Η Χολιγουντιανή Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου κλυδωνίζεται, οι Χρυσές Σφαίρες τρέμουν ? νεα || cinemagazine.gr
8:52
23/2

Η Χολιγουντιανή Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου κλυδωνίζεται, οι Χρυσές Σφαίρες τρέμουν

Δεν είναι πολύ καλή εποχή ούτε για τα Golden Globes, καθώς ένα σκάνδαλο καραδοκεί λόγω μιας αγωγής που δέχθηκε η Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου, λίγες μέρες πριν την ετήσια απονομή της την ερχόμενη Κυριακή.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Οι Τάιμς του Λος Άντζελες έχουν ένα θέμα που τρέχουν τις τελευταίες ημέρες σχετικά με την Ένωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου στο Χόλιγουντ, την οργάνωση δηλαδή που βρίσκεται πίσω από τις λαμπερές Χρυσές Σφαίρες. Που είναι λαμπερές μεν, αλλά ότι λάμπει δεν είναι απαραίτητα χρυσός ή τουλάχιστον όχι αξιομνημόνευτων καρατίων.

Η Νορβηγή δημοσιογράφος Κίρστι Φλάα κατέθεσε μια αντιμονοπωλιακή αγωγή εναντίον της Ένωσης, κατηγορώντας την για διαφθορά και ότι λειτουργεί «σαν ένα είδος καρτέλ» που απαγορεύει την ένταξη μελών με προσόντα ένταξης (συμπεριλαμβάνει και τον εαυτό της) και «μονοπωλεί την πρόσβαση του Τύπου» ενώ «επιδοτεί ανάρμοστα» (χρηματισμός στα καθ' ημάς) «και το εισόδημα των μελών της». Κι όλες αυτές οι προσβολές αδιαφάνειας και ενδεχόμενα κατηγορίες αήθους λειτουργίας έρχονται λίγο πριν την τελετή της Κυριακής.

Η είδηση των Τάιμς περιλαμβάνει συνεντεύξεις πάνω από 50 μελών, ή πρώην μελών, της Ένωσης, που έμειναν ανώνυμοι για ευνόητους (για την ώρα) λόγους. Οι δημοσιογράφοι αναφέρουν ότι η Ένωση, παρότι μη κερδοσκοπική, πληρώνει τα μέλη της «με τρόπους που η Εφορία θα έβρισκε ανάρμοστους», ενόσω η τελετή καθαυτή εξακολουθεί να είναι μια ιδιαίτερα αποδοτική επιχείρηση με τζίρο, μόνο πέρυσι, 27.4 εκατομμύρια.

«Δεν είναι κακή ιδέα να παίρνεις λεφτά από το NBC και να τα χορηγείς σε καλούς σκοπούς όπως η εκπαίδευση ή η αποκατάσταση ταινιών. Όμως το πνεύμα εδώ είναι η απομύζηση και είναι εξωφρενικό».

Εκπρόσωπος της Ένωσης απάντησε πλήρως διπλωματικά (σαν εκπρόσωπος Τύπου δηλαδή) λέγοντας ότι «οι αποφάσεις μας στηρίζονται στην αξιολόγηση ανταποδοτικών πρακτικών άλλων μη κερδοσκοπικών οργανισμών και εξετάζονται από ειδήμονες και εξωτερικούς συμβούλους όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο».

Έξω από τις οικονομικές βολές που δέχεται ο οργανισμός, βολές που πάντως υποδεινύουν, σύμφωνα με μέλη, ότι υπάρχει «μια αρχαϊκότητα στον τρόπο λειτουργίας, που πρέπει να δεχθεί έξωθεν πίεση για να τροποποιηθεί», ανακινείται και η βαρύτητα της καλλιτεχνικής του υπόστασης. Σε πολλούς δεν αρέσει η λίστα των φετινών υποψηφίων, οι προσθήκες και οι παραλείψεις της. Με άλλα λόγια, για να είμαστε ευθείς, ο ισχυρισμός που διαπερνά την ατμόσφαιρα είναι ότι κάποιες παραγωγές ταινιών/σειρών δωροδοκούν την Ένωση που με τη σειρά της πληρώνει μέλη για να υποστηρίξουν ταινίες περιορισμένου βεληνεκούς. Ένα παράδεγμα φέτος είναι το «Emily in Paris», που έκανε ένα πολυτελές junket για 30 μέλη της Ένωσης και βρέθηκε (εξ αυτού ισχυρίζονται οι κακές γλώσσες) με δύο υποψηφιότητες. 

Με μέλη να φρονούν ότι τέτοιες υπόνοιες ουσιαστικά προσκαλούν κριτική και κάποια χλεύη, εμείς να πούμε ένα καλώς ήρθατε στο λαμπερό (και γυάλινο) κόσμο μας, έστω και αν η στάση των κριτικών απέναντι στις επιλογές οργανισμών (στους οποίους συνήθως ανήκουν οι Χρυσές Σφαίρες), οφείλεται συχνά στην «παλιά καλή» προσωπική διαφωνία με τις επιλογές αυτές.

Εδώ, το άρθρο των Τάιμς.