Άσε το καλό να μπει: Ο Τόμας Άλφρεντσον επιστρέφει με μίνι σειρά βασισμένη σε υλικό του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν - νεα || cinemagazine.gr
10:15
5/7

Άσε το καλό να μπει: Ο Τόμας Άλφρεντσον επιστρέφει με μίνι σειρά βασισμένη σε υλικό του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Ο δημιουργός του «Ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι» και του «Άσε το Κακό να Μπει» ποντάρει όσα έχει για επιστροφή του στην πρώτη γραμμή, με μια διασκευή της «Απιστίας» του ανυπέρβλητου Σουηδού.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Ο Τόμας Άλφρεντσον είναι μια καλλιτεχνικά οδυνηρή ιστορία. Μια ιστορία που μαρτυρά πόσο απέχει στο χολιγουντιανό νόμισμα ο θρόνος από τη λάσπη. Ο άνθρωπος που κλήθηκε στο Χόλιγουντ εν μία νυκτί λόγω του θριάμβου του «Άσε το Κακό να Μπει» (2008), παρέδωσε μια από τις καλύτερες και ωραιότερες ταινίες των τελευταίων 50 χρόνων (φειδωλά τα λέμε) με το «Ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι» (2011) και έξι χρόνια μετά κονιορτοποιήιθηκαν όλα (καριέρα, φιλοδοξία, ταινία) με την είσοδο του «Χιονάνθρωπου», ενός ατυχούς στοιχήματος που ήταν αρκετό για να εξαφανιστεί το όνομά του γρηγορότερα απ' όσο έκανε για να εμφανιστεί.

Δειλά-δειλά στο τέλος του 2021 κάτι ακούστηκε ότι θα έκανε ριμέικ το διαμάντι του Μπράιαν Φορμπς, «Seance on a Wet Afternoon» και με τη πρωταγωνιστική βούλα της Ρέιτσελ Βάις, όμως τίποτα έκτοτε και μάλλον η υπόθεση μπήκε άρον άρον στο ψυγείο.

Τώρα αναδεύονται οι ελπίδες....αλλά πίσω στην Σουηδία και στην τηλεόραση. Ξαναδιάβσμα του «Trolosa» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, που ίσως θυμούνται κάποιοι από την εξαιρετική ανάγνωση της Λιβ Ούλμαν στην ομώνυμη ταινία του 2000. Η ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου, μια πλοκή που ισορροπεί τα ανισόρροπα (...) όταν ο Ντέιβιντ ερωτεύεται την γυναίκα του καλύτερού του φίλου, Μαρκ, την Μαριάν. Οι επιπτώσεις στις δύο οικογένειες θα είναι...μπεργκμανικές, κώδικας αυτό για το «κατακλυσμιαίες», όπως καλώς γνωρίζουμε από το σινεμα του.

Ο Άλφρεντσον αναλαμβάνει και τα έξι 45λεπτα επεισόδια, με τη Νορβηγή Σάρα Γιόνσεν να υπογράφει το σενάριο.

«Τον χειμώνα του 2001 επικοινώνησα μαζί του», λέει ο Άλφρεντσον για τον Μπέργκμαν, «και τον ρώτησα εάν θα μπορούσα να διασκευάσω την ιστορία του. Αρχικά το βρήκε 'τρικλίζουσα ιδέα', αλλά όσο το μιλούσαμε εξελίχθηκε ανάμεσα στο 'τρομερά ενδιαφέρουσα' και το 'αληθινά σκατένια'. Τώρα είναι ώρα να κάνουμε μια τηλεοπτική σειρά για το σοκαριστικό τριγωνικό του δράμα. Δυσκολεύομαι να σκεφτώ αν ποτέ έχω αντιμετωπίσει κάτι δυσκολότερο και υπόσχομαι ότι θα κάνω ό,τι μπορώ για να το καταφέρω».

Με όλη μας την καρδιά «μακάρι», η σκηνοθετική αντίληψη του Άλφρεντσον είναι μοναδική στις ιδέες και την πληρότητά της - ναι, ακόμα και στον «Χιονάνθρωπο» είναι διακριτό αυτό. Υπάρχει όμως ένα μυστήριο με αυτόν τον άνθρωπο, που ίσως αξίζει και μια διερεύνηση. Ενώ έχει στην πλάτη του δύο αριστουργήματα, σχεδόν ό,το άλλο έχει υπογράψει είναι εντυπωσιακά (ενίοτε γελιοιωδώς) κατώτερο. Άφησε το κακό να μπει και...έμεινε; Ποιος ξέρει.

Καλή τύχη ευχόμαστε, η σωστή πλευρά του είναι ανυπολόγιστης καλλιτεχνικής σημασίας.