Το ΣΙΝΕΜΑ στις Κάννες! Ενημερωθείτε αναλυτικά για το πρόγραμμα του 75ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών - νεα || cinemagazine.gr
10:21
17/5

Το ΣΙΝΕΜΑ στις Κάννες! Ενημερωθείτε αναλυτικά για το πρόγραμμα του 75ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών

Αυτό τον Χρυσό Φοίνικα ποιος/-α θα τον πάρει; Με ένα από τα καλύτερα προγράμματα των τελευταίων δεκαετιών, οι Κάννες καλωσορίζουν φέτος μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της 7ης Τέχνης. Το 75ο Φεστιβάλ Καννών θα πραγματοποιηθεί 17 - 28 Μαΐου 2022.

Από τους Π. Γκένα, Γ. Βασιλείου, Ηλ. Δημόπουλο

Με ένα πρόγραμμα-απάντηση στο τι σημαίνει σινεμά, το οποίο στέκεται θαρρείς και λίγο ειρωνικά απέναντι στην αμφιλεγόμενη συνεργασία με το δημοφιλέστατο TikTok, ο Πρόεδρος του Φεστιβάλ Καννών, Πιερ Λεσκούρ, και ο Διευθυντής, Τιερί Φρεμό, ανακοίνωσαν τον προηγούμενο μήνα τους τίτλους που θα φιλοξενηθούν στην επετειακή 75η διοργάνωση, αφήνοντας κατά παράδοση χώρο σε νέες ανακοινώσεις και εκπλήξεις προσεχώς. Φαίνεται πως η διετία της πανδημίας και το ακυρωμένο φεστιβάλ του 2020 μεγάλωσε την όρεξη των διοργανωτών και την διάθεσή τους να συνδιαλλαγούν με το παρόν και το μέλλον της κινηματογραφικής τέχνης. 

Στο Επίσημο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ, που αποτελείται μέχρι στιγμής από 21 ταινίες, συναντάμε μερικά από τα σημαντικότερα ονοματα του σύγχρονου σινεμά, πολυβραβευμένους δημιουργούς και παλαιότερους κατόχους του Χρυσού Φοίνικα. Ο Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ στην πολυαναμενόμενη επιστροφή του με το «Crimes of the Future», ο Ρούμπεν Όστλουντ με το σατιρικό κοινωνικό σχόλιο του «Triangle of Sadness» (και οι δυο ταινίες έχουν ελληνικό ενδιαφέρον αφού γυρίστηκαν εξολοκλήρου ή εν μέρει στην χώρα μας), η Κλερ Ντενί με το πολιτικό «Stars at Noon», ο Χιροκάζου Κόρε-Έντα του τρυφερού «Broker», η Κέλι Ράιχαρντ με το «Showing Up», ο Τζέιμς Γκρέι στην αμερικανική ενδοσκόπηση του «Armageddon Time» και ο πολύ αγαπητός στην χώρα μας Τσαν-Γουκ Παρκ («Decision to Live») θα συναντήσουν μεταξύ άλλων τις νέες ταινίες των βετεράνων Αρνό Ντεπλεσάν («Frère et sœur»), αδερφών Νταρντέν («Tori et Lokita»), Γέρζι Σκολιμόφσκι («EO») καθώς και το «Tchaikovsky's Wife» του αντικαθεστωτικού Κίριλ Σερεμπρένικοφ, ο οποίος έχει εγκαταλείψει πλέον την Ρωσία και ζει μόνιμα στην Γερμανία.

Διαβάστε ακόμα:
Γκουσμάν, Γκαρέλ, Σέρα: Νέες προσθήκες στο μενού των 75ων Καννών
Ανακοινώθηκαν οι ταινίες του «Δεκαπενθήμερου Σκηνοθετών» του Φεστιβάλ των Καννών

Σημαντική είδηση αποτελεί η επιλογή της νέας ταινίας του Πάνου Χ. Κούτρα «Dodo» στις Πρεμιέρες του Φεστιβάλ. Αξίζει να θυμίσουμε πως το «Xenia» του Πάνου Κούτρα είχε κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Un Certain Regard το 2014 αποσπώντας θερμές κριτικές και το 2019 ήταν μέλος της Κριτικής Επιτροπής (με Πρόεδρο την Κλερ Ντενί) που είχε τιμήσει τον Βασίλη Κεκάτο με Χρυσό Φοίνικα για την μικρού μήκους «Η Απόσταση ανάμεσα στον Ουρανό κι Εμάς». Το σενάριο και την σκηνοθεσία του «Dodo» υπογράφει ο Πάνος Χ. Κούτρας και στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Τζομάνα Αλχασάν, Πολύδωρος Βογιατζής, Άκης Σακελλαρίου, Σμαράγδα Καρύδη, Τζεφ Μοντάνα, Κρις Ραντάνοφ, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Αχμάντ Κοντάρ, Μαριέλλα Σαββίδου και άλλοι.

Διαβάστε ακόμη:
Η Ελλάδα στις Κάννες: Η ελληνική παρουσία στο 75ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών
«Το Ντόντο κι εγώ»: Ο Πάνος Χ. Κούτρας μιλά για το «DODO» πριν την πρεμιέρα στις Κάννες
Η μικρού μήκους «Στον Θρόνο του Ξέρξη» της Εύης Καλογηροπούλου στην Εβδομάδα Κριτικής των Καννών

Στα υπόλοιπα τμήματα, ξεχωρίζει η παρουσία του Τζορτζ Μίλερ που επιστρέφει στην Κρουαζέτ μετά το σαρωτικό «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» με το «Three Thousand Years of Longing» και πρωταγωνιστές τους Τίλντα Σουίντον, Ίντρις Έλμπα, η πρεμιέρα του «Elvis» σε σκηνοθεσία Μπαζ Λούρμαν, τακτικού επισκέπτη των Καννών («Μουλέν Ρουζ!», «Ο Υπέροχος Γκάτσμπι»), η πρώτη σόλο σκηνοθετική προσπάθεια του Ίθαν Κοέν με το ντοκιμαντέρ «Jerry Lee Lewis: Trouble in Mind», το «The Natural History of Destruction» του Ουκρανού Σεργκέι Λοζνίτσα που εμπνέεται ξανά από βιβλίο του W. G. Sebald, η νέα αναγνωση του Ολιβιέ Ασαγιάς στην τηλεοπτική «Ίρμα Βεπ», η ζόμπι-κωμωδία του Μισέλ Χαζαναβίσιους («The Artist») «Final Cut» που επιλέχθηκε ως Ταινία Έναρξης και φυσικά το «Top Gun: Maverick» το απογεωτικό σίκουελ που θα προσγειώσει στις Κάννες των mega-star Τομ Κρουζ.

Από το «Final Cut» του Μισέλ Χαζαναβίσιους

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Ο Πρόεδρος Βενσάν Λιντόν, πρωταγωνιστής του Στεφάν Μπριζέ και της Τζουλιά Ντικουρνό, μπορεί να μην είναι τόσο ηχηρός ως όνομα, αλλά έχει μακρά γαλλική ιστορία και κληρονομιά. Η επιλογή του αποδεικνύει εν πρώτοις πως οι Κάννες έχουν καλλιτεχνικά κότσια και δεν υπάγονται και τόσο στο πνεύμα των σοσιομιντιακών μας ημερών. Βέβαια αν ο Λιντόν δεν αρκεί για ένα τέτοιο συμπέρασμα, η συμπερίληψη του Ασγκάρ Φαρχαντί το κάνει.

Ο μείζων Ιρανός δημιουργός βρίσκεται γερά μπλεγμένος στο σκάνδαλο πνευματικής υπεξαίρεσης, θεωρητικά τουλάχιστον, για την ιστορία της τελευταίας του ταινίας, «Ένας Ήρωας». Η δικαστική έρευνα βρίσκεται εν εξελίξει, παρότι η «τίμια» επιπολαιότητα των καιρών είχε προαποφασίσει την ενοχή του σε δημοσιεύματα της 5ης Απριλίου. Κι έτσι πάντως, εν μέσω δικαστικής διαμάχης, που στο κάτω-κάτω δεν ξέρει κανείς που θα βγάλει, είναι βαρύνουσα άποψη εκ μέρους Φρεμό και φεστιβάλ να διαλέξει τον Ιρανό ως μέλος της κριτικής επιτροπής. 

Μέλη της επιτροπής φέτος θα είναι οι Ρεμπέκα Χολ, Ντιπίκα Παντουκόνε, Νούμι Ραπάς, Ασγκάρ Φαρχαντί, Λατζ Λι, Τζεφ Νίκολς και Γιοακίμ Τρίερ.

Η ΑΦΙΣΑ

Πολλά μπορεί να πει κανείς για την αφίσα των επετειακών Καννών: Ένα μέρος όσων μπορείς να πεις για την αριστουργηματική ταινία του 1998, αλλά και κάμποσα άλλα για τους συμβολικούς συσχετισμούς που θέλει να χαράξει το φεστιβάλ με το σήμερα. Ένα σήμερα τρικυμιώδες, τόσο, που αν καταφέρουμε να βγούμε  σώοι και αβλαβείς (πολλοί πάντως δεν θα βγήκαν και θα ζήσουμε με την ευθύνη), θα το αναλογιζόμαστε κάποτε σαν μια από τις πιο μεγάλες περιπέτειες των μοντέρνων καιρών. Και εδώ, η ευθύνη των πεπραγμένων μας είναι αποκλειστική.

Όπως λοιπόν οι Γουίαρ και Νίκολ είδαν μια μεταγραφή της πλατωνικής ιστορίας του Σπηλαίου, όπως ο Τρούμαν ψηλαφητά βγήκε από την φυλακή που έχτισαν γι' αυτόν δίχως να τον συμβουλευθούν και να τον συμβουλεύσουν, όπως τελικά μια άνοδος σκαλοπατιών οδηγεί στο φως της ελευθερίας, έτσι και οι Κάννες συμβολίζουν την άρρηκτη σχέση της Τέχνης με τον Άνθρωπο, την κατάσταση των πραγμάτων με την ελπίδα ότι θα βγούμε από αδιέξοδα που σήμερα φαντάζουν πανύψηλα.

Κρίσεις (υγειονομικές, πολεμικές, ανθρωπιστικές, κλιματικές) όλες εν εξελίξει, όμως έστω μια συμβολική φωνή που ενώνει μια κοινότητα, την κινηματογραφική, υψώνεται δείχνοντας στον ορίζοντα. Προς τα που, ποιος ξέρει; Ίσως τουλάχιστον προς κάπου που θα βρεθούμε περισσότερο μαζί, και περισσότερο καλά. Και θα βλέπουμε και περισσότερες ταινίες. Εύγε Κάννες, ίσως και η πιο όμορφη αφίσα που χαρίσατε ποτέ.

Διαβάστε στη συνέχεια το αναλυτικό πρόγραμμα του 75ου Φεστιβάλ Καννών που θα πραγματοποιηθεί 17 - 28 Μαΐου 2022.

Επίσημο Διαγωνιστικό
CRIMES OF THE FUTURE του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ
Ο άρχων του σωματικού τρόμου στο σινεμά επιστρέφει με full on διάθεση και ένα σενάριο που εγκολπώνει (στην κυριολεξία;) τον άνθρωπο σε ένα συνθετικό περιβάλλον. Παρακολουθώντας τις performances ενός καλλιτέχνη που μπορεί να παράγει νέα όργανα, ο Κρόνενμπεργκ «ράβει» το φιλμ νουάρ με την απολαυστικά αρρωστημένη φαντασία του και υπόσχεται ακραίες αντιδράσεις. Βίγκο Μόρτενσεν, Λέα Σεντού, Κρίστεν Στιούαρτ συναντούν τους Έλληνες Γιώργο Καραμίχο, Έφη Κάντζα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, σε μία ταινία που γυρίστηκε εξολοκλήρου το περασμένο καλοκαίρι στην Αθήνα.

STARS AT NOON της Κλερ Ντενί
Η Κλερ Ντενί διασκευάζει το πολυβραβευμένο βιβλίο του Ντένις Τζόνσον «The Stars at Noon», στο οποίο ο. Τζο Άλγουιν και η Μάργκαρετ Κουάλεϊ υποδύονται έναν βρετανό επιχειρηματία και μια αμερικανίδα δημοσιογράφο στη Νικαράγουα του 1984. Η νεαρή γυναίκα και ο Άγγλος φλερτάρουν μεταξύ τους και με το θάνατο σε μια ιστορία γεμάτη αγωνία, πάθος, φόβο και προδοσία. Μοναδική λύση: το ξεπούλημα της ψυχής.

BROKER του Χιροκάζου Κόρε-Έντα
Τέσσερα χρόνια μετά τον Χρυσό Φοίνικα για τους ευαίσθητους «Κλέφτες Καταστημάτων», ο Χιροκάζου Κόρε-Έντα έρχεται στις Κάννες με ένα ακόμη δείγμα φιλάνθρωπου, κοινωνικού σινεμά. Στο «Broker» πραγματεύεται το φαινόμενο των «baby boxes», των ανεπιθύμητων δηλαδή βρεφών που δίνονται ανώνυμα για επιμέλεια από γονείς που δεν μπορούν να τα φροντίσουν. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Σονγκ Κανγκ Χο που έγινε γνωστός στον κινηματογραφικό πλανήτη με την ερμηνεία του στα «Παράσιτα».

ARMAGEDDON TIME του Τζέιμς Γκρέι
Από τους αγαπημένους δημιουργούς του φεστιβάλ, ο Τζέιμς Γκρέι έλειψε μόνο με το «Ad Astra», επειδή δεν ήταν έτοιμο, και επανέρχεται φέτος με ένα ημιαυτοβιογραφικό δράμα εποχής. Αν Χάθαγουεϊ, Άντονι Χόπκινς και Τζέρεμι Στρονγκ αντικαθιστούν το προ covid ανακοινωθέν καστ των Κέιτ Μπλάνσετ, Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Όσκαρ Άιζακ, ο Ντάριους Κόντζι, της φήμης του «Seven» και του «Μεσάνυχτα στο Παρίσι», αναλαμβάνει τη διεύθυνση φωτογραφίας. 

TRIANGLE OF SADNESS του Ρούμπεν Όστλουντ
Σκηνοθέτης - παρατηρητής που μπολιάζει με υποδόριο χιούμορ και καυστική σάτιρα τις ταινίες του, ο Ρούμπεν Όστλουντ σχεδιάζει ήδη άλλο ένα κοινωνικό σχόλιο με τη νέα του ταινία «Triangle of Sadness». Αν θυμάστε (και ποιος μπορεί να την ξεχάσει άλλωστε;) τη σκηνή με τον άνθρωπο-πίθηκο, που αναστάστωσε με την περφόρμανς του τους υψηλούς καλεσμένους του μουσείου στο «Τετράγωνο», το «Triangle» σας επιφυλάσσει μερικές ακόμη συναφείς εκπλήξεις στο αγγλόφωνο ντεμπούτο του.  

TORI ET LOKITA των Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν
Τακτικοί θαμώνες του φεστιβάλ και με δύο Φοίνικες στο παλμαρέ τους, οι αδερφοί Νταρντέν επιστρέφουν φέτος για να κάνουν το χατ τρικ με την ιστορία της φιλίας δυο νεαρών Αφρικανών προσφύγων. Θυμίζουμε ότι η κριτική υπήρξε κάπως εχθρική απέναντι στην τελευταία τους ταινία, τον «Νεαρό Αχμέντ», η οποία έφυγε από το φεστιβάλ με το βραβείο σκηνοθεσίας το 2019.

HOLY SPIDER του Άλι Αμπάσι
Ο Αλί Αμπάσι, που έκανε μια πολυσυζητημένη κατάθεση στο σινεμά της πρόκλησης με τα «Σύνορα», επιστρέφει με ένα κατά τα φαινόμενα ακόμα πιο προβοκατόρικο έργο, το οποίο θέλει Ιρανό οικογενειάρχη σε θρησκευτική σταυροφορία, για να εξαγνίσει τους δρόμους της πόλης από την ανηθικότητα της πορνείας. Άραγε θα έχει αναφορές στον σκορσεζικό «Ταξιτζή»;

LEILA’S BROTHERS του Σαΐντ Ρούσταε
Παρών και ο 33χρονος Ιρανός του «6.5 Εκτός Ελέγχου», ο οποίος είναι στην μόλις τρίτη ταινία του, αλλά έχει ήδη προθήκες γεμάτες βραβεία από το προαναφερθέν και το «Life and a Day», με τον Παϊμάν Μααντί του Φαρχαντί (ξεκίνησε με τα «Τι Απέγινε η Έλι» κι «Ένας Χωρισμός»). Ευπρόσδεκτος και από μια ανθηρή, έξοχη κινηματογραφία.

DECISION TO LEAVE του Τσαν-Γουκ Παρκ
Η «Υπηρέτρια» υπήρξε μία από τις ολοένα και συχνότερες τα τελευταία χρόνια περιπτώσεις που ένας φεστιβαλικός τίτλος κάνει γκελ σε ένα ευρύτερο κοινό και αποτέλεσε το θριαμβευτικό comeback του Παρκ Τσαν – Γουκ. Φέτος έρχεται για να διεκδικήσει ξανά τον Χρυσό Φοίνικα με την ιστορία ενός ντετέκτιβ που ερευνά έναν πιθανό φόνο στην ορεινή νοτιοκορεάτικη επαρχία.

NOSTALGIA του Μάριο Μαρτόνε
O Ναπολιτάνος Μάριο Μαρτόνε, ένας θρύλος των Ντονατέλο με 16 υποψηφιότητες και 3 βραβεία, και παλιός γνώριμος του φεστιβάλ («Βάναυση Αγάπη» και «Teatro di Guerra» από την δεκαετία του '90 αμφότερα), θα είναι και αυτός παρών, επιστρέφοντας στο φεστιβάλ μετά από 24 ολόκληρα χρόνια. 

RMN του Κριστιάν Μουντζίου
Άλλος ένας πολυβραβευμένος του Φεστιβάλ Καννών, ο Κριστιάν Μουντζίου (Χρυσός Φοίνικας για το «4 Μήνες, 3 Εβδομάδες και 2 Μέρες», Βραβεία Σκηνοθεσίας και Σεναρίου για τα «Beyond the Hills» και «Graduation») επιστρέφει με το «RMN» και θέμα ένα χωριό στα σύνορα της Ρουμανίας θέτοντας το ερώτημα «Τι είναι Ευρώπη;» σε μία κοινότητα μειονοτήτων.

LE OTTO MONTAGNE των Σάρλοτ Βαντέρμερς και Φέλιξ Βαν Γκρόνινγκεν

Το δίδυμο πίσω από τα «Ρταγισμένα Όνειρα» (The Broken Circle Breakdown, 2012) επιστρέφει με μία ιστορία για την φιλία, την πατρότητα και τις επιλογές που κάνουμε στην ζωή. Στο βάθος, τα βουνά που ανεβαίνουμε καθημερινά, φυσικά αλλά και συμβολικά. Μια ιστορία για την αναπόφευκτη αναζήτηση του εαυτού μας, ενώ προσπαθούμε να παραμείνουμε πιστοί στους ανθρώπους γύρω μας.

CLOSE του Λούκας Ντοντ
Έχοντας στο ενεργητικό του μία από τις ταινίες που απασχόλησαν το φεστιβαλικό κύκλωμα όσο λίγες τα τελευταία χρόνια, το αμφιλεγόμενο «Kορίτσι», ο Λούκας Ντοντ συνεργάζεται ξανά με τον σεναριογράφο Άντζελο Τάισενς σε μια ταινία που έχει και πάλι queer περιεχόμενο. Στο επίκεντρο βρίσκεται η φιλιά δύο δεκατριάχρονων αγοριών που δοκιμάζεται με την είσοδό τους στην εφηβεία. 

SHOWING UP της Κέλι Ράιχαρντ
Xρειάζεται τη συνδρομή της  Μισέλ Γουίλιαμς για να βρεθεί στην Κρουαζέτ η Κέλι Ράιχαρντ, καθώς είχε συμμετάσχει στο φεστιβάλ ξανά χάρη στη συνεργασία τους στο «Wendy and Lucy» πριν από δεκατέσσερα χρόνια. Για κάποιους η Ράιχαρντ είναι μία από τις σημαντικότερες εν ενεργεία δημιουργούς, για κάποιους άλλους οι ταινίες της είναι το φιλμικό ισοδύναμο της μπογιάς που στεγνώνει κι αυτοί, όμως, δεν μπορούν να αμφισβητήσουν ότι εκτιμάται από την κινηματογραφική κοινότητα, κάτι που πιστοποιεί και η παρθενική της εμφάνιση στο διαγωνιστικό.

FRÈRE ET SŒUR του Αρνό Ντεπλεσάν
Αν και τακτικός θαμώνας του φεστιβάλ, ο Αρνό Ντεπλεσέν διάγει παρατεταμένη περίοδο ντεφορμαρίσματος, με τα «Χρυσά μας Χρόνια» να παραμένουν η τελευταία του πραγματικά καλή ταινία. Ίσως βρει ξανά το mojo του με αυτή την ιστορία δύο αποξενωμένων αδερφιών που βρίσκονται μαζί μετά από είκοσι χρόνια. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντούμε τους Μαριόν Κοτιγιάρ και Μελβίλ Πουπό.

BOY FROM HEAVEN του Ταρίκ Σαλέχ
Με μεγάλη χαρά θα υποδεχθούμε και τον σκηνοθέτη του «Κάιρο Εμπιστευτικό» (και του φετινού «Contractor» με τον Κρις Πάιν, που δεν είδαμε ακόμη). Ευελπιστούμε σε ανάκαμψη γιατί τα βραβεία εκείνου, που δεν απέδειξαν δυστυχώς και την εξωφεστιβαλική του διάσταση, αρχίζουν να τον κάνουν να φαίνεται «υπόσχεση που δεν τηρήθηκε». Και είναι κρίμα. 

LES AMANDIERS της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι
 Η πανδημία και οι ζοφερές συνθήκες της φαίνεται να οδήγησαν πολλούς δημιουργούς πίσω στη νιότη τους, σε αναζήτηση των «καλύτερων ημερών». Προσθέστε σε αυτούς και τη Βαλέρι Μπρούνι-Τεντέσκι η οποία στρέφεται για έμπνευση στα νεανικά της χρόνια, όταν έδινε εισαγωγικές εξετάσεις για τη δραματική σχολή του Πατρίς Σερό. Τον σκηνοθέτη υποδύεται στην ταινία ο Λουί Γκαρέλ.

EO του Γέρζι Σκολιμόφσκι
Θα είναι 84 ο μέγας ζων Πολωνός όταν θα φέρει την 18η δημιουργία μεγάλου μήκους του στο φετινό φεστιβάλ κι αυτό είναι από μόνο του, λόγος χαράς και γέφυρας με μια λαμπρή εθνική κινηματογραφική παρακαταθήκη. Έχει κερδίσει Φοίνικα Σεναρίου με το «Φως του Φεγγαριού» (1982), που είδαμε και στις 26ες Νύχτες Πρεμιέρας, έχει μοιραστεί και ένα Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής με την θρυλική «Κραυγή» (1978). 

TCHAIKOVSKI’S WIFE του Κίριλ Σερεμπρένικοφ
Τριπλή, εντυπωσιακή επιστροφή για έναν παλιό γνώριμο του Φεστιβάλ. Ένα για το ότι είναι Ρώσος που αποτάσσεται το φιλοπόλεμο κακό και χωρά στην επιλογή, δύο γιατί η φεστιβαλική του φήμη εκτείνεται πέρα από τις «γιορτές της κριτικής» («Καλοκαίρι», «Ο Πιστός») και τρίτον γιατί «Η Σύζυγος του Τσαϊκόφσκι» έχει οφθαλμοφανώς ενδιαφέρον για τους απανταχού μουσικόφιλους και λάτρεις του διασημότερου Ρώσου συνθέτη. 

PACIFICTION του Αλμπερτ Σέρα

Η νέα ταινία του προκλητικού Καταλανού, Άλμπερτ Σέρα, τον βάζει στο Διαγωνιστικό των Καννών για πρώτη φορά και ταξιδεύει τον θεατή στην Ταΐτή, το πολυπληθέστερο νησί της Γαλλικής Πολυνησίας. Το πολιτικό σχόλιο περί πυρινικών δοκιμών και αποικιοκρατίας είναι δεδομένο, αυτό που μένει είναι να δούμε πως θα το «πει» ο ιδιοσυγκρασιακός δημιουργός. Πρωταγωνιστής ο Μπενουά Μαζιμέλ, βραβευμένος στις Κάννες το 2001 για την ερμηνεία του στη «Δασκάλα του Πιάνου».

MOTHER AND SON της Λεονόρ Σεράιγ

Στα τέλη της δεκαετίας του '80, η Ρόουζ μετακομίζει από την Αφρική στα προάστια του Παρισιού με τους δύο μικρούς της γιους. Με μία έκταση που καλύπτει 30 χρόνια ζωής, από την άφιξή τους στη Γαλλία μέχρι σήμερα, η ταινία της Λεονόρ Σεράιγ (βραβευμένης με Χρυσή Κάμερα στις Κάννες το 2017 με το «Jeune Femme») είναι ένα συγκινητικό χρονικό για την σύνθεση και την αποδόμηση μιας οικογένειας.

Ένα Κάποιο Βλέμμα
LES PIRES των Λιζ Ακόκα και Ρομάν Γκερέτ
BURNING DAYS του Εμίν Αλπέρ
METRONOM του Αλεξάντρου Μπελκ
ALL THE PEOPLE I'LL NEVER BE του Ντάβυ Τσού
SICK OF MYSELF του Κρίστοφερ Μπόργκλι
DOMINGO AND THE MIDST του Αριέλ Εσκαλάντε Μέζα
PLAN 75 της Τσίε Χαγιακάουα
BEAST των Ράιλι Κίου και Τζίνα Γκάμελ
CORSAGE της Μαρία Κρούιτσερ
BUTTERFLY VISION  του Μαξίμ Νακονέτσνι
VANSKABTE LAND / VOLAÐA LAND (Godland) του Χίνουρ Πάλμασον
RODÉO (Rodeo) της Λόλα Κουιβορον (ντεμπούτο)
JOYLAND του Σαίμ Σαντίκ (ντεμπούτο)
THE STRANGER του Τόμας Ράιτ
THE SILENT TWINS τηςΑγκνιέσκα Σμοτσίνσκα

Ταινία Έναρξης
FINAL CUT του Μισέλ Χαζαναβίσιους

Εκτός Διαγωνιστικού
ELVIS του Μπαζ Λούρμαν
THREE THOUSAND YEARS OF LONGING του Τζορτζ Μίλερ
TOP GUN : MAVERICK του Τζόζεφ Κοσίνσκι
NOVEMBRE του Σεντρίκ Χιμένεζ
MASQUERADE του Νικολά Μπεντό
THE INNOCENT του Λουίς Γκαρέλ

Cannes Premiere
DODO του Πάνου Χ. Κούτρα
IRMA VEP του Ολιβιέ Ασαγιάς
ESTERNO NOTTE (Nightfall) του Μάρκο Μπελόκιο
NOS FRANGINS του Ρασίντ Μπουσαρέμπ
DON JUAN του Σερζ Μποζόν
LA NUIT DU 12 του Ντομινίκ Μολ
DIARY OF A FLEETING AFFAIR του Εμμάνουελ Μουρέ
AS BESTAS του Ροδρίγο Σορογκογιεν

Ειδικές Προβολές
ALL THAT BREATHES του Σόνακ Σεν
THE NATURAL HISTORY OF DESTRUCTION του Σεργκέι Λοζνίτσα
JERRY LEE LEWIS: TROUBLE IN MIND του Ίθαν Κοέν
MY IMAGINARY COUNTRY του Πατρίσιο Γκουσμάν
THE VAGABONDS της Ντοροτέγια Ντρουμέβα
FEMINIST RIPOST των Μαρί Περέν, Σιμόν Ντεπαρντόν
REMAINS OF THE WIND του Τιάγο Γκέδες
LITTLE NICHOLAS HAPPY AS CAN BE των Αμαντίν Φρεντόν, Μπάντζαμιν Μασούμπρ
 MARCEL! της Γιασμίν Τρίνκα
SALAM των Μελανί "DIAM’S", Χούντο Μπενγιαμίνα, Άν Σισέ
FOR THE SAKE OF PEACE των Κριστόφ Καστάν, Τομά Σαμετίν
MARIUPOL 2 του Μάντας Κβενταραβίσιους

Midnight Screenings
HUNT του Λι Τζονγκ-τζε
MOONAGE DAYDREAM του Μπρετ Μόργκεν
FUMER FAIT TOUSSER του Κουεντίν Ντουπιέ
REBEL των Αντίλ Ελ Αρμπί, Μπιλάλ Φαλάχ

Βρείτε συγκεντρωμένες όλες τις ανταποκρίσεις, κριτικές, νέα και αφιερώματα του φετινού Φεστιβάλ Καννών εδώ: www.cinemagazine.gr/cannes_2022/

Το ΣΙΝΕΜΑ / cinemagazine.gr ταξιδεύει στις Κάννες με την AEGEAN και σας προσφέρει καθημερινές ανταποκρίσεις. Το 75o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών διεξάγεται μεταξύ 17 - 28 Μαΐου 2022.