ΚΑΝΝΕΣ 2015 / ΤΑΙΝΙΕΣ

Κάννες: Μόλις είδαμε τον «Αστακό» και είναι καταπληκτικός

2015-05-15 12:04:24

Κάννες: Μόλις είδαμε τον «Αστακό» και είναι καταπληκτικός




Γεμάτος υπέροχα ερωτήματα είναι «Ο Αστακός» του Γιώργου Λάνθιμου, μία από τις πιο γοητευτικές ταινίες των τελευταίων χρόνων, η οποία λίγα λεπτά μετά το τέλος της προβολής της, πυροδότησε εδώ στις Κάννες εκείνες τις παλιές συζητήσεις για την ουσία του κινηματογράφου και της ζωής, που τόσο μας έχουν λείψει.


Αποστολή στις Κάννες: Ορέστης Ανδρεαδάκης

Αναμφίβολα «Ο Αστακός» είναι μία από τις ταινίες που θα μπορούσαν κάλλιστα να κερδίσουν οποιοδήποτε βραβείο, ακόμα και το Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Καννών. Είναι αυτό που λέμε «χρυσή ταινία»: εξαιρετική σκηνοθεσία, ιδιαίτερο και απολύτως προσωπικό κινηματογραφικό στιλ, εντυπωσιακή φωτογραφία και ερμηνείες που συμβαδίζουν με σπάνιο τρόπο με την υπόθεση, το στιλ και τα νοήματα.

Τελικά είχε δίκιο ο Διευθυντής του Φεστιβάλ Καννών, Τιερί Φρεμό, όταν είπε στη συνέντευξη τύπου πως δεν καταλαβαίνεις τα πάντα, αλλά είναι μια από τις πιο αυθεντικές και μυστηριώδεις ταινίες. Διότι «Ο Αστακός», η 4η μεγάλου μήκους ταινία του Λάνθιμου, είναι ένα έργο πυκνό, που λες και έχει στόχο να σου δημιουργήσει ερωτήματα και όχι να στα λύσει με έναν εύκολο τρόπο.

Σε βυθίζει με όλες τις αισθήσεις μέσα στον εκπληκτικό κόσμο του και σε ακολουθεί ακόμα και μετά τους τίτλους τέλους, στους οποίους ακούγεται το «Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη», με τη φωνή της Σοφία Λόρεν, το τραγούδι του Τάκη Μωράκη όπως ακούστηκε στην ταινία «Το Παιδί και το Δελφίνι».

Διαβάστε ακόμη:
Κάννες - Κριτική: Τι είναι αυτό που το λένε αγάπη; «Ο Αστακός» έχει την απάντηση
Κάννες: Οι συντελεστές του «Αστακού» στο πρωινό μενού των Καννών
«Το φτάνουμε στα άκρα»: δηλώσεις του Γιώργου Λάνθιμου στο Screen International

Μέσα στο δυστοπικό μέλλον, που διαδραματίζεται «Ο Αστακός», ο έρωτας και οι σχέσεις δεν έχουν τίποτα κοινό με αυτό που ξέρουμε. Ένα ξενοδοχείο φιλοξενεί τους μοναχικούς ανθρώπους που αδυνατούν να συνάψουν σχέση με κάποιον άλλον. Σαν τιμωρία της μη συμμόρφωσης, οι ένοικοι θα μεταφέρονται σε ένα δωμάτιο, όπου και θα μεταμορφώνονται σε ένα ζώο της επιλογής τους.

Στην πραγματικότητα απαγορεύεται να είσαι μόνος. Για να ζευγαρώσεις ωστόσο, απαιτούνται μια σειρά από περιορισμοί οι οποίοι σε υποχρεώνουν να βρεις το υποτιθέμενα τέλειο ταίρι σου, βασισμένο σε ιδιαιτερότητες και ελαττώματα. Για παράδειγμα αν ματώνει η μύτη σου ή αν κουτσαίνεις, είσαι υποχρεωμένος να βρεις ένα ταίρι με το ίδιο πρόβλημα.

Αν δεν τα καταφέρουν μέσα σε 45 μέρες, μεταμορφώνονται σε ζώα και αφήνονται ελεύθερα στο Δάσος. Μην έχοντας βρει ταίρι, ένας άνδρας το σκάει στο Δάσος για να βρει τους παρίες της κοινωνίας, ανάμεσα στους οποίους βρίσκει το ταίρι του, παρόλο που αυτό είναι ενάντια στους κανονισμούς.

Όταν φτάνει στο Δάσος, τα πράγματα είναι το ίδιο δύσκολα διότι και οι μοναχικοί έχουν οργανώσει την κοινωνία τους πάνω σε διαφορετικού είδους περιορισμούς.

Κι όμως η ταινία είχε ακόμα μια ολόκληρη ώρα γεμάτη απορίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, οι οποίες σε οδηγούν σε ένα σπαρακτικό κι αινιγματικό φινάλε.

Μείνετε συντονισμένοι: θα ακολουθήσουν ρεπορτάζ για τη συνέντευξη τύπου,δηλώσεις των συντελεστών και αναλυτική κριτική της ταινίας.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ