προσπάθειών της. Ας ξεκινήσουμε με το «The Handmaid’s Tale για το οποίο βραβεύτηκε με Emmy ‘Α Γυναικείου Ρόλου σε δραματική σειρά συμβάλλοντας τα μέγιστα στον γενικό θρίαμβο του πρότζεκτ στα φετινά βραβεία. Ας συνεχίσουμε με το «Top of the Lake» όπου σε συνεργασία με την Τζέιν Κάμπιον παρέδωσαν μια φανταστική σεζόν η οποία κατάφερε να ξεπεράσει και την πρώτη. Ενώ για το φινάλε ας κρατήσουμε τον Χρυσό Φοίνικα των φετινών Καννών, το «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Έστλουντ, το οποίο δεν θα ήταν το ίδιο χωρίς την -προσεγμένη μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια- ερμηνεία της. Κ.Θ.

Ίλντικο Ενιέντι
Με το επιβλητικό σκηνοθετικό της comeback, το «Η Ψυχή και το Σώμα», θριάμβευσε στο 67ο Φεστιβάλ Βερολίνου κερδίζοντας απολύτως δίκαια τη Χρυσή Άρκτο. Μας χάρισε έτσι μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, γεμίζοντάς μας ταυτόχρονα με την προσδοκία ότι δε θα στερηθούμε ξανά - τουλάχιστον όχι για τόσο μεγάλο διάστημα - μία από τις καλύτερες και πιο ιδιαίτερες δημιουργούς που υπάρχουν εκεί έξω. Ν.Σ 

Νικόλ Κίντμαν
Πόσες φορές πρέπει η Νικόλ Κίντμαν να αποδείξει τον εαυτό της; Το 2017 υπήρξε υποψήφια για Όσκαρ Β’ Γυναικείου ρόλου με το «Lion», σιωπηρό θύμα ενδοοικογενειακής βίας στο «Big Little Lies», μεγαλοαστή σύζυγος που βλέπει τα παιδιά της να θυσιάζονται στο «Ιερό Ελάφι», εξωγήινη πανκ για τη διασκευή του μυθιστορήματος του Νιλ Γκέιμαν «How to Talk to Girls at Parties», εγκλωβισμένη σε «θέλω» και «πρέπει» διευθύντρια οικοτροφείου στην «Αποπλάνηση» και ομοφυλόφιλη μητέρα που νιώθει το μίσος της θετής κόρης της, στη δεύτερη σεζόν του «Top of the Lake». Συνεπής σε μία καριέρα που προτείνει σκηνοθέτες, δημιουργούς και είδη, η Νικόλ Κίντμαν βγήκε ξανά σε ερμηνευτικά μονοπάτια που δεν ορίζονται από «ζώνες ασφαλείας», άφησε πίσω την παραφιλολογία του μπότοξ και το 2017 αποδείχθηκε το ερμηνευτικό «πρόσωπο» της χρονιάς. Π.Γκ.

Από τους Πάνο Αχτσιόγλου, Γιάννη Βασιλείου, Πάνο Γκένα, Κωστή Θεοδοσόπουλο, Λουκά Κατσίκα, Τάσο Μελεμενίδη και Νεκτάριο Σάκκα