9:23
11/7

The Magnificent Anderson! Οι συντάκτες του ΣΙΝΕΜΑ ψηφίζουν τις ταινίες του Γουές Άντερσον

Αιώνιο παιδί, ευρηματικός και με ανεξάντλητες εμπνεύσεις, ο υπέροχος Γουές Άντερσον κλείνει σήμερα τα 50! Οι συντάκτες του ΣΙΝΕΜΑ αξιολόγησαν τη φιλμογραφία του και ιδού τα αποτελέσματα.

Μέσα από ταινίες, διαφημίσεις και μικρού μήκους, ο Γουές Άντερσον παραδίδει ιδιόρρυθμους χαρακτήρες με indie ευαισθησία, ευθυγραμμισμένα πλάνα, έντονα χρώματα, διαλεχτά κοστούμια, έχοντας πάντα μία απολαυστική εμμονή στις λεπτομέρειες. 

9. Κλέφτες... κατά λάθος (Bottle Rocket, 1996)

Το πρώτο φιλμ του Γουές Άντερσον ήταν μια μεγέθυνση ενός φιλόδοξου μικρού μήκους που έκανε λίγα χρόνια πριν, και παρουσίαζε με αταξινόμητο τρόπο τα όσα ωραία είχε στο μυαλό του ένα νέο παιδί που έμοιαζε με σπασικλάκι, αλλά έβλεπε πολύ σινεμά και είχε πλέον τα εφόδια να φτιάξει ένα παλαβό road movie, που έβαλε και αυτόν και τους αδερφούς Γουίλσον στον χάρτη.

Πήγε άπατο στα ταμεία τότε, αλλά μια μερίδα της κριτικής μίλησε για έναν σκηνοθέτη που θα έπρεπε να προσέξουμε στο μέλλον, ενώ το 2000 ο Μάρτιν Σκορσέζε το συμπεριέλαβε στις καλύτερες ταινίες των 90ς, τονίζοντας πως το είδε τυχαία, χωρίς να γνωρίζει τίποτα γι’ αυτό, και το θεώρησε ό,τι πιο φρέσκο είχε δώσει το αμερικανικό ανεξάρτητο σινεμά εκείνης της περιόδου. Τάσος Μελεμενίδης

8. Ταξίδι στο Darjeeling (The Darjeeling Limited, 2007)

Τρία αποξενωμένα αδέρφια επιβιβάζονται σε ένα μακρινό ταξίδι αναζήτησης της χαμένης τους πνευματικότητας, αλλά και της αδιάφορης μητέρας τους που έχει καταλήξει μοναχή σε κάποιο απομακρυσμένο μέρος στους πρόποδες των Ιμαλαΐων. 

Όουεν Γουίλσον, Τζέισον Σουόρτσμαν και Άντριεν Μπρόντι (σε εξαιρετική φόρμα ο τελευταίος) δεν λείπουν σχεδόν από κανένα από τα γνωστά, συμμετρικά πλάνα του σκηνοθέτη, ο οποίος βρίσκει χρωματικά τη Γη της επαγγελίας του σε ένα περίεργο, «ινδικό» road movie γεμάτο ανατροπές, που αναδίδει ανέλπιστη ζεστασιά, τρυφερό αδερφικό ανταγωνισμό, μη συνταγογραφημένα παυσίπονα και…. Βολταίρ Νούμερο 6! Αντζέλικα Χιούστον, και ο συνήθης Μπίλ Μάρεϊ σε μικρές αλλά κομβικές εμφανίσεις, με τον τελευταίο να πρωταγωνιστεί στον οπτικά υπέροχο πρόλογο της ταινίας. Η δε σχολαστική επιμέλεια του Άντερσον διακρίνεται ακόμη και στο σάουντρακ του φιλμ, το οποίο αποτελεί και μια τεράστια ηχητική αναφορά στο έργο του μεγάλου Ινδού δημιουργού, Σατγιαζίτ Ρέι. Πάνος Αχτσιόγλου