Ο Άνθρωπος του Βασιλιά: Το Ξεκίνημα - ταινιες , παιζονται τωρα || cinemagazine.gr

Ο Άνθρωπος του Βασιλιά: Το Ξεκίνημα

The King's Man

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2021
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Ην.Βασίλειο, Γερμανία, ΗΠΑ, Γαλλία, Ιταλία
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάθιου Βον
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Μάθιου Βον, Καρλ Γκαϊντούσεκ
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Ρέιφ Φάινς, Τζέμα Άρτερτον, Ρις Ίφανς, Μάθιου Γκουντ, Χάρις Ντίκινσον, Ντάνιελ Μπρούλ
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Μπεν Ντέιβις
    ΜΟΥΣΙΚΗ: Ντόμινκ Λιούις, Μάθιου Μόργκεσον
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 130'
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Feelgood Entertainment
    Ο Άνθρωπος του Βασιλιά: Το Ξεκίνημα

Καθώς μια μοχθηρή dream team αποτελούμενη από τον Ρασπούτιν, τον Λένιν, τη Μάτα Χάρι και άλλα παιδιά συνωμοτούν για να σύρουν την υφήλιο στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ένας πασιφιστής Βρετανός Δούκας (Ρέιφ Φάινς) στήνει ένα δίκτυο μυστικών πρακτόρων που θα αντιταχθεί στα σχέδιά τους. Το prequel της σατιρικής σειράς ταινιών κατασκοπικής δράσης «Kingsman» ξαναγράφει την Ιστορία σαν να πρόκειται για την απόλυτη ονείρωξη βρετανικής ανωτερότητας.

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Αγγλία, 1914. Ο ορκισμένος φιλειρηνιστής Ορλάντο, Δούκας της Οξφόρδης (Ρέιφ Φάινς), στρατολογεί τους υπηρέτες του, Σόλα (Τζιμόν Χούνσου) και Πόλι (Τζέμα Άρτερτον) σε ένα νέο δίκτυο μυστικών υπηρεσιών που σκοπό έχει να διαφυλάξει το Ηνωμένο Βασίλειο από τον επερχόμενο Μεγάλο Πόλεμο. Παράλληλα, θέλει να κρατήσει τον γιο του, Κόνραντ (Χάρις Ντίκινσον), μακριά από το μέτωπο. Όμως μερικές από τις πλέον αδίστακτες προσωπικότητες της εποχής όπως ο Ρασπούτιν (Ρις Ίφανς), η Μάτα Χάρι (Βάλερι Πάτσνερ), ο Έρικ Γιαν Χάνουσεν (Ντάνιελ Μπρουλ) και ο Βλαντιμίρ Λένιν (Όγκουστ Ντιλ) συνασπίζονται γύρω από μια σκιώδη φιγούρα που αυτοαποκαλείται Ποιμένας. Και στο όνομά του, θα κάνουν τα πάντα προκειμένου να οδηγήσουν τις Μεγάλες Δυνάμεις σε μια σύρραξη με εκατομμύρια νεκρούς.

Οι βρετανικές φαντασιώσεις μεγαλείου, όσο φαιδρές κι αν φαντάζουν στην μετα-αποικιακή πραγματικότητα, διατηρούνται κινηματογραφικά στη ζωή μέσα από αφηγήσεις φινετσάτης δόξας και φλεγματικής επίδειξης τύπου Τζέιμς Μποντ. Στον ήρωα του Φλέμινγκ, προϊόν άλλωστε μιας άλλης εποχής, αυτή η ανεδαφική αλαζονεία έχει με κάποιο μαγικό τρόπο αμνηστευθεί, όσο κι αν κάποιες από τις ταινίες του, ακόμα και πρόσφατες, μοιάζουν αφόρητα παρωχημένες. Κι αν στην περίπτωση των δύο πρώτων «Kingsman» ο Μάθιου Βον πειραματίστηκε με μια τζεϊμσμποντική εναλλακτική, την οποία παρότι κανείς δε ζήτησε αρκετοί βρήκαν διασκεδαστική ως μείγμα κατασκοπικής σάτιρας και αιματηρής δράσης βγαλμένες από ομώνυμο κόμικ, εδώ απασφάλισε πλήρως.

Το prequel των «Kingsman» έρχεται και πάλι δια χειρός του ίδιου Βρετανού σκηνοθέτη, σεναριογράφου και παραγωγού, ο οποίος στο παρελθόν έχει ξαναδώσει φιλμικό παλμό σε κόμικ κόσμους, όπως στην περίπτωση του αθυρόστομου «Kick-Ass» και κυρίως του «X-Men: Η Πρώτη Γενιά». Ενός δηλαδή εκ των κορυφαίων κεφαλαίων των X-Men από καταβολής της σειράς. Μόνο που στον «Άνθρωπο του Βασιλιά: Το Ξεκίνημα» παραδίδει ένα origins στηριγμένο σε ένα ανύπαρκτο υπόβαθρο και σε ένα απλοϊκό σενάριο, πνιγμένο στα κλισέ και τα αυτοαναφορικά αστεία που πυροβολούν τα πόδια τους. Σε σημείο που θυμίζει ανά στιγμές κακέκτυπο μιας παρωδίας που θα είχε γυρίσει ο Μελ Μπρουκς στα πιο ντεφορμέ του.

O Μάθιου Βον παραδίδει μια χοντροκομμένη σάτιρα βίας και (ιστορικής) νοθείας που λειτουργεί μονάχα σαν παραλήρημα βρετανικού μεγαλείου

Το αποτέλεσμα είναι καλοί ηθοποιοί να παίζουν καρικατούρες ιστορικών προσώπων, σε μια καταγέλαστη βρετανοκεντρική επανανάγνωση της Ιστορίας, κατά την οποία οι ενάρετοι Άγγλοι μπορεί να μην καταφέρνουν να αποτρέψουν μεγάλα δεινά του 20ου αιώνα όπως ο Ά Παγκόσμιος Πόλεμος, η επικράτηση των Μπολσεβίκων στη Ρωσία ή η άνοδος του Χίτλερ στη Γερμανία, όμως γλιτώνουν τον κόσμο από τα χειρότερα. Όπου χειρότερα, η εκ των έσω υπονόμευση του διεθνούς πυλώνα ειρήνης και σταθερότητας που ονομάζεται Ηνωμένο Βασίλειο.

Στην ασύμμετρη ελαφρότητα του «The King’s Man», ο Ρις Ίφανς είναι ποταπά απολαυστικός στο ρόλο ενός ραδιούργου και αχαλίνωτα λάγνου Ρασπούτιν. Επίσης, ανέλπιστα έξυπνη ως προς τη καθολική κενότητα της ταινίας αποδεικνύεται η επιλογή του να υποδυθεί ο Τομ Χόλαντ και τα τρία ξαδέλφια βασιλείς, τον Γεώργιο τον Ε’ της Αγγλίας, τον Κάιζερ Γουλιέλμο τον Β’ της Γερμανίας και τον Νικόλαο τον Β’ της Τσαρικής Ρωσίας. Πραγματικά γεγονότα όπως η επιρροή του Ρασπούτιν στην τσαρική αυλή ή η δολοφονία του Αρχιδούκα της Αυστρίας στο Σαράγεβο που σήμανε το ξέσπασμα του πολέμου καταλήγουν στα χαρακώματα των αισθητικών ορίων, εκεί όπου η σλάπστικ παρωδία παλεύει να επικρατήσει της υπερτροφικής περιπέτειας.

Μέσα σε όλα, η κλάση του Ρέιφ Φάινς, όσο κι αν κυλιστεί σε λογικές που θυμίζουν περισσότερο «Scary Movie» παρά «Austin Powers» έστω, παραμένει ατσαλάκωτα φλεγματική, στήνοντας ένα ακούσιο meta σχόλιο πως το τιμημένο Βασίλειο δε θα πεθάνει ποτέ, όσο υπάρχουν άξιοι και ευφυείς αριστοκράτες να το προστατεύουν, και μαζί με αυτό τον κόσμο όλο. Παραδόξως και αρκετά βολικά, από την στυγνή σάτιρα προς το στέμμα Γερμανίας και Ρωσίας διαφεύγει εκείνο του Ηνωμένου Βασιλείου, ενώ ο ιδεολογικός κατήφορος της ταινίας του Βον σταματά μονάχα όταν πιάσει πάτο, σε μια mid-credit σκηνή όπου ο ναζισμός και ο κομμουνισμός δίνουν συνωμοτικά τα χέρια.

Γιατί, αντίθετα με τον ευφυή ιστορικό αναθεωρητισμό του Ταραντίνο που στους «Μπάσταρδους» ξαναέγραψε τον Β’ Π.Π. με επιμύθιο πως το σινεμά σκοτώνει τον φασισμό - αντιστρέφοντας ταυτόχρονα την πάγια μομφή προς το Χόλιγουντ ότι παραποιεί συστηματικά την Ιστορία σε στρατηγικό όπλο της δικής του ταινίας - εδώ ο Μάθιου Βον παραδίδει μια χοντροκομμένη σάτιρα βίας και (ιστορικής) νοθείας που λειτουργεί μονάχα σαν παραλήρημα βρετανικού μεγαλείου. Τη στιγμή μάλιστα που στη μετά Brexit εποχή, κάτι τέτοιο φαντάζει ένα κακό ανέκδοτο με το οποίο δε γελάει κανείς.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Ο Άνθρωπος του Βασιλιά: Το Ξεκίνημα
  • Ο Άνθρωπος του Βασιλιά: Το Ξεκίνημα