Ξέσπασε σε κλάματα ο Κόλμαν Ντομίνγκο διαβάζοντας το σενάριο του «The Dish» του Στίβεν Σπίλμπεργκ
Θα είναι, άραγε, αυτή η επιστροφή του Αμερικανού δημιουργού στην «παλιά σχολή» ενός σινεμά που πρακτικά ίδρυσε;
Για το «The Dish» του Στίβεν Σπίλμπεργκ (τίτλος εργασίας, μάλλον, αυτός) δεν ξέρουμε πολλά πράγματα. Ξέρουμε ότι παίζουν οι Έμιλι Μπλαντ, Κόλμαν Ντομίνγκο, Κόλιν Φερθ, Τζος Ο' Κόνορ. Ξέρουμε ότι ξεκινά γυρίσματα τον Μάρτιο και ότι βγαίνει στις 15 Μαΐου του 2026. Ξέρουμε ότι το γράφει ο Ντέιβιντ Κεπ, ο οποίος λέει ότι θα είναι μια «επιστροφη στις ρίζες» του Σπίλμπεργκ. Ξέρουμε ότι θα κοιτάζει «προς τα πάνω», όπως οι «Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου». Σε ότι αφορά πολλούς από εμάς δεν χρειάζεται να ξέρουμε τίποτε άλλο για να είναι μια από τις βασικές προδοκίες των προσεχών ετών.
Τώρα ξέρουμε ότι ο Ντομίνγκο διαβάζοντας το σενάριο απέμεινε σε λυγμούς. «Θα σας πω αυτό. Σκέφτηκα ότι είναι ένα από ομορφότερα σενάρια για την ανθρωπότητά μας. Το πιο όμορφο φιλμ γι' αυτήν και έκλαιγα γιατί ο Στίβεν Σπίλμπεργκ πιστεύει στην δυνατότητά μας ως ανθρώπινα όντα. Αυτό θα σας πω.»
Λέτε οι «Στενές Επαφές», το «Contact» και το «Arrival» να γίνουν η μεγάλη αμερικανική τετραλογία του είδους;
Ο Σπίλμπεργκ δεν έχει κάνει ποτέ του μέτρια ταινία. Μπορεί ο καθένας να έρθει με την γνώμη του, με την απορία του, με την πλήξη του και φυσικά καθένας για τον εαυτό του έχει το δίκιο του. Αλλά μέτρια ταινία δεν υπάρχει στην φιλμογραφία αυτή. Τούτο θα έρθει σε μια εποχή που ο Σπίλμπεργκ μεγάλωσε αλλιώς, ενηλικιώθηκε με έναν τρόπο ίσως αναμενόμενο, είδε ξανά τα είδη, την ιστορία του σινεμά, τους ομολόγους του, την Ιστορία, την Πολιτεία, την αμερικανική ψυχή. Δεν «διασκέδασε» και πολύ, ίσως εκτός του «Ready Player One» και λίγο πριν τον αριστουργηματικό 4ο «Ιντιάνα Τζόουνς» βέβαια. Είναι πια σε μια εντελώς άλλη φάση για όσους τον παρακολουθούμε σχεδόν όλη του την ενήλικη φιλμική ζωή. Δεν ξέρω αν μπορεί να επιστρέψει σε ένα σινεμά «χωρίς βαρίδια», μοιάζει αφύσικο ένας σε λίγο 80άρης να έχει τον αυθορμητισμό ενός 30άρη με τα μυαλά του Σπίλμπεργκ.
Αλλά από την άλλη πόσοι μπορούν να καταλάβουν «τα μυαλά» του Σπίλμπεργκ;