Καλόγριες, Οπενχάιμερ και Επανεκδόσεις (Ελληνικό box-office - Τετραήμερο 07/09/23 - 10/09/23)
Χάρη στην «Καλόγρια 2» και στην ταινία του Νόλαν, τα εισιτήρια κρατήθηκαν σε εντυπωσιακό σύνολο και αυτό το τετραήμερο (136.303), εμείς όμως αυτή την εβδομάδα στεκόμαστε στις επανεκδόσεις του καλοκαιριού, σας παρουσιάζουμε τι εισιτήρια έκοψαν, καθώς και κάποια συμπεράσματα που βγαίνουν από τις επιδόσεις τους.
Ο καιρός δεν στάθηκε καλός σύμμαχος των θερινών σινεμά, αυτό όμως δεν εμπόδισε τα συνολικά εισιτήρια να παραμείνουν στο ίδιο, υψηλότατο επίπεδο με το προηγούμενο τετραήμερο και να διατηρηθούν σε ένα κάτι παραπάνω από εύρωστο σύνολο για την αγορά - 136.303 έγραψε το κοντέρ. Αυτό δεν σημαίνει, φυσικά, ότι θα είναι καλή ιδέα να υπάρξει μια «μικρή αύξηση» στην τιμή των εισιτηρίων ενόψει του χειμώνα. Aς μην υπερεκτιμούμε την ζήτηση κι ας μην ξεχνάμε ότι από την αρχή του έτους ο ΦΠΑ έχει πέσει στο 6% (βλέπε Ν.5000/2022, αρθρ.10), μια μείωση που κανέναν αντίκτυπο δεν είχε στην τελική τιμή του εισιτηρίου για τον καταναλωτή και καρπώθηκαν οι αίθουσες. Ναι, έπραξαν έτσι για να καλύψουν τα αυξανόμενα έξοδα λειτουργίας, δεν αντιλέγουμε, κατανοούμε, αλλά και ο κόσμος ενημερώνεται για τις εξελίξεις και έχει κι αυτός αυξημένα έξοδα. Κι επειδή, όπως είδαμε και πέρυσι, έχουν σημασία και οι τίτλοι που παίζονται και επειδή, ειδικά το επονομαζόμενο arthouse κύκλωμα έπρεπε να μπει το 2023 για να δει λίγο φως στο τούνελ (λίγο, όμως), το αναφέρουμε καλόπιστα και καλοπροαίρετα, για όποιον διαβάζει - θέλουμε να βλέπουμε τους κινηματογράφους γεμάτους, βλέπεις.
Η «Καλόγρια 2», λοιπόν, έκανε το μεγαλύτερο άνοιγμα ταινίας τρόμου για το 2023, ξεπερνώντας κατά πολύ εκείνο του «Scream VI», το οποίο είχε κόψει 29.085. Για τους λάτρεις της στατιστικής, ακολουθούν το «Evil Dead Rise» με 25.384 και ο «Εξορκιστής του Βατικανού» με 20.984. Είναι πολύ δημοφιλές το franchise του «Conjuring» στην πιτσιρικαρία, έχει την βοήθεια και των escape rooms για να παραμείνει τέτοιο – σημειώστε το αυτό και μην το υποτιμάτε- και, αν κρίνουμε και από το πέμπτο «Ιnsidious» που βγήκε και μες στο κατακαλόκαιρο, ίσως η πτώση της ταινίας στο δεύτερο τετραήμερο να μην είναι τόσο μεγάλη όσο περιμένει κανείς λόγω του είδους, αν και το άνοιγμα της ταινίας είναι τόσο μεγάλο, που θα πρέπει να έχει συμπεριφορά ταινίας- event για να μην χάσει περίπου τους μισούς θεατές της.
Ο «Οπενχάιμερ» είναι η άλλη ταινία που κράτησε ψηλά το λάβαρο του box-office. Σε μόλις 18 μέρες προβολής η ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν έχει κόψει 324.565 εισιτήρια – μιλάμε για απίστευτα νούμερα. Θα ακολουθήσει μεγάλο ντέρμπι με την «Barbie» για την πρώτη θέση, αν και η τελευταία ίσως να έχει και το κρυφό χαρτί της «Γιορτής του Σινεμά», σε περίπτωση που όντως επαναληφθεί η δράση και φέτος. Αυτά, λογαριάζοντας και ότι κάπου στο βάθος καραδοκεί και η «Φόνισσα», που μπορεί να φέρει στις αίθουσες ένα κοινό που σπάνια πατάει το πόδι του στο σινεμά, και να πει την τελευταία λέξη. Αφού επισημάνουμε τα 22.488 εισιτήρια της «Ανατομίας μιας Πτώσης», που την καθιστούν από τώρα μεγάλο hit στη δική της κατηγορία, ας περάσουμε σε κάτι γενικότερο, που ίσως να ενδιαφέρει και περισσότερους, και ας δούμε πώς κινήθηκαν οι επανεκδόσεις το φετινό καλοκαίρι.
Στην πρώτη θέση του βάθρου βρίσκουμε τις «Διακοπές στη Ρώμη», έναν διαχρονικά αγαπητό τίτλο, που κάποιοι στην αγορά θα αποκαλούσαν χιλιοπαιγμένο – τα ίδια έλεγαν και για την «Καζαμπλάνκα» πρόπερσι και διαψεύστηκαν εκκωφαντικά. Η ταινία του Γουίλιαμ Γουάιλερ έκανε 7.530 εισιτήρια. Η επόμενη ταινία αποτελεί ακόμα μια μεγαλύτερη διάψευση πάγιων πεποιθήσεων των ανθρώπων του χώρου, που θα έβαζαν το χέρι τους στη φωτιά ότι η επανέκδοσή της ισοδυναμεί με αυτοκτονία. Ο «Μεγάλος Λεμπόφσκι» είναι «πρόσφατη» και επίσης «χιλιοπαιγμένη» ταινία, μα έλα που έχασε την πρώτη θέση από την Όντρεϊ Χέμπορν για πολύ λίγο – έκοψε 7.319 εισιτήρια. Υπάρχει ένα κοινό που θέλει να δει (ή να ξαναδεί) ταινίες που θεωρούνται «δεδομένες» στη μεγάλη οθόνη, το πιστοποιεί και η τέταρτη επανέκδοση στη σειρά κατάταξης, που σύντομα θα γίνει τρίτη, το «Vicky Cristina Barcelona», με 6.369 εισιτήρια μέχρι στιγμής - μια ταινία του 2008, να θυμίσουμε.
Αντίθετα, ταινίες που θεωρούνταν δεδομένες επιτυχίες, δεν δούλεψαν όπως τα προηγόυμενα χρόνια. Με την εξαίρεση του «Νοτόριους» που ευνοήθηκε από την ημερομηνία του, καθώς άνοιξε τον χορό των επανεκδόσεων τον Ιούνιο, και έκοψε 6.550 εισιτηρια, ο Χίτσκοκ δεν είχε κίνηση ανάλογη των προηγούμενων ετών. 3.430 η «Ρεβέκκα», ενώ το «Shadow of a Dοubt», που συνεχίζει να παίζεται, θα κλείσει σιγά σιγά την πορεία του, βρίσκεται κάπου κοντά στα 3.000. Ακόμα χειρότερα τα πήγε το «σιγουράκι» της Αγκάθα Κρίστι. Το «Δύο Εγκλήματα κάτω από τον Ήλιο» έκοψε 1.023 εισιτήρια, το «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» 751, για να φτάσουμε στο (δικαιολογημένο) ναδίρ του «Σπασμένου Καθρέφτη» με 280 εισιτήρια.
Κάποιες ακόμα ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις. Σε λιγότερες αίθουσες και με λιγότερες προβολές. οι πιο ιδιάζουσες επανεκδόσεις των «Sweet Smell of Success»,«Blood Simple» και «Wicker Man» έκαναν 3.100, 3.021 και 2.262 εισιτήρια αντίστοιχα. Μένοντας εδώ έχουμε και τον απόλυτο θρίαμβο του «Επάγγελμα Ρεπόρτερ» που σε μία αίθουσα (τη Ριβιέρα) και με μονές προβολές έκοψε σε 10 μέρες 2438 εισιτήρια, παρακαλώ. Αντίστοιχα, η πολύ δύσκολη περίπτωση της «Ζαν Ντιλμάν» ξεκίνησε από την Κάρμεν, μετά έκανε ένα μίνι tour, εκ των πραγμάτων είχε πάντα μονές προβολές, και έφτασε τα 2.311 εισιτήρια κι αυτό ενώ είχε ήδη κάνει κάποιες προβολές για το ελληνικό κοινό τον χειμώνα στο Άστορ υπό την αιγίδα του Cinemagazine και των Νυχτών Πρεμιέρας. Ο «Δράκος» του Κούνδουρου δεν κινήθηκε σε ακριβώς αντίστοιχα επίπεδα, είχε και μια αίθουσα στη Θεσσαλονίκη, αλλά τα 1.879 εισιτήριά του δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα – τουναντίον. Οι ταινίες αυτές κινήθηκαν αναλογικά, συγκριτικά και σε απόλυτα νούμερα, σε αρκετές περιπτώσεις, πολύ καλύτερα από ουκ ολίγους «νέους» τίτλους που αγοράστηκαν με το τσουβάλι και εγκαταλείφθηκαν στις αίθουσες, με το βλέμμα στην πώλησή τους στη συνδρομητική, στην κρατική και την ιδιωτική τηλεόραση, καθώς και στις διευκολύνσεις του προγράμματος MEDIA. Το επισημαίνουμε σαν παρατήρηση όχι μόνο για την επόμενη θερινή σεζόν, αλλά και για τη χειμερινή που έρχεται. Άλλωστε, η κοινή λογική λέει πώς όταν κάποιος έρχεται στο σινεμά σου και φεύγει έχοντας πάρει μαζί του μια καλή ταινία, αυξάνονται οι πιθανότητες να επιστρέψει στο άμεσο μέλλον.
Δείτε αναλυτικά το Top-10:
1.Η Καλόγρια 2 – 54.784 εισιτήρια, 111 οθόνες
2. Οπενχάιμερ – 41.620 εισιτήρια, 134 οθόνες (Σύνολο: 324.565)
3.Ανατομία μιας Πτώσης – 8.705 εισιτήρια, 41 οθόνες (Σύνολο: 22.488)
4.The Equalizer 3: Το Τελευταίο Κεφάλαιο – 7.499 εισιτήρια,44 οθόνες (Σύνολο: 27.102)
5.Λείντι Μπαγκ και Κατ Νουάρ – 7.157 εισιτήρια, 93 οθόνες (Σύνολο: 21.492)
6.Barbie – 5.469 εισιτήρια, 55 οθόνες (Σύνολο: 447.592)
7.Xελωνονιντζάκια: Μεταλλαγμένος Χαμός – 3.825 εισιτήρια, 55 οθόνες (Σύνολο: 11.729)
8.Στο Στοιχείο τους – 1.586 εισιτήρια, 15 οθόνες (Σύνολο: 103.493)
9.Gran Turismo – 1.400 εισιτήρια, 10 οθόνες (Σύνολο 25.619)
10. Εύκολος Στόχος – 731 εισιτήρια, 12 οθόνες