Μα πώς γίνεται με διψήφιο αριθμό νέων ταινιών να πέφτουν τόσο πολύ τα συνολικά εισιτήρια; Γίνεται, όταν οι ταινίες δεν ενδιαφέρουν σε πρώτη φάση και έχουν γίνει ελάχιστα ώστε να γεννηθεί ενδιαφέρον.
Δεν φταίνε μόνο οι καιρικές συνθήκες ή η μετάβαση από τους θερινούς στους χειμερινούς κινηματογράφους. Απλώς ο διψήφιος αριθμός νέων κυκλοφοριών στην πραγματικότητα φαντάζει ελκυστικός μόνο σε συντάκτες πολιτιστικού ρεπορτάζ, επειδή μπορούν να γράψουν στο σχετικό, άχαρο άρθρο παρουσίασης των νέων κυκλοφοριών την ευφάνταστη φράση «ταινίες για όλα τα γούστα». Φυσικά, αν ήταν όντως για όλα τα γούστα, το κοντέρ δεν θα σταματούσε στα 73.067 εισιτήρια.
Στην πρώτη θέση βρέθηκε και πάλι ο τέταρτος «Απαισιότατος». Πρακτικά, δεν απειλείται από τίποτα μέχρι την κυκλοφορία του «Wild Robot», το οποίο λαμβάνει μεν αποθεωτικές κριτικές στο εξωτερικό, αλλά οι πιθανές εισπρακτικές του επιδόσεις παραμένουν ερωτηματικό. Ναι, υπάρχει το παράδειγμα του «Wall-e», αλλά, όπως θα σου έλεγε μια παλιά καραβάνα των αιθουσών, τα ρομπότ και τα πουλερικά δεν τραβάνε στα ελληνικά ταμεία – τελευταίο κρούσμα «ο Ρον Χάλασε». Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ξανά το «Τελειώνει με Εμάς», το οποίο βάσει των αριθμών, μάλλον άρεσε στο (υποσιτισμένο) κοινό που απευθύνθηκε. Σύντομα περνάει τα 150 χιλιάδες εισιτήρια, αναμφίβολα μία από τις επιτυχίες της χρονιάς (και) στη χώρα μας.
Άλλες παρατηρήσεις:
-To ριμέικ του «Speak no Evil» πήρε την άτυπη μάχη στα multiplex ανάμεσα σε τρεις ταινίες του είδους. To «Never let go» βγήκε στις αίθουσες σχεδόν αβοήθητο, ελάχιστοι είχαν ακούσει γι’αυτό, ομολογουμένως δεν πετύχαμε τρέιλερ του σε καμία από τις αίθουσες που επισκεφτήκαμε τις τελευταίες εβδομάδες. Όσο για το «Buzzheart», η κάπως ευρύτερη διανομή του σε 29 αίθουσες δεν επιτρέπει να το αντιμετωπίσουμε όπως τις λοιπές ελληνικές ταινίες της θερινής σεζόν. Να σημειωθεί ότι είχε και δημοφιλή θερινά στον προγραμματισμό του, αλλά η επαφή του με το κοινό χάθηκε μέσα στον υπέρογκο αριθμό νέων κυκλοφοριών.
- Συμπαθητικό το άνοιγμα του «Lee», με δεδομένο ότι από τα 4.714 εισιτήρια του, τα 3.208 προήλθαν από 18 αθηναϊκές οθόνες. Η ταινία έχει ψωμί, το ζήτημα είναι αν θα έχει και αίθουσες για να συνεχίσει να παίζεται, έχουμε ακόμα ένα άδειασμα αποθηκών την προσεχή Πέμπτη, και μετά έρχονται ο «Τζόκερ» και οι Νύχτες Πρεμιέρας.
- Τον τίτλο της πανωλεθρίας της εβδομάδας κερδίζει δικαιωματικά το «Transformers One» με 2.820 εισιτήρια από 86 οθόνες. Για να καταλάβετε το μέγεθος της αποτυχίας, τα «Μυαλά που Κουβαλάς 2», τα οποία έχουν σχεδόν ολοκληρώσει τον κύκλο τους και προστίθενται στον κατάλογο του Disney+ από αύριο, έκοψαν 2.434 εισιτήρια σε 35 οθόνες.
- Παρά τις πωλήσεις του βιβλίου, παρά το σούσουρο στα social media, η «Πλεξούδα» δεν κατέστη το τελευταίο ενήλικο sleeper hit της θερινής σεζόν - ίσως επειδή βγήκε στη ζούλα, συντροφιά με τόσες ταινίες, θα έλεγε κανείς; Έκοψε 1.675 εισιτήρια σε 27 oθόνες, συγκριτικά έχει πάει πολύ καλύτερα το «Μαζί Ξανά» του Στεφάν Μπριζέ που έχει φτάσει τα 6.085 εισιτήρια σε 11 μέρες, βοηθούμενο και από τις καλές κριτικές. Οι τελευταίες, μαζί με την ποιότητα της ταινίας και το δημοφιλές είδος της, έχουν αποφέρει περίπου 13 χιλιάδες εισιτήρια στην «Υπόθεση Γκολντμάν» μέσα σε 18 μέρες.
- Δεν ξέρουμε αν θα μεταφραστεί σε ανάλογη επιτυχία όταν θα βγει σε κανονική διανομή στις αίθουσες, αλλά σε μια και μοναδική προβολή σε μία αίθουσα το «Kneecap» έκοψε 372 εισιτήρια. Πρόκειται για crowpleaser περιωπής, το κοινό έδειχνε να περνά θαυμάσια, φοβόμαστε μόνο ότι το χιπ-χοπ περίβλημα μπορεί να αποτρέψει τους θεατές που θα την εκτιμούσαν (ακόμα) περισσότερο.
Δείτε αναλυτικά το top-10:
1.«Εγώ ο Απαισιότατος 4», 13.838 εισιτήρια, 106 οθόνες (Σύνολο: 306,426)
2.«Τελειώνει με Εμάς», 10.546 εισιτήρια, 88 οθόνες (Σύνολο: 147,284)
3. «Κραυγή Σιωπής», 9.998 εισιτήρια, 80 οθόνες
4. «Lee», 4.714 εισιτήρια, 38 οθόνες
5. «Σκαθαροζούμης Σκαθαροζούμης», 3.957 εισιτήρια 31 οθόνες (Σύνολο: 36.311)
6.«Transformers One», 2,820 εισιτήρια, 86 οθόνες
7. «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2», 2.434 εισιτήρια, 35 οθόνες (Σύνολο: 654.216)
8.«Υπόθεση Γκολντμάν», 2.271 εισιτήρια, 17 οθόνες (Σύνολο: 12.994)
9. «Μαζί Ξανά» 2.081 εισιτήρια, 20 οθόνες (Σύνολο: 6.085)
10. «Buzzheart», 1.817 εισιτήρια, 29 οθόνες