Ολημερίς το χτίζανε το βράδυ εγκρεμιζόταν: Μετατίθεται για τον Οκτώβριο το «No Time to Die» - νεα || cinemagazine.gr
9:38
22/1

Ολημερίς το χτίζανε το βράδυ εγκρεμιζόταν: Μετατίθεται για τον Οκτώβριο το «No Time to Die»

Περισσότερο από το «Tenet», ο 25ος 007 ανάγεται πλέον σε σύμβολο του αγώνα της αίθουσας έναντι της πανδημίας. Αγώνα που ίσως μοιάζει υπερβολικός ή ρομαντικός, αλλά έχει μια πραγματική, οικονομική κι ανθρώπινη βάση.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Παρακολουθώντας κανείς την πορεία του προγραμματισμού της σημαδιακής ταινίας του 007, μπορεί να συμπεράνει τόσο την αφέλεια και την υποτίμηση των κρατών έναντι του εχθρού που αντιμετωπίζουμε, όσο και την κρισιμότητα της κατάστασης για την οικονομική βιωσιμότητα της αλυσίδας παραγωγή-διανομή-αίθουσα.

Για το πρώτο δεν υπάρχει κάτι να πούμε εμείς, μιλούν οι ειδικοί. (Άλλο που η κατάσταση του πολίτη έχει φτάσει εκεί που έχει φτάσει εδώ και χρόνια και κωφεύοντας αμφισβητεί συμπλεγματικά εκείνον που γνωρίζει περισσότερα επί συγκεκριμένου ζητήματος).

Για το δεύτερο, εκείνο που μπορούμε να σημειώσουμε είναι ότι οι αλλαγές προγραμματισμού δεν είναι ένα διαφημιστικό τρυκ. Οι παραγωγοί εταιρείες, χάνουν αμύθητα ποσά από τις καθυστερήσεις αυτές, ποσά που ίσως πλέον είναι αδύνατον να πάρουν πίσω από την τελική έξοδο του φιλμ. Στην προκειμένη περίπτωση, μια ήδη τεταμένη οικονομικά κατάσταση για την εταιρεία του Μποντ (MGM), επιτείνεται απελπιστικά. Η εταιρεία, στα πρόθυρα μιας πιθανής χρεωκοπίας και εγνωσμένα σε χρόνια προσπάθεια πώλησης (σε όποιον αντέχει να την πληρώσει), έχει ήδη προσπαθήσει να πουλήσει τον 007 στις πλατφόρμες, έναντι του μυθώδους ποσού των 600 εκατομμυρίων. Οι πλατφόρμες δεν αντέχουν ούτε το μισό από το κόστος αυτό - κι αυτό αποδεικνύει την απόσταση (αυτή τη στιγμή) μεγέθους ανάμεσα στην αίθουσα και την πλατφόρμα. 

Έτσι, η κατάσταση φέρνει την δύσμοιρη MGM να προσπαθεί να σωθεί μεταφέροντας το έργο σε μια περίοδο που πιθανολογείται ένα εκτεταμένο άνοιγμα αιθουσών, ώστε να διασφαλίσει την μικρότερη δυνατή ζημιά-ακρωτηριασμό στην εισπρακτική επίδοση του έργου. Οι ταινίες της σειράς με τον Κρεγκ πρωταγωνιστή δεν έπεσαν ποτέ κάτω από τα 500 εκατομμύρια, ενώ στην περίπτωση του «Skyfall» (2012) ξεπέρασαν το 1 δις. Βάσει αυτού του ιστορικού η εταιρεία ελπίζει (χωρίς τον ξενοδόχο, φοβούμαστε) όχι απλά στο ότι οι αίθουσες του κόσμου θα είναι ανοιχτές το ερχόμενο φθινόπωρο, αλλά σημαντικότερα και ότι ο κόσμος θα είναι έτοιμος ψυχολογικά να συγκεντρωθεί.

Όχι πώς δεν υπάρχουν αρκετές ακόμα «ταινίες-αίθουσας» που είναι αναπρογραμματισμένες για φέτος και θα χτυπηθούν (ή αναβληθούν εκ νέου) από τις κλειστές αίθουσες (στις ΗΠΑ παραμένει κλειστό το 59% των αιθουσών και όλες στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες). Όμως το συμβολικά πλέον τιτλοφορημένο «No Tme to Die» είναι το έμβλημα του Χόλιγουντ, της βιομηχανίας και της Αίθουσας σε έναν αγώνα που μια καλύτερη ανθρωπότητα μπορούσε να έχει κερδίσει πολύ νωρίτερα. Kαι για την ώρα ένα θηριώδες franchise 59 ετών επωμίζεται όλο το πραγματικό βάρος της ταινίας που θα σημάνει επιστροφή σε μια ζωή, σχεδόν, όπως την ξέραμε.