Γκλεν Κλόουζ: Μια Μεγάλη Κυρία ? αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
15:47
19/3

Γκλεν Κλόουζ: Μια Μεγάλη Κυρία

 «Εννέα Ζωές» («Nine Lives», 2005) του Ροντρίγκο Γκαρσία

«It takes one to know one» που θα έλεγαν οι φίλοι μας οι Άγγλοι, και αυτό ισχύει στην εντέλεια εδώ, σε μια σπονδυλωτή σειρά εννέα σύντομων ιστοριών του Ροντρίγκο Γκαρσία – με τον οποίον η Κλόουζ θα ξανασυνεργαστεί θα δούμε σε λίγο που. Ο γιος του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, φτιάχνει εννέα βινιέτες, εύλογης πυκνότητας και περισσότερο σφύζουσας ανθρωπιάς, με dream team γυναικών στις ιστορίες, μία εκ των οποίων είναι η Κλόουζ σ’ ένα νεκροταφείο να αποδεικνύει ξανά πόσο λειτουργικό μέρος ομάδας μπορείς να είναι, πόσο ευέλικτη, πόσο σπουδαία.

 «Άλμπερτ Νομπς» (2011) του Ροντρίγκο Γκρσία

Στο ενδιάμεσο η Κλόουζ φαινομενικά έχει μια στάσιμη καριέρα στο σινεμά, έτσι είναι, άλλο που παράλληλα παίρνει Τόνι και Έμμι σωρηδόν. Εδώ, με την εταιρεία παραγωγής της φέρνει στη ζωή αυτό, φτάνει και στα Όσκαρ υποδυόμενη έναν άντρα, εκπληκτική είναι, αντίθετα με το έργο, όχι μόνο στο ότι βρίσκει τον τρόπο «ερμηνείας μέσα στην ερμηνεία» αλλά περισσότερο στις ρωγμές του που διαφαίνεται το εσωτερικό του κελύφους, ο τρόμος και η καταπίεση ενός ανθρώπου που επιχειρεί απεγνωσμένα να υπάρξει.

 «Η Σύζυγος» (2017) του Μπγιορν Ρούνγκε

Μια ταινία ολότελα λάθος στο ότι είναι ύποπτη καιροσκοπισμού σώζεται από την άψογη ερμηνεία της Κλόουζ που ξεπερνά τις προβλεψιμότητες σεναρίου (το twist δεν υφίσταται περίπου από την αρχή) και σκηνοθεσίας, δίνοντας άριστη ροή και μέτρο στις στιγμές της που, αντίθετα με ότι γράφτηκε, προέκυψε οσκαρικής συζήτησης, δεν μπορεί κανείς σοβαρά να περίμενε ότι μ’ αυτό το έργο θα έδινε κανείς όχημα για Όσκαρ στην Κλόουζ κι ας έφτασε τόσο κοντά τελικά.

Να είναι πάντα γερή, μεγάλη κυρία κι από εκείνες τις ηθοποιούς που εργάζεται, που δεν κραυγάζει, που κάνει τη δουλειά της και την κάνει παραδειγματικά.