«Βαβυλωνία»: Ντάμιεν Σαζέλ καλεί ένα εντυπωσιακό καστ για μία επιστροφή στην Χρυσή Εποχή του Χόλιγουντ
Ο Ντάμιεν Σαζέλ, ο νεαρότερος βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης («La La Land»), επιχειρεί μία σινεφιλική βουτιά στο Χόλιγουντ των '20s.
Μετά τα βάσανα της τζαζ («Whiplash», «Guy and Madeline on a Park Bench»), τα μελωδικά σκιρτήματα του έρωτα («La La Land») ένα ταξίδι στο φεγγάρι («Ο Πρώτος Άνθρωπος») και την ενασχόληση με την «παριζιάνικη» σειρά «The Eddy», ο Ντάμιεν Σαζέλ, ο νεαρότερος νικητής του Όσκαρ Σκηνοθεσίας επιστρέφει με ένα φιλόδοξο σχέδιο.
Με τίτλο «Βαβυλωνία» (Babylon), η νέα ταινία του Σαζέλ θα αποτυπώσει το Χόλιγουντ στην Χρυσή Εποχή του, τη δεκαετία του 1920, και συγκεκριμένα το μεταίχμιο αλλαγής από το βωβό κινηματογράφο στον ομιλούντα. Η ανησυχία αλλά και η αδημονία για τις εξελίξεις, η μόδα της εποχής, αστέρες της βιομηχανίας που έχασαν τη λάμψη τους εν μια νυκτί και οι νέες καλιιτεχνικές προκλήσεις αποτελούν πρόσφορο έδαφος για μία κινηματογραφοφιλική ενδοσκόπηση που συνάδει με τις καλλιτεχνικές ευαισθησίες του σκηνοθέτη και φέρνει στο νου - μεταξύ άλλων - το «Τραγουδώντας στη Βροχή» των Κέλι, Ντόνεν, τη «Sunset Boulevard» του Μπίλι Γουάιλντερ και το «The Artist» του Μισέλ Χαζαναβίσιους.
Το πρότζεκτ ανακοινώθηκε αρχές Ιουνίου του 2019, αλλά οι 180 σελίδες σεναρίου του Σαζέλ και ο φημολογούμενος προϋπολογισμός της ταινίας που έφτανε τα 80-100 εκατ. δολάρια, τρόμαξαν αρχικά τα στούντιο. Παρά την επιτυχία και τις βραβεύσεις των προηγούμενων ταινιών του ο «Πρώτος Άνθρωπος» δεν απογειώθηκε στο box office, γεγονός που δυστυχώς η αμερικανική βιομηχανία συνυπολογίζει στην αξία των μελών της. Το Hollywood Reporter ανέφερε τότε πως ο Σαζέλ έκοψε 30 σελίδες σεναρίου, μειώνοντας παράλληλα τον προϋπολογισμό, οπότε η «Βαβυλωνία» προχώρησε στην Paramount με (οσκαρική) ημερομηνία εξόδου τα Χριστούγεννα του 2022.
Τίτλος που προϊδεάζει επικά και ίσως κλείνει το μάτι στο περιβόητο, σκανδαλώδες βιβλίο «Hollywood Babylon» του Κένεθ Άνγκερ, το «Βabylon» θα είναι αυστηρώς ακατάλληλο για ανηλίκους. Ο Σαζέλ, αθεράπευτος σινεφίλ σκηνοθέτης με αυτοπεποίθηση στο οπτικό λεξιλόγιο, ωριμότερος (όπως απέδειξε στον «Πρώτο Άνθρωπο»), είχε κάνει ήδη κρούση στην βραβευμένη με Όσκαρ πρωταγωνίστρια του «La La Land» Έμα Στόουν και στον Μπραντ Πιτ, ο οποίος έκλεψε τις εντυπώσεις στο επίσης σινεφιλικό «Κάποτε στο Χόλιγουντ» του Ταραντίνο. Σκοπός του για την Στόουν ήταν να ερμηνεύσει το sex symbol της εποχής Κλάρα Μπόου, ενώ ο Πιτ έναν ηθοποιό του βωβού που δυσκολεύεται στη νέα εποχή, φανταστικό χαρακτήρα που θα βασίζεται στον ηθοποιό Τζον Γκίλμπερτ του «The Big Parade» των Βίντορ - Χιλ και συμπρωταγωνιστή της Γκάρμπο στην «Άννα Καρένινα».
Τα γυρίσματα θα έπρεπε να είχαν τελειώσει ως τώρα όμως ο πλανήτης είχε άλλα σχέδια, με αποτέλεσμα το όλο project να πάει περίπου έναν χρόνο πίσω. Τώρα, ενώ το στούντιο ξαναμπαίνει στη διαδικασία της παραγωγής, η Έμα Στόουν δεν είναι πλέον διαθέσιμη λόγω άλλων υποχρεώσεών της. Νέα πρωταγωνίστρια της ταινίας είναι η Μάργκο Ρόμπι, η οποία θα βρεθεί ξανά στο πλάι του Μπραντ Πιτ σε ταινία για το παρελθόν του Χόλιγουντ. Παράλληλα, το Hollywood Reporter ανφέρει πως ο Σαζέλ έκλεισε την Ολίβια Γουάιλντ, τον Σπάικ Τζόνζι, τον Μαξ Μινγκέλα, την Κάθριν Γουότερστον («Φανταστικά Ζώα»), τον Έρικ Ρόμπερτς, τον Τόμπι Μαγκουάιρ (vibes από «Μεγάλο Γκάτσμπι» κανείς;) και την Λι Τζουν Λι (του τηλεοπτικού «Wu Assassins») για να ερμηνεύσει ένα ιστορικό πρόσωπο, την Άννα Μέι Γουόνγκ, τη θεωρούμενη ως πρώτη κινεζικής καταγωγής σταρ του Χόλιγουντ.
Ανυπομονούμε για τις εξελίξεις μιας νέας (και τόσο παλιάς) ιστορίας της City of Stars.