Κάννες 2022: Στο γυρισμένο στην Ελλάδα «Triangle of Sadness» του Ρούμπεν Όστλουντ ο φετινός Χρυσός Φοίνικας - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
21:43
28/5

Κάννες 2022: Στο γυρισμένο στην Ελλάδα «Triangle of Sadness» του Ρούμπεν Όστλουντ ο φετινός Χρυσός Φοίνικας

Πέντε χρόνια μετά το «Τετράγωνο», ο Ρούμπεν Όστλουντ κερδίζει ξανά τον Χρυσό Φοίνικα με την ταξική σάτιρα «Triangle of Sadness» που γυρίστηκε στην Ελλάδα.

Από τον Πάνο Γκένα

Τι κοινό έχει ένα «Τετράγωνο» με ένα «Τρίγωνο»; Οι Κάννες απαντούν τον Χρυσό Φοίνικα!

Ο Σουηδός σκηνοθέτης Ρούμπεν Όστλουντ τιμήθηκε με το μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ Καννών και βρίσκεται πλέον επισήμως στην εκλεκτή ομάδα δημιουργών που έχουν κερδίσει δυο φορές τον Χρυσό Φοίνικα, μαζί με τον συμπατριώτη του Αλφ Σέεμπεργκ, τον Φράνσις Φορντ Κόπολα, τον Μπίλε Όγκουστ, τον Εμίρ Κουστουρίτσα, τον Σοχέι Ιμαμούρα, τους αδερφούς Νταρντέν, τον Μίκαελ Χάνεκε και τον Κεν Λόουτς.

Η δηκτική κοινωνική σάτιρα «Triangle of Sadness» του Όστλουντ αποτέλεσε την επιλογή της κριτικής επιτροπής με Πρόεδρο τον ηθοποιό Βενσάν Λιντόν, ο οποίος παραδέχθηκε στην έναρξη της Τελετής πως δεν υπήρχε σύμπνοια απόψεων μεταξύ των μελών. Το «Triangle of Sadness» αποτελεί αγγλόφωνο ντεμπούτο του σκηνοθέτη και στην διεθνή παραγωγή της συμμετέχει η ελληνική εταιρεία Heretic με συμπαραγωγούς τον Γιώργο Καρναβά και Κωνσταντίνο Κοντοβράκη. Μέρος των γυρισμάτων της ταινίας πραγματοποιήθηκε στην Εύβοια.

Στα υπόλοιπα βραβεία, το τρυφερό «Close» του Λούκας Ντοντ, που είχε κερδίσει την Χρυσή Κάμερα με το «Κορίτσι» το 2018, και το «Stars at Noon» της σπουδαίας Κλερ Ντενί μοιράστηκαν το Μέγα Βραβείο του Φεστιβάλ, κάτι που συνέβη και με το Βραβείο της Επιτροπής, το οποίο απονεμήθηκε εξίσου στα «ΕΟ» του Γέρζι Σκολιμόφσκι και «Τα Οκτώ Βουνά» των Φέλιξ Βαν Γκρόνινγκεν και Σαρλότ Βάντερμιρς. Οι παραπάνω βραβεύσεις πιστοποίησαν και τα λόγια του Λιντόν περί ασυνεννοησίας της επιτροπής.

Ένα από τα φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα, ο Τσαν-γουκ Παρκ («Oldboy», «Η Υπηρέτρια»), έφυγε τελικά με το βραβείο Σκηνοθεσίας για τις μελοδραματικές, νουάρ διαθέσεις του «Decision to Leave», ενώ οι αδερφοί Νταρντέν, πολυτιμημένοι και αγαπημένοι του Φεστιβάλ, απέσπασαν το ειδικό, επετειακό βραβείο της επιτροπής για τα 75 χρόνια Φεστιβάλ με το «Tori & Lokita».

Διαβάστε στη συνέχεια αναλυτικά τα βραβεία του 75ου Φεστιβάλ Καννών. Η φετινή Κριτική Επιτροπή αποτελούνταν από τον ηθοποιό Βενσάν Λιντόν (πρόεδρος) και μέλη τις/τους Ρεμπέκα Χολ, Ντιπίκα Παντουκόνε, Νούμι Ραπάς, Ασγκάρ Φαρχαντί, Λατζ Λι, Τζεφ Νίκολς και Γιοακίμ Τρίερ.

Βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ανταποκρίσεις, κριτικές, νέα και αφιερώματα του φετινού Φεστιβάλ Καννών εδώ: www.cinemagazine.gr/cannes_2022/

Τα βραβεία του 75ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών

Χρυσός Φοίνικας
«Triangle of Sadness» του Ρούμπεν Όστλουντ

Διαβάστε τη γνώμη μας για το «Triangle of Sadness» εδώ.

Μέγα Βραβείο
Εξίσου στα «Close» του Λούκας Ντοντ και «Stars at Noon» της Κλερ Ντενί

Διαβάστε τη γνώμη μας για το «Close» εδώ.

Διαβάστε τη γνώμη μας για το «Stars at Noon» εδώ.

Σκηνοθεσία
Τσαν-γουκ Παρκ για το «Decision to Leave»

Διαβάστε τη γνώμη μας για τo «Decision to Leave» εδώ.

Ανδρική Ερμηνεία
Σονγκ Κανγκ-χο για το «Broker» του Χιροκάζου Κόρε-Έντα

Διαβάστε τη γνώμη μας για το «Broker» εδώ.

Γυναικεία Ερμηνεία
Ζάχρα Αμίρ Εμπραχίμι από το «Holy Spider» του Αλί Αμπάσι

Βραβείο Επιτροπής
Εξίσου στα «ΕΟ» του Γέρζι Σκολιμόφσκι και «Τα Οκτώ Βουνά» των Φέλιξ Βαν Γκρόνινγκεν και Σαρλότ Βάντερμιρς

Διαβάστε τη γνώμη μας για το «ΕΟ» εδώ.

Διαβάστε τη γνώμη μας για τα «Οχτώ Βουνά» εδώ.

Σενάριο
«Boy From Heaven» του Ταρίκ Σάλεχ 

Βραβείο 75ου Φεστιβάλ Καννών:
«Tori & Lokita» των Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν

Χρυσή Κάμερα
«War Pony» των Ράιλι Κιού και Τζίνα Γκάμελ

Ειδική Μνεία πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη
«Plan 75» της Τσίε Χαγιακάουα

Χρυσός Φοίνικας ταινίας μικρού μήκους
«The Water Murmurs» της Τζάνγινγκ Τσεν

Ειδική Μνεία ταινίας μικρού μήκους
«Lori» του Αμπινάς Μπικράμ Σαχ

Διαβάστε ακόμη:

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ CANNES 2022
«Είμαι το εξωτικό πτηνό του ελληνικού σινεμά!»: Ο Πάνος Χ. Κούτρας σε μια εξομολογητική (και απολαυστική) συνέντευξη
Κάννες 2022: Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ μιλά αποκλειστικά στο cinemagazine.gr για την εμπειρία του γυρίσματός του στην Ελλάδα
Κάννες 2022: Ο Κριστιάν Μουνγκίου έχει ένα-δυο πράγματα να πει για την πολιτική ορθότητα
Κάννες 2022: Η μεγάλη φεστιβαλική επιστροφή του Τομ Κρουζ και όσα είπε στη συνέντευξη καριέρας που παραχώρησε

ΚΡΙΤΙΚΕΣ CANNES 2022
Κάννες 2022: Κριτική «Triangle of Sadness» του Ρούμπεν Όστλουντ

Κάννες 2022: Κριτική «Close» του Λούκας Ντοντ
Κάννες 2022: Κριτική «Stars at Noon» της Κλερ Ντενι
Κάννες 2022: Κριτική «Decision to Leave» του Παρκ Τσαν-Γουκ

Κάννες 2022: Κριτική «Dodo» του Πάνου Χ. Κούτρα
Κάννες 2022: Κριτική «ΕO» του Γέρζι Σκολιμόφσκι
Κάννες 2022: Κριτική «Τα Οκτώ Βουνά» των Φέλιξ Βαν Γκρόνινγκεν και Σαρλότ Βάντερμιρς

Κάννες 2022: Κριτική «Crimes of the Future» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ
Κάννες 2022: Κριτική «Broker» του Χιροκάζου Κόρε Έντα
Κάννες 2022: Κριτική «R.M.N.» του Κριστιάν Μουνγκίου
Κάννες 2022: Κριτική «Elvis» του Μπαζ Λούρμαν
Κάννες 2022: Κριτική «Brother and Sister» του Αρνό Ντεπλεσάν
Κάννες 2022: Κριτική «Three Thousand Years of Longing» του Τζορτζ Μίλερ

Κάννες 2022: Κριτική «Scarlet» του Πιέτρο Μαρσέλο
Κάννες 2022: Κριτική «Armageddon Time» του Τζέιμς Γκρέι

ΒΡΑΒΕΙΑ CANNES 2022
Βραβείο Canal+ στις Κάννες για την μικρού μήκους της Εύης Καλογηροπούλου «Στον Θρόνο του Ξέρξη»

Το ΣΙΝΕΜΑ / cinemagazine.gr ταξιδευσε στις Κάννες με την AEGEAN.