H αρχική μοντέζ της «Αιώνιας Λιακάδας ενός Καθαρού Μυαλού» έπαθε νευρικό κλονισμό - νεα || cinemagazine.gr
13:03
24/3

H αρχική μοντέζ της «Αιώνιας Λιακάδας ενός Καθαρού Μυαλού» έπαθε νευρικό κλονισμό

Οι ανορθόδοξες μέθοδοι του Μισέλ Γκοντρί οδήγησαν μια οσκαρική μοντέζ στα πρόθυρα της κατάρρευσης, με την παραγωγή να την αποδεσμεύει στα μισά των γυρισμάτων και να ψάχνεται, βρίσκοντας τον Μεσσία της στο πρόσωπο μιας τακτικής συνεργάτιδας του Τόμας Βίντερμπεργκ.

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Του χρόνου κλείνει 20 χρόνια η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού», βασίλισσα των social media και  σταθερό καταφύγιο ερωτοχτυπημένων σινεφίλ από τότε που κυκλοφόρησε. Φυλάμε τα επετειακά και τις αποτιμήσεις για του χρόνου λοιπόν, να πούμε μόνο ότι ο ηχητικός της σχεδιασμός είναι κομψοτέχνημα από τα λίγα, κυρίως επειδή δεν γράφεται συχνά στις αναφορές για την ταινία. Προς το παρόν μένουμε στην είδηση που προέκυψε από τον παραγωγό της ταινίας Άντονι Μπρέγκμαν.

Καλεσμένος σε podcast, ο Μπρέγκμαν ανέφερε ότι αρχικά είχε προσλάβει μια οσκαρούχο καλλιτέχνη του μοντάζ. Λόγω των ανορθόδοξων μεθόδων του Μισέλ Γκοντρί, ο βοηθός της δεν ήξερε πώς να οργανώσει τις λήψεις σε φακέλους, οπότε μετά από δέκα μέρες γυρισμάτων δεν είχε μονταριστεί τίποτα. Όπως ανέφερε ο παραγωγός, μόλις η οσκαρική μοντέζ είδε το υλικό, κόντεψε να πάθει νευρικό κλονισμό. «Όλοι βλέπαμε τα γυρίσματα, λέγαμε από το μόνιτορ πόσο cool δείχνει αυτό, αλλά δεν είχαμε ιδέα αν στο δωμάτιο του μοντάζ θα ήταν εύκολα διαχειρίσιμο» ανέφερε ο Μπρέγκμαν. «Η μοντέζ μας ήταν έτοιμη να καταρρεύσει, οπότε την αποδεσμεύσαμε και στα μισά της παραγωγής μείναμε χωρίς μοντέρ». Η Κέιτ Γουίνσλετ και ο Τζιμ Κάρεϊ ήταν ανήσυχοι ότι η ταινία δεν θα βγάζει κανένα νόημα, ο συμπαραγωγός Στιβ Γκόλιν τους καθησύχαζε και τελικά προσλήφθηκε η Βάλντις Οσκαρσντότιρ, τακτική συνεργάτις του Τόμας Βίντερμπεργκ, που κέρδισε και BAFTA για τη δουλειά της στο φιλμ, αλλά δεν βρέθηκε καν υποψήφια για Όσκαρ.

Θυμίζουμε ότι η Οσκαρσντότιρ είχε δηλώσει πριν δέκα χρόνια ότι δεν θα δούλευε ποτέ ξανά με τον Γκοντρί, καθώς είναι μεν τρομερά δημιουργικός και ευγενικός, αλλά είναι εξίσου ξεροκέφαλος με εκείνη, οπότε οι καβγάδες τους στο δωμάτιο του μοντάζ ήταν συχνοί. Το αποτέλεσμα πάντως τους δικαίωσε και τους δύο, αν και, αν κρίνουμε από τις επόμενες δουλειές του Γκοντρί στο σινεμά, ίσως ο Γάλλος δημιουργός να έπρεπε να βάζει λίγο παραπάνω νερό στο κρασί του, για να συνεχιστεί η συνεργασία του με την Ισλανδή μοντέζ.