Τέλεια νέα: Ο Τόμας Άλφρεντσον επιστρέφει και σκηνοθετεί την Ρέιτσελ Βάις - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
7:36
20/10

Τέλεια νέα: Ο Τόμας Άλφρεντσον επιστρέφει και σκηνοθετεί την Ρέιτσελ Βάις

O 56χρονος Σουηδός δημιουργός του «Άσε το Κακό να Μπει» και του «Κι ο Κλήρος Έπεσε στο Σμάιλι», βγαίνει από την «φυλακή σκηνοθετών» που τον έβαλε (άδικα) ο «Χιονάνθρωπος» κι επιστρέφει στο προσκήνιο με ριμέικ ενός καταπληκτικού έργου της δεκαετίας του '60.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Αν σκάρωνε κανείς μια πεντάδα μεγαλύτερων Σουηδών σκηνοθετών, εκτός του ότι θα διαπίστωνε ότι η μικρή αυτή χώρα έχει μια δυσανάλογα λαμπρή κληρονομιά, πιθανότατα θα λογάριαζε τον Τόμας Άλφρεντσον εντός της. Οι ταινίες του είναι συγκριτικά λίγες και οι τηλεοπτικές του δουλειές πάρα πολλές, όμως το «Άσε το Κακό να Μπει» είναι μεγαλούργημα και η μεταφορά του λε Καρέ μια από τις κορυφαίες ταινίες του 21ου αιώνα (και όχι μόνο) γενικώς. Μετά ήρθε ο «Χιονανθρωπος»...

Μια ταινία που γεννήθηκε καταραμένη, σφαγιάστηκε απίστευτα από την κριτική, δεν ιδώθηκε ουσιαστικά από κανέναν και υπέγραψε την καταδίκη του σκηνοθέτη στην εξορία και, φοβόσουν, την απιθανότητα επιστροφής στα μεγάλα σαλόνια. (Για την ιστορία η ταινία, προβληματική όσο κι αν είναι, αξίζει να ανακαλυφθεί εκ νέου, ελεύθερα από το βάρος της τότε παραγωγής. Υπάρχουν έκδηλα στοιχεία της σπουδαιότητας του σκηνοθετικού νου του Σουηδού).

Και να που τέσσερα χρόνια - και μια ανυπόστατη κωμωδία που γύρισε στην πατρίδα του - μετά, ο Άλφρεντσον πήρε την ευκαιρία που κάποιοι ελπίζαμε αλλά δεν πολυπιστεύαμε. Αφορμή κι αιτία το «Seance on a Wet Afternoon» (essential cinema εδώ), το κόσμημα του Μπράιαν Φορμπς που δεν το θυμάται πια κανείς πλην των σοβαρών σινεφίλ που πιστεύουν ακράδαντα ότι υπήρχε σινεμά και πριν το 2000.

Ριμέικ λοιπόν της ιστορίας ενός μεσήλικου ζευγαριού, από το οποίο η σύζυγος, αυτοαποκαλούμενη μέντιουμ, πείθει τον άντρα της να απαγάγουν ένα παιδί για να «βοηθήσει» την αστυνομία να το βρει ώστε να αποκτήσει φήμη για τη δουλειά της. Οι αληθινές της προθέσεις όμως είναι ακόμα χειρότερες...

Στον ρόλο της συζύγου, τέλεια επιλογή, η Ρέιτσελ Βάις, στον ρόλο που κράτησε θαυμάσια η Κιμ Στάνλεϊ (υποψήφια για Όσκαρ τότε) στην ταινία του 1964, από ένα σενάριο του Τζακ Θορν και με την παραγωγκή υποστήριξη της Legendary. H ταινία θα βασίζεται και αυτή στη νουβέλα του 1961 του Μαρκ ΜακΣέιν.

Η ιστορία έχει έναν συνδυασμό απόκοσμου και διφορούμενου, στον οποίον ο Άλφρεντσον είναι πρύτανης. Ελπίζουμε στο καλύτερο, το βάρος του Σουηδού, έστω και σε μια εποχή που εχθρεύεται τον δημιουργό, είναι απαραίτητο.