Η αρχιτεκτονική της επιτυχίας (Ελληνικό box-office, Tετραήμερο 06/02/25 -09/02/25) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
21:47
10/2

Η αρχιτεκτονική της επιτυχίας (Ελληνικό box-office, Tετραήμερο 06/02/25 -09/02/25)

Το «Brutalist» εκθρόνισε το «Υπάρχω» από την πρώτη θέση μετά από επτά εβδομάδες και εντυπωσίασε με το άνοιγμά του. Δείτε σε ποια θέση βρίσκεται το άνοιγμά του σε σχέση με τις υπόλοιπες 9 υποψήφιες για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και διαβάστε την καθιερωμένη, εβδομαδιαία ανάλυση του εγχώριου box-office.

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Μετά από 7 εβδομάδες συνεχούς παραμονής στην πρώτη θέση, το «Υπάρχω» εκθρονίστηκε από το «Brutalist» του Μπρέιντι Κόρμπετ, μια ταινία που το ελληνικό κοινό περίμενε εδώ και μήνες. Αρχικά, θα αφήσουμε τα νούμερα να μιλήσουν από μόνα τους. Ακολουθεί η λίστα με τα ανοίγματα των φετινών υποψηφιοτήτων για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

1.«Dune: Part II» - 42.778 εισιτήρια, 145 οθόνες
2. «The Substance», 24.204 εισιτήρια, 94 οθόνες
3. «Wicked», 19.801 εισιτήρια, 99 οθόνες
4. «The Brutalist» – 18.055 εισιτήρια, 89 οθόνες
5. «Conclave», 13.466 εισιτήρια, 68 οθόνες
6. «Anora», 9.150 εισιτήρια, 56 οθόνες 
7. «A Complete Unknown»- 7.933 εισιτήρια, 52 οθόνες
8. «Emilia Perez», 3.223 εισιτήρια, 24 οθόνες
9. I’m Still Here – (Kυκλοφορεί από 13.02)
10.Nickel Boys  - (Δυστυχώς δεν θα κυκλοφορήσει στη χώρα μας)

Αρχικά να πούμε ότι το δεύτερο μέρος του «Dune» και το «Wicked» διαγωνίζονται σε διαφορετική κατηγορία, καθώς αφορούν ένα αριθμητικά μεγαλύτερο και ηλικιακά νεαρότερο κοινό. Με αυτό ως δεδομένο, μόνο πίσω από το «Substance» έμεινε το «Brutalist», ωστόσο τα 14.565 εισιτήρια από το άνοιγμα εκείνης της ταινίας κόπηκαν την ημέρα της γιορτής του σινεμά. Άρα μόνο πλασματικά προηγείται η ταινία της Κοραλί Φαρζά, στην πραγματικότητα η ταινία του Μπρέιντι Κόρμπετ άνοιξε ψηλότερα. Ναι, είναι λίγο μεγάλος ο αριθμός των 89 αιθουσών που διανεμήθηκε, ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι η διάρκεια της ταινίας δεν ευνοεί αρκετές προβολές την ημέρα, μάλιστα, στις περισσότερες είχε μόνο μία. Ως εκ τούτο, είναι θεαματικό το άνοιγμα των 18.053 εισιτηρίων και υπόσχεται ένα εύρωστο τελικό σύνολο.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το «Paddington in Peru» με μικρή πτώση κι ένα ήδη γενναίο (για live-action οικογενειακό θέαμα) σύνολο 53.583 εισιτηρίων. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το «Flow» όχι μόνο δεν είχε πτώση, αλλά είδε και άνοδο των εισιτηρίων του αυτό το τετραήμερο κατά 9%, έχοντας κόψει ήδη 14.767 εισιτήρια. Και ακόμα πιο εντυπωσιακό το κάνει το γεγονός ότι το αποτέλεσμα αυτό ήρθε παρά τον νέο ανταγωνισμό από τα «Σκυλάκια στην Όπερα», που πέτυχαν ένα καλό άνοιγμα για animation Β’ Εθνικής – 5.395 εισιτήρια. Ναι, το οικογενειακό κοινό στηρίζει την αγορά μας, έχουμε και τον τρίτο «Sonic» στην 5η θέση του top-10, αλλά και τη «Moana 2» στην 9η, που εξακολουθούν να κόβουν εισιτήρια.

Από τις υπόλοιπες νέες ταινίες. «Inheritance» και «Rich Flu» κάπως ξεγέλεσαν τη δίψα του multiplexάδικου κοινού για «προϊόν», αν είχαν και σταρ στη μαρκίζα, ίσως να έκοβαν κάποια εισιτήρια παραπάνω, όχι όμως αρκετά για να καλύψουν το έλλειμμα της αγοράς στην κατηγορία, που κρατάει το σύνολο κάτω από το φράγμα των 100 χιλιάδων εισιτηρίων. Το «In a Violent Nature», κάπως αναμενόμενα, δεν δούλεψε. Δεν φταίει η καθυστερημένη έξοδός του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, τον ίδιο σκόπελο είχε να αντιμετωπίσει και το περσινό «When Evil Lurks». Απλώς, είναι μια ταινία που δεν άρεσε ευρέως και, παρά το γενναίο της σφαξίδι, δεν απευθύνεται ακριβώς σε αυτό το κοινό, είναι περισσότερο ένα δοκίμιο για το slasher, παρά μια ταινία για τη γαλαρία των multiplex.

Δείτε αναλυτικά το top-10: 

1.«The Brutalist» - 18.055 εισιτήρια, 89 οθόνες
2.«Ο Πάντινγκτον στο Περού – 8.442 εισιτήρια, 76 οθόνες (Σύνολο: 53.583 εισιτήρια)
3. «Υπάρχω» - 8.351 εισιτήρια, 76 οθόνες (Συνολο: 826.114)
4.«Η Γάτα που δεν φοβόταν το Νερό» - 6.902 εισιτήρια, 50 οθόνες (Σύνολο: 14.767)
5.«Sonic 3» - 6.029 εισιτήρια, 59 οθόνες (Σύνολο: 122.313)
6.«Σκυλάκια στην Όπερα» - 5.395 εισιτήρια, 51 οθόνες
7.«A Complete Unknown» - 5.116 εισιτήρια, 38 οθόνες (Σύνολο: 26.768)
8.«Η Κληρονόμος των Μυστικών» - 3.088 εισιτήρια, 28 οθόνες
9. «Βαϊάνα 2» - 2.796 εισιτήρια, 25 οθόνες (Σύνολο: 352.795)
10. «Rich Flu: Ώρα Μηδέν» - 2.702 εισιτήρια, 22 οθόνες