Ποιοι φταίνε για την αποτυχία της «Τελευταίας Μονομαχίας»; Ο Ρίντλεϊ Σκοτ έχει την απάντηση ? νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
12:28
24/11

Ποιοι φταίνε για την αποτυχία της «Τελευταίας Μονομαχίας»; Ο Ρίντλεϊ Σκοτ έχει την απάντηση

Και δεν έχει άδικο. Περίπου. 

Από τον Χρήστο Πολίτη

Από τις καλύτερες προσθήκες στην άνιση φιλμογραφική του καριέρα, η «Τελευταία Μονομαχία» του ανθρώπου που μας έδωσε το «Alien» και το «Blade Runner» και κάπου τα τελευταία χρόνια είχε πέσει σε αγρανάπαυση, κέρδισε τους κριτικούς, μα όχι το κοινό. Και αυτό γιατί σχεδόν αρνήθηκε να μπει στις αίθουσες.

Μπορεί οι περιορισμοί του Covid-19 ακόμη να είναι παρόντες -και φανεροί-, αλλά ταινίες όπως το «No Time to Die», το «Dune» ή πρόσφατα το «Ghostbusters: Afterlife» έκαναν τα ταμεία να αναστενάξουν.

Κι ενώ η «Τελευταία Μονομαχία» είχε όλα εκείνα τα στοιχεία που θα μπορούσε να τραβήξεί το κοινό -Άνταμ Ντράϊβερ, Ματ Ντέιμον και Μπεν Άφλεκ που έγραψαν ξανά μαζί σενάριο δυο δεκαετίες και κάτι μετά τον «Ξεχωριστό Γουίλ Χάντινγκ»-, το ταμείο έδειξε (σχεδόν) μείον.

Μπορεί να λογιστεί από τις μεγαλύτερες εισπρακτικές αποτυχίες του, όταν τα 100 εκατομμύρια δολάρια που στοίχησε για να γυριστεί δεν ήρθαν καν πίσω, αφού η ταινία έκανε μονάχα 30 εκατομμύρια σε παγκόσμιες εισπράξεις, ενώ στην Αμερική μάζεψε περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια.

Και ξεκάθαρα ο ίδιος δε ρίχνει ευθύνες στο στούντιο «αφού έκανε τρομερή δουλειά για να την προμοτάρει», αλλά σε πρόσφατη συνέντευξή του στο «WTF», ένα γνωστό στην Αμερική podcast του Μαρκ Μάρον, λέει ευθαρσώς πως «η νέα γενιά που ασχολείται όλη την ώρα με τα smartphone μένει εκεί, δεν θέλει να μάθει τίποτα άλλο πέρα από το κινητό και το Facebook».

Να πούμε πως έχει άδικο ο Ρίντλεϊ, δεν θα το πούμε. Εν μέρει. Η ερώτηση είναι κατά πόσο αντικατόπτριζε το περιεχόμενο της ταινίας αυτό που βγήκε προς τα έξω ως promotion.

Σε μια #metoo εποχή, η περιγραφή της ταινίας ως μια υπόθεση βιασμού, που μια γυναίκα ψάχνει το δίκιο της, περισσότερο ως «μονομαχία» μεταξύ δυο πολεμιστών βγήκε, παρά το ζητούμενο.

Το macho βγήκε μπροστά σε τρέιλερ, αφίσες και χάθηκε η πραγματική ουσία, άρα και το πραγματικό κοινό, χάνοντας την ευκαιρία να κάνει ένα καίριο σχόλιο πάνω στην πραγματική δύναμη των γυναικών. 

Άρα, κάπου στη μέση είναι η αληθεια, αγαπητέ μας κύριε Σκοτ.