Bullet Train - ταινιες , παιζονται τωρα || cinemagazine.gr

Bullet Train

Βullet Train

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2022
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΗΠΑ, Ιαπωνία
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντέιβιντ Λιτς
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Ζακ Όλκεβιτς
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Μπραντ Πιτ, Τζόι Κινγκ, Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον, Μπράιαν Ταϊρί Χένρι, ΆΝτριου Κότζι, Χιρογιούκι Σανάντα, Σάντρα Μπούλοκ
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Τζόναθαν Σέλα
    ΜΟΥΣΙΚΗ: Ντόμινικ Λιούις
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 126'
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Feelgood Entertainment
    Bullet Train

Ο Μπραντ Πιτ υποδύεται έναν δολοφόνο και μαζί με άλλους συναδέλφους του, επιβιβάζεται σε μια υπερταχεία που διασχίζει την Ιαπωνία. Στο τέλος της γραμμής, ο δεξιοτέχνης σκηνοθέτης των «Atomic Blonde» και «Deadpool 2» Ντέιβιντ Λιτς, εγγυάται ένα απολαυστικό δίωρο δράσης, ό,τι πρέπει για καλοκαίρι.

Aπό τον Νεκτάριο Σάκκα

Ο Ladybug (Μπραντ Πιτ), ένας δολοφόνος που θεωρεί τον εαυτό του ιδιαίτερα κακότυχο, επιβιβάζεται σε μια υπερταχεία που διασχίζει την Ιαπωνία. Το ίδιο κάνουν και μερικοί ακόμα διαβόητοι συνάδελφοί του. Οι ξεχωριστές αποστολές αυτών των εκτελεστών έχουν κάτι κοινό, μόνο που θα το ανακαλύψουν στην κοινή τους πορεία πάνω στο γρηγορότερο τρένο στον κόσμο. Με το αποτέλεσμα να είναι ένα πυρετώδες φιλμ καλοσχεδιασμένης δράσης, διαδοχικών ανατροπών και απολαυστικών χαρακτήρων. Όχι απαραίτητα καινοφανές, αλλά σίγουρα διασκεδαστικό. Κάτι που το οφείλει αφενός στον χαρισματικό σταρ του και το εκλεκτό καστ που τον πλαισιώνει, αφετέρου στον σκηνοθέτη του.

Ξεκινώντας από τον δεύτερο, ο Ντέιβιντ Λιτς είναι ιδιαίτερη περίπτωση σκηνοθέτη ταινιών δράσης. Θα τολμούσαμε να πούμε πολύτιμη, κρίνοντας από την πορεία του, τη βαθιά σχέση του με το είδος η οποία σίγουρα του δίνει άλλη προοπτική στα πράγματα, αλλά και τι έχει καταφέρει μέχρι σήμερα. Άσος των πολεμικών τεχνών, διέπρεψε ως κασκαντέρ (μεταξύ άλλων για χάρη του πρωταγωνιστή του εδώ Μπραντ Πιτ και του Ματ Ντέιμον), έγινε βοηθός σκηνοθέτη και βρέθηκε στο πλευρό του Τσαντ Σταχέλσκι στο πρώτο «John Wick», προτού γυρίσει μόνος του το εξαιρετικό «Atomic Blonde» και το box-office χιτ «Deadpool 2». Είτε πατώντας σε κόμικ (η περίπτωση των δύο προαναφερθέντων φιλμ) είτε σε βιβλία όπως το «Bullet Train» του Κόταρο Ισάκα, ο Λιτς έχει αποδείξει ότι είναι ένας άξιος μαθητής του Γκρίνγκρας (όταν έκανε τα κασκαντερικά του για το τρίτο «Bourne») και ένας δυναμικός αφηγητής που ενσωματώνει οργανικά την εξτραβαγκάντζα και την ιδιοσυγκρασιακή ετερότητα των χαρακτήρων του Γκάι Ρίτσι και του Ταραντίνο στο φόρτε του, που είναι η δράση. Και στο «Bullet Train», η ισορροπία δράσης, φαντεζί χαρακτήρων και σασπένς που πατά συχνά σε εξίσου φαντεζί φλασμπάκ, είναι αν μη τι άλλο επιτυχημένη.

Μιας και πιάνουμε την ιδιοσυγκρασία που προφανώς έχει να κάνει με τους πάγιους φορείς της που είναι οι ηθοποιοί, το «Bullet Train» θα ήταν άλλη ταινία δίχως τον Μπραντ Πιτ σε άλλη μια επίδειξη της κωμικής του ευφράδειας και της αειθαλούς σταρ λάμψης του. Εν προκειμένω, στο ρόλο ενός πληρωμένου δολοφόνου σε υπαρξιακή κρίση και υπό ψυχοθεραπεία, που το μόνο πράγμα που τον ενδιαφέρει είναι να γίνει καλύτερος άνθρωπος, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να εγκαταλείψει την τελευταία του αποστολή μια ώρα αρχύτερα.

Ένα καθαρόαιμο crowd-pleaser, φουλ χορταστικό σε ρυθμό, ευτράπελα, ιδέες, άριστα χορογραφημένο ξύλο και μπόλικο θανατικό

Ακολούθως, θα μιλάγαμε για άλλη ταινία δίχως το δίδυμο των Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον του «Kick-Ass» και Μπράιαν Ταϊρί Χένρι («Eternals») στο ρόλο δύο αχώριστων διδύμων (;) με ταραντινικά ψευδώνυμα (Μανταρίνι ο ένας, Λεμόνι ο άλλος), βαθιές εμμονές (βλ. το κόλλημα του Λεμονιού με την παιδική σειρά «Τόμας το Τρενάκι») και χιούμορ που αναβλύζει από κάθε ατάκα τους, όπως έχει αναβλύσει το αίμα όσων έχουν καθαρίσει ανά την υφήλιο. Τα ανάλογα δέοντα ισχύουν φυσικά και για την ταχύτατα ανερχόμενη Τζόι Κινγκ που κάτω από το προφίλ της αθώας παιδούλας καμουφλάρει τη φονική προσήλωση στο πλάνο της. Κι αν οι Τσάνινγκ Τέιτουμ και Ράιαν Ρέινολντς αποτελούν cameo πολυτελείας, ο Χιρογιούκι Σανάντα εμφανίζεται την κατάλληλη στιγμή ως ο σοφός γέροντας που γυρεύει εκδίκηση, ενώ ο Μάικλ Σάνον και η Σάντρα Μπούλοκ (ανοίκεια αγνώριστη εδώ, όσο ψεύτικος έδειχνε ο ψηφιακός Σβαρτσενέγκερ στους ύστερους «Εξολοθρευτές») θα επιβιβαστούν καθυστερημένα ως φυσικές παρουσίες στο ιλιγγιώδες «Bullet Train», παρότι οι χαρακτήρες τους είναι ευθύς εξαρχής «εκεί», με τον πρώτο να υποδύεται τον αρχιμαφιόζο και τη δεύτερη να είναι η από τηλεφώνου καθοδηγήτρια του Μπραντ Πιτ.

Οι υψηλές ταχύτητες του «Bullet Train» μπορεί να μην αφορούν κατ’ απόλυτη τιμή στην πρωτοτυπία του. Τέτοια δεν εντοπίζεται απαραίτητα, αφού μοιάζει με ένα αμάλγαμα άλλων φιλμ με εκκεντρικούς, σκοτεινούς χαρακτήρες («Snatch», «Lucky Number Slevin» κλπ), στριμωγμένους ασφυκτικά σε ένα μέρος («Οι Μισητοί Οκτώ», «Το Εξπρές των Ζωντανών Νεκρών»), ενώ η όποια συνάφεια με ιστορίες μυστηρίου τύπου Αγκάθα Κρίστι («Έγκλημα Στο Οριάν Εξπρές») θα πρέπει να αποκλειστεί ως απλή συνωνυμία. Προσοχή όμως, μιλάμε για ένα πολύ καλό αμάλγαμα, μια συνταγή προορισμένη να γίνει ένα καθαρόαιμο crowd-pleaser, φουλ χορταστικό σε ρυθμό, ευτράπελα, ιδέες, άριστα χορογραφημένο ξύλο και μπόλικο θανατικό.

Μπορεί ο Λιτς να μην προσφέρει εδώ κάτι ανάλογα εντυπωσιακό με εκείνο το αλησμόνητο δεκάλεπτο μονοπλάνο που απογείωσε το «Atomic Blonde» στο πάνθεον του είδους κατά την τελευταία δεκαετία - μαζί με τη σειρά «John Wick», όμως αυτό καθόλου δε μειώνει τους σκοπούς που εκπληρώνει η ταινία του σχεδόν στο ακέραιο. Σε μία εποχή που το εμπορικό σινεμά έχει εγκλωβιστεί σε υπερηρωικά σύμπαντα και ταινίες συνεξαρτώμενες μεταξύ τους που έχουν σχεδόν καταστήσει είδος προς εξαφάνιση το παλιό καλό, αυτοτελές, διασκεδαστικό κινηματογραφικό δίωρο, περιπτώσεις σαν το «Bullet Train» και πολύ περισσότερο το «Top Gun: Maverick» του ρέκορντμαν Τομ Κρουζ καθιστανται ζωτικής σημασίας για το μεγάλο καλοκαιρινό θέαμα.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Bullet Train
  • Bullet Train