Ξεμένει από υπερθετικά ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο για το «Longlegs» - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
10:42
16/7

Ξεμένει από υπερθετικά ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο για το «Longlegs»

Όχι όμως και ο Πολ Σρέιντερ.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Αναμενόμενα ίσως ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο περιλούζει έπαινο τη νέα ταινία του Οζ Πέρκινς, «Longlegs», μια ταινία που λαμβάνει τα horror αναμενόμενα (22 εκατομμύρια άνοιγμα) στο αμερικανικό box office αλλά φαίνεται από τις αντιδράσεις εκεί έξω να είναι κάτι ακόμα παραπάνω. Η δική μας Βαρβάρα Κοντονή στην κριτική της αναφέρει: «Αρχικά ο Πέρκινς παίρνει άριστα δέκα στην κατασκευή ενός Καθαρτηρίου επί της γης, φτιάχνοντας έναν κόσμο αποστραγγισμένο από κάθε ελπίδα, διαβολεμένα μουντό και σκοταδιστικό, σκηνοθετώντας την πλήρη αποσύνθεση της ανθρώπινης ύπαρξης με τρόπο αποπνικτικό και λυσσαλέα νιχιλιστικό. Είμαστε όλοι αμαρτωλοί και όλα εδώ πληρώνονται.»

Ο ντελ Τόρο βλέπει «ένα μεγάλο έργο Οζ Πέρκινς, 100% στην αύρα του. Είναι ανακουφιστικό όταν ένας συνάδελφος τα καταφέρνει καλά στα ταμεία ενώ παραμένει πιστός στους ρυθμούς και τα μοτίβα που προσδιόρισαν την καριέρα του. Ο μετρονόμος του, η επιμελής σύνθεση του κάδρου και η παροιμιώδης αίσθηση του κακού και του επικείμενου τέλους.[...] Είμαι ευτυχής που ο κόσμος γνωρίζει επιτέλους την υπογραφή του.»

Ο ντελ Τόρο, ένας ανθρωπος που αν δεν έχει να πει κάτι καλό δεν μιλάει  - και μιλάει συχνά - εξακολουθεί το εγκώμιό του και προς τη μεριά του Νίκολας Κέιτζ: «Λάτρεψα τον διαβολικό τύπο 'Μικρού Τιμ' που έφτιαξε ο Κέιτζ (ο τελευταίος και καλύτερος εξπρεσιονιστής μας) [...] σε έναν κλειστό λαβύρινθο όπου το κακό καταπίνει τον περιστασιακό περιδιαβαίνοντα.»

Να πούμε ότι το μάρκετινγκ της ταινίας απέκλεισε προσεκτικά τις εικόνες του Κέιτζ από την ταινία, ώστε να μεγιστοποιηθεί η τρομάρα/έκπληξη από την παρουσία του.

Αντίθετα με τον ντελ Τόρο, ο Πολ Σρέιντερ, περιέργως για άνθρωπο που έχει «θριλεροποιήσει» τις περισσότερες ιστορίες του, τσουβαλιάζει την ταινία μαζί με την τριλογία του Τάι Γουέστ. «Ο Οζ είναι σαφώς ένας ταλαντούχος σκηνοθέτης, αλλά σαν τον Τάι Γουέστ περιορίζεται από το γκέτο του είδους του Τρόμου. Μα τι είναι τελικά με όλες αυτές τις ανεξάρτητες παραγωγές όπου ταλαντούχοι δημιουργοί βρίσκουν λεφτά και διανομή μόνο σε αυτό το είδος;» Να μια αναπάντεχη ερώτηση από έναν γνώστη. Να του πούμε. Λόγοι οικονομικοί (είδος φτηνό και με συνέπεια εμπορικό), λόγοι αισθητικοί, αφού η δυναμική του Τρόμου εμπεριέχει δυνητικά ευρύ πλήθος και συγκεντρωμένη ένταση αλληγορικού διαβάσματος της κοινωνίας και του ατόμου. 

Ο Σρέιντερ πάντως δεν τα βλέπει έτσι: «Υπολείπεται της σοβαρότητας. Τα γουέστερν, τα γκανγκστερικά, τα κατασκοπικά και άλλα είδη μπορούν να στηθούν έτσι που να επικοινωνήσουν σοβαρά ζητήματα. Τα φιλμ τρόμου μοιάζουν ανθεκτικά στην αναβάθμιση αυτή. Στο μεγαλύτερο μέρος τους ο λόγος ύπαρξής τους είναι ο τρόμος καθαυτός». Στο μεγαλύτερο μέρος τους ναι, αναπόφευκτα, αλλά στην ηχηρή μειοψηφία τους, κύριε Πολ δεν καταλαβαίνουμε τι πάθατε και λέτε τέτοια πράγματα.