ΚΑΝΝΕΣ 2016 / ΤΑΙΝΙΕΣ

Κάννες 2016: Αξιοπρεπές αλλά απρόσμενα περιορισμένου εύρους το νέο φιλμ των Νταρντέν

2016-05-18 19:07:59

Κάννες 2016: Αξιοπρεπές αλλά απρόσμενα περιορισμένου εύρους το νέο φιλμ των Νταρντέν




Οι δις βραβευμένοι με Χρυσό Φοίνικα («Ροζέτα», «Το Παιδί») Βέλγοι δημιουργοί βρίσκονται και πάλι στο φεστιβάλ που τους λατρεύει, όμως εν αντιθέσει με περασμένες παρουσίες τους στην Κρουαζέτ, το «La Fille Inconnue» δείχνει λίγο για να χτυπήσει τον υψηλό ανταγωνισμό του φετινού διαγωνιστικού.


Αποστολή στις Κάννες: Νεκτάριος Σάκκας

Η Αντέλ Ανέλ («Έρωτας με την Πρώτη Μπουνιά») πρωταγωνιστεί στο τελευταίο φιλμ των Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν ως η Τζενί, μια αξιόλογη νεαρή γιατρός που βυθίζεται στις ενοχές επειδή αρνήθηκε να δει μια ασθενή, η οποία λίγο μετά κατέληξε νεκρή. Καθώς η ταυτότητα της άτυχης γυναίκας παραμένει μυστήριο, η Τζενί υπόσχεται στον εαυτό της να την ανακαλύψει, αναζητώντας παράλληλα την αλήθεια γύρω από τον μυστηριώδη θάνατό της.

Το ταγμένο στον κοινωνικό ρεαλισμό σινεμά των πολυβραβευμένων Βέλγων δημιουργών βρίσκει εδώ ακόμα ένα τυπικό δείγμα γραφής του. Το «La Fille Inconnue» εκκινεί όπως ακριβώς θα περίμενε κάποιος που έχει μια σχετική έστω εξοικείωση με το έργο τους: μία όχι εξεζητημένη σεναριακή συνθήκη, λειτουργεί ως αφορμή προκειμένου οι Νταρντέν να περιπλανηθούν στη δαιδαλώδους μορφής ηθική δομή που χαρακτηρίζει τον σύγχρονο άνθρωπο ως μέρος του κοινωνικού όλου.

Το τελευταίο τους πόνημα διαθέτει αυτό το πολύτιμο για τους ίδιους δραματουργικό χαρακτηριστικό, με τη διαφορά πως εξαντλείται απρόσμενα γρήγορα σε σύγκριση με προηγούμενες ταινίες τους. Η ευσυνείδητη ηρωίδα, αμέσως μετά τη σοκαριστική είδηση του θανάτου της γυναίκας, μεταστρέφεται σε ένα μετανιωμένο πλάσμα που κυνηγημένο από τύψεις προσηλώνεται σε έναν στόχο συμβολικό - να βγάλει το θύμα από την ανωνυμία του. Η αποκάλυψη των γεγονότων της μοιραίας βραδιάς (η οποία όπως αποδεικνύεται εν μέρει και όχι καθολικά βαραίνει την Τζενί), επιστρατεύεται προκειμένου να βγουν στην επιφάνεια τα γνωστά σκοτάδια της αστικής κοινωνίας. Επομένως, ο προσωπικός αγώνας της Τζένι ανάγεται σε πορεία εξιλέωσης, έναν γολγοθά επαυξημένο, ωστόσο, σε σχέση με τις αντικειμενικές της ευθύνες.

Το τόξο εξέλιξης της ηρωίδας που υποδύεται η Ανέλ, ως ένας άνθρωπος σε μια αποστολή καθοριστική την υπαρξιακή της ομοιόσταση, ολοκληρώνεται ουσιαστικά σχεδόν αυτόματα μετά την ανάπτυξη του premise. Από κει κι ύστερα, όλα στο «La Fille Inconnue» γίνονται ανοιχτό βιβλίο, από τα κίνητρα μέχρι τις πράξεις των εμπλεκομένων, μηδενός εξαιρουμένου. Αναμενόμενα λοιπόν, το ενδιαφέρον ατονεί μπροστά στην προφανή απλότητα της ταινίας, η οποία παρά την υφολογική στιβαρότητα που διακρίνει τους Νταρντέν, δεν παύει να φλερτάρει με την απλοϊκότητα.

Διαβάστε ακόμη:
Κάννες 2016: Το ψυχολογικό δράμα και η ταινία τρόμου γίνονται άβολοι συγκάτοικοι στο «Personal Shopper» του Ολιβιέ Ασαγίας
Κάννες 2016: Γυναίκες σε έναν κόσμο ανδρικής βίας

Kάννες 2016: Η «Julieta» του Πέδρο Αλμοδόβαρ είναι άλλη μια γυναίκα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Κάννες 2016: Ο Τζάρμους μεγαλουργεί ξανά, γιορτάζοντας την ποίηση που φωλιάζει στην τετριμμένη καθημερινότητα
Κάννες 2016: Το «Café Society» είναι ένας γνώριμος αλλά αξιαγάπητος Γούντι Άλεν
Κάννες 2016: Mήπως το αξιολάτρευτο «Toni Erdmann» πρέπει να χαρίσει στη Γερμανία τον φετινό Χρυσό Φοίνικα;
Κάννες 2016: Το «BFG» είναι ένας Σπίλμπεργκ που θα μπορούσε να είναι Ζεμέκις ή Κολόμπους
Κάννες 2016: Ο Παρκ Τσαν-Γουκ καθηλώνει και πάλι με το σαγηνευτικό ερωτικό θρίλερ «The Handmaiden»
Κάννες 2016: Η καρδιά δίνει τους δικούς της αγώνες στο «Loving» του Τζεφ Νίκολς

Το «The Nice Guys» προσφέρει κωμική παραφροσύνη, εκρηκτική βία και απενοχοποιημένη ψυχαγωγία για όσους δεν ντρέπονται να τα ζητήσουν!
Κάννες 2016: «Η Τελευταία Παραλία», το τελευταίο αθώο σύνορο της Ευρώπης

Κάννες 2016: Ο Πάμπλο Λαραΐν συστήνει στις Κάννες έναν εξαιρετικό «Neruda»
Κάννες 2016: Το «Sieranevada» είναι ένα σχεδόν τρίωρο τεστ αντοχής που κρύβει άφθονες ανταμοιβές
Κάννες 2016: Είδαμε το «Money Monster» της Τζόντι Φόστερ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ