Σίντνεϊ Σουίνι - Γιώργος Λάνθιμος σημειώσατε 1 (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 08/02/24 - 11/02/24) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
14:27
13/2

Σίντνεϊ Σουίνι - Γιώργος Λάνθιμος σημειώσατε 1 (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 08/02/24 - 11/02/24)

Mε τα συνολικά εισιτήρια σε (σημαντική) πτώση, στην πραγματικότητα δεν κέρδισε το «Λατρεύω να σε Μισώ», αλλά έχασε το «Poor Things».

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Από την αρχή του έτους το «Poor Things» έχει κατασκηνώσει στην κορυφή του box-office, μοιραία κάποια στιγμή θα έφτανε η …αποκαθήλωση. Αυτή ήρθε διόλου πανηγυρικά – ουσιαστικά δεν «κέρδισε» το «Λατρεύω να σε Μισώ», έχασε ο Λάνθιμος. Η ρομαντική κομεντί με τη Σίντνεϊ Σουίνι και τον Γκλεν Πάουελ ξεκίνησε συμπαθητικά, πλην κάπως χαμηλά για τα δεδομένα της, ένα φαινόμενο που παρατηρούμε εδώ και κάποιο διάστημα και σε άλλους multiplexάδικους τίτλους – τα έχουμε γράψει πολλές φορές, όταν η τιμή είναι αλμυρή, μοιραία το κοινό γίνεται πιο επιλεκτικό. Η ταινία αναμένεται να κάνει μια γερή μπάζα και αύριο, του Αγίου Βαλεντίνου, για τα κρατήματά της δεν είμαστε εξίσου αισιόδοξοι.

Το «Poor Things», λοιπόν, βρίσκεται στα 381.419 εισιτήρια. Τα 400 χιλιάρικα τα έχει δεδομένα, ερωτηματικό αποτελεί κατά πόσο θα μπορέσει να φτάσει ή/και να ξεπεράσει τα εισιτήρια της «Φόνισσας» και του «Οπενχάιμερ». Για την ιστορία, η πρώτη αναμένεται να προσπεράσει τον δεύτερο μέσα στις επόμενες ημέρες, βρίσκεται στα 426.230 εισιτήρια, με την ταινία του Νόλαν να έχει κόψει  427.660. Αν βέβαια τα προγνωστικά επαληθευτούν και ο «Οπενχάιμερ» είναι ο μεγάλος οσκαρικός νικητής θα είναι μια προσπέραση πρόσκαιρη – το οσκαρικό boost θα είναι αρκετό για να πάρει και πάλι προβάδισμα.

Τα «Παιδιά του Χειμώνα» είναι και επισήμως ένα μεγάλο οσκαρικό σουξέ. Σημείωσαν χαμηλή πτώση, σύντομα θα αφήσουν πίσω τους την «Ανατομία μιας Πτώσης» που βρίσκεται στα 60.628 εισιτήρια και δεδομένα θα κλείσουν με ένα σύνολο ψηλότερο και από το «Tar», το οποίο πέρυσι τέτοιον καιρό ξεκινούσε μια πορεία που σταμάτησε στα 65.432 εισιτήρια. Λαμπρά.  Για τον Μιγιαζάκι γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα ότι το πλησιέστερο combo είναι οι πρόσφατες ταινίες του Λόουτς και του Καουρισμάκι. Τα νούμερα υποδεικνύουν ένα κλείσιμο πιο κοντά στα 26.446 της «Tελευταίας Παμπ», παρά στα 33.569 του δεύτερου.

Η «Πρισίλα» άνοιξε σε περισσότερες αίθουσες από όσες μπορούσε να σηκώσει, ενώ η «Σιδερένια Γροθιά» πλήρωσε το αθλητικό της περιεχόμενο και την απουσία σταρ ικανού να προσελκύσει ένα πιο ενήλικο κοινό. Για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται ότι το brand name της Α24 στα μέρη μας δεν μπορεί από μόνο του να σηκώσει μια ταινία ψηλότερα.

Συμπαθητικό το άνοιγμα του «Animal» της Σοφίας Εξάρχου με 1.865 εισιτήρια από 9 αίθουσες. Η σύγκριση με θερινές κυκλοφορίες δεν είναι αντιπροσωπευτική, το αυτό ισχύει και για πανδημικά, χειμερινά νούμερα – θα ήταν άδικο να βάζαμε στη ζυγαριά την «Αγία Έμυ», για παράδειγμα. Ενδεικτικά, πέρυσι τον Ιανουάριο το (εξαίρετο) «Πίσω από τις Θημωνιές» είχε ξεκινήσει με 3.025 εισιτήρια από 31 οθόνες. Συγκριτικά αυτό του «Animal» δείχνει πολύ καλύτερο, αλλά θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι η κίνηση της αγοράς είναι γενικότερα πιο ανεβασμένη σε σχέση με πέρυσι. Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε ότι το πρώτο κεφάλαιο του «Dune», που ξαναβγήκε σε λίγες αίθουσες ενόψει της κυκλοφορίας του δεύτερου μέρους, έκοψε 1.481 εισιτήρια.

Δείτε αναλυτικά το top-10:

1.Λατρεύω να σε Μισώ – 13.131 εισιτήρια, 71 οθόνες
2.Poor Things – 12.654 εισιτήρια, 75 οθόνες (Σύνολο: 381.419)
3.Tα Παιδιά του Χειμώνα – 9.962 εισιτήρια, 66 οθόνες (Σύνολο: 53.832)
4.Γάτες στο Μουσείο – 5.714 εισιτήρια, 56 οθόνες (Σύνολο: 25.133)
5.Μάγια η Μέλισσα: Η Χρυσή Σφαίρα – 5.412 εισιτήρια, 80 οθόνες
6.Το Αγόρι και ο Ερωδιός – 4.917 εισιτήρια, 37 οθόνες (Σύνολο: 16.613)
7. Ο Μελισσοκόμος – 4.298 εισιτήρια, 26 οθόνες (Σύνολο: 82.659)
8. Αργκαϊλ – 4.033 εισιτήρια, 37 οθόνες (Σύνολο: 17.985)
9. Πρισίλα – 3.884 εισιτήρια, 42 οθόνες
10.Ferrari – 2.857 εισιτήρια, 18 οθόνες (Σύνολο: 33.640 εισιτήρια)