Berlinale 2018: Γκας Βαν Σαντ και Χοακίν Φοίνιξ στο συγκινητικό μονοπάτι του «Don’t Worry, He Won’t Get Far On Foot» - cinemagazine.gr
15:40
20/2

Berlinale 2018: Γκας Βαν Σαντ και Χοακίν Φοίνιξ στο συγκινητικό μονοπάτι του «Don’t Worry, He Won’t Get Far On Foot»

Η νέα ταινία του Γκας Βαν Σαντ, που βασίζεται στην αληθινή ιστορία του τετραπληγικού εικονογράφου Τζον Κάλαχαν (1951-2010), χειροκροτήθηκε από τους δημοσιογράφους στην πρωινή προβολή της στο φεστιβάλ.

Αποστολή στο Βερολίνο: Πάνος Γκένας

Ο Τζον Κάλαχαν (Χοακίν Φοίνιξ) είναι αλκοολικός και αυτό είναι κάτι που δεν θέλει να το αλλάξει. Ακόμα και μετά από το τροχαίο ατύχημα που τον αφήνει παράλυτο. Με την υποστήριξη της φίλης του Ανού (Ρούνεϊ Μάρα) και ενός χαρισματικού εμψυχωτή (Τζόνα Χιλ), ξεκινά απρόθυμα συνεδρίες Αλκοολικών Ανώνυμων και ανακαλύπτει πως έχει ταλέντο για νέα σχέδια στη ζωή. Κυριολεκτικά.

Μία από τις πλέον αναμενόμενες πρεμιέρες του φετινού φεστιβάλ Βερολίνου, η νέα ταινία του Γκας Βαν Σαντ «Don’t Worry, He Won’t Get Far On Foot» (Μην Ανησυχείς, Δεν θα Πάει Μακριά με τα Πόδια), σηματοδοτεί την καλοδεχούμενη επιστροφή του σκηνοθέτη μετά τις πειραματικές ατασθαλίες και τις απογοητευτικές καταθέσεις των «Restless», «Η Γη της Επαγγελίας» και (κυρίως) «Μια Θάλασσα από Δέντρα». Το κινηματογραφικό του reunion με τον Χοακίν Φοίνιξ 23 χρόνια μετά το «Έτοιμη για Όλα» (1995) βασίζεται στη ζωή του γνωστού εικονογράφου Τζον Κάλαχαν και επαναφέρει τον Γκας Βαν Σαντ σε σωστό κινηματογραφικό μονοπάτι, μετά τις παρεκκλίσεις.

Ο Χοακίν Φοίνιξ άγει συναισθηματικά τους τροχούς της ταινίας.

Με ένα δημιουργικό μοντάζ που συνδέει τα επιμέρους μιας κομματιασμένης ζωής, ο Βαν Σαντ σε πλήρη καλλιτεχνική διαύγεια, δίνει ανθρώπινο τόνο σε μία αληθινή ιστορία που ακολουθεί μεν συμβατική γραφή, όπως τα «Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ», «Milk», αλλά αποπνέει αβίαστα ανθρωπιά, χιούμορ και ελπίδα. Το «Don’t Worry» αφηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου που είδε τη ζωή του να αλλάζει μετά από ένα σχεδόν μοιραίο αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο, ο Κάλαχαν (Φοίνιξ) αποφασίζει να χαράξει νέα διαδρομή και ο Βαν Σαντ τον ακολουθεί σε ένα εξομολογητικό μονοπάτι ικανό να επαναπροσδιορίσει μία ζωή που θεωρείται χαμένη.

Ο Χοακίν Φοίνιξ άγει συναισθηματικά τους τροχούς της ταινίας. Ικανός να υποδυθεί οποιονδήποτε χαρακτήρα, ο Φοίνιξ που βραβεύτηκε στο προηγούμενο Φεστιβάλ Καννών για το «Δεν Ήσουν Ποτέ Εδώ» της Λιν Ράμσεϊ (ενώ σύντομα θα τον δούμε ως Ιησού στη «Μαρία Μαγδαληνή»), ενσαρκώνει την απελπισία, το θάρρος, την παραίτηση, την αγωνία, το κουράγιο του Κάλαχαν και παραδίδει άλλη μία εξαιρετική ερμηνεία. Προσεγμένη στη λεπτομέρεια της κινησιολογίας και της άρθρωσης, αποτυπώνει το ταξίδι από το πικρό παρόν στο ανταποδοτικό μέλλον του Κάλαχαν, με μία αλήθεια που ο φακός καταγράφει αβίαστα.

Το «Don’t Worry» βρίσκει μέσα από τα αθυρόστομα σκίτσα του Κάλαχαν, τον δημιουργικό διάλογο που ορίζει την τραγελαφική ποιότητα της ζωής. Υπάρχουν στιγμές που τα σχέδιά του σχολιάζουν τα καρέ της ταινίας και, σαν ένα μεγάλο παζλ, το «Don’t Worry» μετουσιώνεται σε ένα κινούμενο graphic novel για έναν άνθρωπο που αφέθηκε ελεύθερος, όταν έμεινε ακίνητος. Μπορεί μερικοί να θεωρήσουν την ταινία ακαδημαϊκή, αλλά (θεμιτός) στόχος του Βαν Σαντ ήταν να ισορροπήσει το δράμα και την κωμωδία μέσα από τη  διακριτική, λιτή σκηνοθετική του ευχέρεια. Και το κατάφερε.

Το 68ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου θα διαρκέσει από τις 15-25 Φεβρουαρίου 2018 και το ΣΙΝΕΜΑ / cinemagazine.gr σας υπόσχεται καθημερινά τις πιο ζεστές ανταποκρίσεις!

Διαβάστε ακόμη:
Berlinale 2018: Ο Γκας Βαν Σαντ ευχαριστεί για το «Don’t Worry, He Won’t Get Far on Foot» τον Ρόμπιν Γουίλιαμς

Berlinale 2018: Τι έκανες «Damsel» στην Άγρια Δύση;
Berlinale 2018: Το «U - July 22» αναβιώνει ανατριχιαστικά τη σφαγή στην Ουτόγια​
Berlinale 2018: Τα οικογενειακά (και κινηματογραφικά) αδιέξοδα του «Figlia Mia»

Berlinale 2018: Η Ιστορία επαναλαμβάνεται στο εξαιρετικό «Transit» του Κρίστιαν Πέτζολντ
Berlinale 2018: Ο Αλεξέι Γκέρμαν Τζ. επιστρέφει με τον «Ντοβλάτοφ» στα σοβιετικά του φαντάσματα
Berlinale 2018: Αντέχει η αγάπη στο χρόνο, τα χρέη και τους πειρασμούς;

Berlinale 2018: Το Φεστιβάλ Βερολίνου άνοιξε αυλαία (κουνώντας την ουρά του)
Berlinale 2018: Who let the dogs out? Μα φυσικά ο Γουές Άντερσον!
Berlinale 2018: Το φεστιβάλ ξεκινά και αυτές είναι οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε!