Λούγκερ ? ταινιες || cinemagazine.gr

Λούγκερ

Luger

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2021
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Ελλάδα
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κώστας Χαραλάπους
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Κώστας Χαραλάπους, Πένυ Φυλακτάκη
    ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ:Τάσος Νούσιας, Στεφανία Γουλιώτη, Γιωργής Τσουρής, Ερρίκος Λίτσης, Μαίρη Σταυρακέλη, Έφη Γούση, Μάνος Ιωάννου
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
    ΜΟΥΣΙΚΗ: Κώστας Χαριτάτος
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 127'
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Odeon
    <ARTICLE TITLE/>

Αποπροσανατολισμένη προσπάθεια του Κώστα Χαραλάμπους να οικοδομήσει ένα μεγαλεπήβολο οικογενειακό δράμα που θα ήθελε να περηφανεύεται πως είναι μια «κανονική» ταινία. 

Από τον Χρήστο Πολίτη

Ένας νεαρός θυμάται την ζωή του, καθηλωμένος στο νοσοκομείο, ανακαλώντας τα παιδικά του χρόνια, από την περίοδο μετά την Κατοχή, στην επαρχία της Κρήτης μέχρι τα τέλη του '80, εκεί που θέριεψε το ΠΑΣΟΚ και η οικογένειά του κατάφερε να γίνει από τις πιο υπολογίσιμες δυνάμεις της Ελλάδας, χάρη στο εμπόριο πετρελαίου. Το «Λούγκερ» είναι η καταγραφή της πτώσης αυτής της οικογένειας.

Δύσκολα να βρει κανείς είδος για να κατατάξει το «Λούγκερ», το νέο φιλμ του Κώστα Χαραλάμπους, αρκετά χρόνια μετά την «Δεμένη Κόκκινη Κλωστή». Θα μπορούσε να είναι δράμα, αλλά είναι αρκετές οι φορές που καταλήγει -άθελά του, προφανώς- να παρωδεί τα ίδια του τα υλικά. Θα ήθελε να είναι μια ερωτική ιστορία, αλλά δεν διαθέτει ικανή σπίθα πάθους. Μπλέκοντας τις naive αναφορές του με συγγενή δράματα, η ιστορία του Κώστα Χαραλάμπους κινείται σε επικίνδυνα μονοπάτια, μονάχα και κυρίως γιατί δεν γνωρίζει ποια είναι η δομή του.

Παίρνοντας πολύ σοβαρά την υπόθεσή του, δεν αφήνει την ιστορία του να αναπνεύσει. Από την Κρήτη μέχρι την Αθήνα, οι ήρωες κινούνται με τον πιο ξύλινο τρόπο που θα μπορούσαν, εκθέοντας εαυτόν και εν τέλει ολόκληρη την ταινία. Υπερτονίζοντας τις δραματικές εντάσεις, καταφεύγοντας σε αφελείς και εύκολους συμβολισμούς και αδύναμα κρεσέντα, μένει χωρίς ασφαλές δεκανίκι. 

Ο Τάσος Νούσιας μονίμως αγριωπός, η Στεφανία Γουλιώτη μονίμως απορημένη για την απόρριψη του Τάσου Νούσια, του παντοδύναμου «θείου» της οικογένειας, ο Ερρίκος Λίτσης, σε έναν αχρείαστα κωμικό -και άστοχα παιγμένο- ρόλο, ο Γιώργος Τσουρής, ο κεντρικός ήρωας που θα αφηγηθεί την ιστορία του «Λούγκερ», η μόνη αξιοπρεπής και φιλότιμη παρουσία, χαμένος όμως σε μια γκροτέσκα δίνη.

Από το δράμα στην φάρσα κι από 'κει εμβόλιμα τραγούδια σε μια μπουάτ με γυμνές χορογραφίες, ένα μπερδεμένο γαϊτανάκι από μικρές βινιέτες, που όλες μαζί, αδυνατούν να παραδώσουν ολοκληρωμένη ταινία.

Ιερόσυλες «αναφορές» στον «Κονφορμίστα» του Μπερτολούτσι, στα κίτρινα αδιάβροχα των ταινιών του Θόδωρου Αγγελόπουλου και του «Μετά τα Μεσάνυχτα» του Νίκολας Ρεγκ, αν όντως ο Κώστας Χαραλάμπους τις θέλησε για αναφορές και δεν ήταν τυχαίες παρατηρήσεις, τότε αυτή είναι η κύρια αδυναμία του «Λούγκερ», να εκτιμήσει τόσο ψηλά τις διαστάσεις του. 

Αποτυχημένη ταινία ή μια μέτρια τηλεταινία, οτιδήποτε από τα δυο, το «Λούγκερ» δεν καταφέρνει στιγμή να ξεφύγει από το κακό γούστο πάνω στο οποίο στήθηκε ολόκληρη η ταινία.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Λούγκερ
  • Λούγκερ