Η Μπάρμπαρα Μπροκόλι, θρυλική παραγωγός του 007, μιλά για το επόμενο βήμα του πράκτορα - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
9:45
30/6

Η Μπάρμπαρα Μπροκόλι, θρυλική παραγωγός του 007, μιλά για το επόμενο βήμα του πράκτορα

60 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τότε που ο Μποντ πάτησε την κινηματογραφική γη, και η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για ένα από τα ιστορικότερα franchise του σινεμά στοχάζεται την επόμενη μορφή του.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Ας είμαστε γνωστικά κοφτοί και ευθυκρινείς: Το «No Time to Die» ήταν μια καλή ταινία και ένα χείριστο Μποντ. Φυσικά υπάρχουν διαφωνούντες, σχεδόν όλοι τους μη λάτρεις της σειράς, αλλά αυτό είναι ωραίο και υγιές. Το «πρόβλημα» τώρα, που ο Κρεγκ, η Μπροκόλι, ο Φουκουνάγκα, καθώς και δύο παραδοσιακοί σεναριογράφοι (οι Γουέιντ και Πέρβις) του 007, έστησαν για την διάδοχη κατάσταση είναι κοφτερό. Ο Μποντ θα μετατραπεί επίσημα σε έναν ήρωα της εποχής της Marvel (ενώ ήταν ένας ήρωας της Marvel μισό αιώνα πριν αυτή γίνει multiplex καθεστώς), αλλά ΠΡΕΠΕΙ να αναστηθεί γιατί συνιστά μια δολαριομηχανή ακριβείας.

Έτσι λοιπόν, καθώς δεν τίθεται σήμερα στην εποχή μας πιθανότητα να τον ξεφορτωθούμε, η Μπάρμπαρα Μπροκόλι, κόρη του Άλμπερτ, που μαζί με τον Χάρι Σάλτζμαν (που έφυγε στις αρχές της περιόδου Μουρ από το όχημα) συνέθεσαν τον 007 που ξέρουμε σήμερα, κάθεται με όλους αυτούς που συνέλαβαν το ανοσιούργημα πλοκής του «No Time To Die» - εντελώς σκόπιμα το έκαναν φυσικά, δεν τους ξέφυγε το έργο - να δει, όπως λέει, «πώς θα επανεφεύρει» τον Τζέιμς Μποντ.

Κι αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να βρεθεί το πώς θα γίνει το reboot, τι είδους ήρωας θα είναι, πώς θα συσχετιστεί με την εποχή του. Ο κόσμος του 1962 με αυτόν του 2022, στην ποπ ατμόσφαιρα, δεν έχει την παραμικρή σχέση πια, ο Κρεγκ κατάφερε, με λίαν παλιομοδίτικο τρόπο, να ξεφορτωθεί την «πατριαρχική ρετσινιά» του 007 (τον σκότωσε, ήταν απλό), μένει να δούμε τι θα σκεφτούν.

Έτσι η Μπροκόλι λέει ότι δεν τίθεται θέμα «του ποιος θα είναι ο επόμενος Μποντ, αλλά του τι θα είναι». Λογικό, η επιλογή θα πρέπει να καθρεφτίζει μια φιλοσοφία και δεν ξέρεις αν θα χρειαστεί ο ήρωας του Φλέμινγκ, να παιχτεί από έναν Μαύρο, μια Ασιάτισσα, το Έζρα Μίλερ, έναν άκυρα παραδοσιακό Καυκάσιο, αν θα πετάει, αν θα πεθαίνει μια άλλη μέρα ή αν θα ζήσει μονάχα δυο φορές, αν θα είναι εξ αρχής τριλογία ή κάτι φαντεζίστικο που μπορεί να σκαρφιστούν σεναριογράφοι και concept αρτίστες που θα συνδυάσουν τον Μποντ με νεότευκτα σύμπαντα και γαλαξίες long ago and far away. Ο Μποντ πια είναι πιο ουσιαστικά χάρτινος από ποτέ, πιο αβαρής και πιο αποδυναμωμένος από ό,τι τον έκανε κινηματογραφικό χαρακτήρα.. Μας ενδιαφέρει λοιπόν το reboot; Τους λάτρεις, καθόλου.

Όμως η εταιρεία ξέρει καλά πια ότι το κοινό της δεν είναι οι λάτρεις, άσε που είμαστε 50άρηδες κατ' ελάχιστον με εφιάλτες και έκζεμα (που λέει και ο Σάντλερ στο «Hustle»). Ο πληθυσμός της είναι το κοντρολαρισμένο από το μάρκετινγκ κοινό των υπερηρώων. Και η αλήθεια είναι ότι αυτό ενδέχεται να αποδειχτεί χρυσωρυχείο, ποτέ δεν ξέρεις. Όπως όμως λέει και ο Μπροκόλι, και σας έχουμε γράψει κι από δω πολλάκις, είναι πολύ νωρίς για όλα αυτά ακόμα, «τα γυρίσματα μιας νέας ταινίας απέχουν το λιγότερο 2 χρόνια από σήμερα». Χρόνος που για να είμαστε ειλικρινείς, ίσως λέει ότι αποστολές σεναρίων σε επίδοξους νέους γραφιάδες για τη σειρά, έχουν ήδη ξεκινήσει...