Μην Ανησυχείτε, Αγάπες μου (Ελληνικό Box-office, Tετραήμερο 22/09 - 25/09) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
13:41
27/9

Μην Ανησυχείτε, Αγάπες μου (Ελληνικό Box-office, Tετραήμερο 22/09 - 25/09)

63.174 τα συνολικά εισιτήρια αυτό το τετραήμερο, ασφαλώς χαμηλότερα από τα 74.226 του προηγούμενου, αλλά υπάρχει εξήγηση. Eπίσης, αν προσέξεις τα νούμερα αυτής της εβδομάδας, θα βρεις ενθαρρυντικά σημάδια για τα multiplex ενόψει φθινοπώρου και χειμώνα. Και οι συνοικιακές αίθουσες; Στη σημερινή μας ανάλυση (ξανα)λέμε δυο λόγια για την πολιτική που θα ήταν καλό να ακολουθήσουν άπαντες φέτος. Επίσης, συγκρίνουμε το άνοιγμα του «Broadway» του Χρήστου Μασσσαλά με εκείνα των υπόλοιπων ελληνικών ταινιών του καλοκαιριού. 

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Η πτώση στον συνολικό αριθμό εισιτηρίων εξηγείται από την πτώση της θερμοκρασίας, που δεν είναι αρκετή για να οδηγήσει σε ολική μετάβαση στις κλειστές αίθουσες, χώρια που κάποιες από αυτές ακόμα δεν έχουν ανοίξει, αλλά είναι αρκετή για να κόψει κοινό από τα θερινά. Εξηγείται, επίσης, από την απουσία βαρβάτων νέων τίτλων, τόσο στην εμπορική εμπροσθοφυλακή, όσο και στα arthouse μετόπισθεν. Κοιτάζοντας, όμως τα νούμερα, υπάρχουν κάποια ενθαρρυντικά σημάδια για τον χειμώνα. Δύο ταινίες είδους με απήχηση στα multiplex και τις κλειστές αίθουσες, το «Μην Ανησυχείς, Αγάπη μου» και το «Ορφανό: Πρώτος Φόνος» έκαναν από 10.452 και 9.052 εισιτήρια αντίστοιχα. Το δεύτερο μάλιστα είχε πτώση μόλις 19,9 % σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερό του κι αυτό για μια ταινία τρόμου την οποία το κυρίως ηλικιακό κοινό της μπορεί (και ξέρει και τον τρόπο) να παρακολουθήσει εναλλακτικά είναι επίτευγμα.

Σε αυτά να προσθέσουμε και τα 4.310 εισιτήρια του «Avatar». Σε σχέση με τον αριθμό των οθονών του φαίνονται (και είναι) λιγοστά, ενισχύουν, όμως, την προδιάθεση επιστροφής του κοινού στους χώρους των multiplex. Και έπειτα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας και το γεγονός ότι αντίστοιχες επανεκδόσεις δεν δουλεύουν στα ελληνικά ταμεία και έχουμε τρανταχτό παράδειγμα. Τον Μάρτιο του 2012, σε καλύτερες εισπρακτικές εποχές δηλαδή, ο «Τιτανικός» είχε κυκλοφορήσει σε επανέκδοση με το πρόσθετο δέλεαρ του 3-D, που τότε ήταν στα ντουζένια του. Ε, σε 30 αίθουσες είχε κάνει άνοιγμα 8.765 εισιτηρίων. Και, ας μην γελιόμαστε, το «Avatar», παρά τον όγκο των συνολικών εισπράξεων του, δεν είναι ούτε κατά το 1/100 τόσο αγαπητή δημιουργία όσο το ρομαντικό έπος του Κάμερον, οπότε παρά τους απόλυτους αριθμούς που λένε το αντίθετο, η κίνησή του είναι παρεμφερής.

Καλά τα multiplex, οι συνοικιακές αίθουσες όμως; Όπως έχουμε ξαναγράψει στη σχετική ανάλυσή μας,  οι Νύχτες Πρεμιέρας θα βοηθήσουν να συστηθούν ξανά οι κλειστές αίθουσες στο κοινό. Και το γράφουμε με κλινική αποστασιοποίηση, όχι επειδή είναι το φεστιβάλ μας, πιστέψτε μας, θα γράφαμε το ίδιο ακόμα κι αν συντάσσαμε την ανάλυση για οποιοδήποτε άλλο μέσο. Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι αίθουσας και διανομής να κρατήσουν τους θεατές σε αυτές τον χειμώνα που έρχεται, ακόμα και υπό το πλαίσιο μιας έξαρσης του κορωνοϊού. Θα το επαναλάβουμε για ακόμα μια φορά, η ερώτηση που πρέπει να κάνει ένας διανομέας και ένας αιθουσάρχης και, πολύ περισσότερο, ένας διανομέας-αιθουσάρχης, αν τον ενδιαφέρει η κίνηση στην αίθουσα, βέβαια, είναι μία:  Άσχετα αν αγόρασα την ταινία ακριβά, μήπως και πάρω εγώ το τάδε βραβείο στο δείνα φεστιβάλ και όχι κάποιος άλλος, που μικρή σημασία έχει για το κοινό – θα επανέλθουμε σε αυτό τον χειμώνα με νούμερα, αποδείξεις και ονόματα-, άσχετα αν η ταινία αποτελεί μέρος ενός «πακέτου» για μια ταινία που θέλω πολύ να παίξω στην αίθουσα μου, εγώ ο ίδιος θα πλήρωνα το διόλου ευκαταφρόνητο στις μέρες μας ποσό του εισιτηρίου για να δω αυτή την ταινία στο σινεμά; Είναι νευραλγικής σημασίας αυτή η ερώτηση, σκεφτόμαστε σοβαρά να την κάνουμε μόνιμη επωδό της στήλης.  Η αίθουσα πρέπει να στηριχτεί με καλές, ελκυστικές ταινίες και όχι να θυσιαστεί στο όνομα του παραπάνω χιλιάρικου που φέρει η ετικέτα «προβλήθηκε στους κινηματογράφους» κατά την πώληση των δικαιωμάτων μιας ταινίας στη συνδρομητική τηλεόραση.  Αυτό το χιλιάρικο μπορεί να έρθει και με το παραπάνω από την ευρωστία της αγοράς, από την κίνηση στα σινεμά. Βγαίνουμε όλοι κερδισμένοι από την προσέλευση του κόσμου στις αίθουσες. Όλοι. 

Κατά τα άλλα, τα «Minions» βρέθηκαν και πάλι στην πρώτη θέση και συνεχίζουν το κυνήγι του «Top Gun Maverick» για την πρώτη θέση, ενώ το «Εισιτήριο για τον Παράδεισο» χτυπήθηκε λίγο παραπάνω από το κρύο, αλλά θα πιάσει εύκολα την κατοστάρα. Φανταστείτε που θα έφτανε αν ήταν και καλή ταινία και δεν στηριζόταν μόνο στο έκτακτο πρωταγωνιστικό δίδυμο και στο Μπαλί – που δεν είναι ακριβώς το Μπαλί, στην Αυστραλία γυρίστηκε, αλλά μικρό το κακό, ο εξωτισμός παραμένει.

Το «Broadway» του Χρήστου Μασσαλά άνοιξε με 1.117 εισιτήρια από 13 οθόνες. Ας εξετάσουμε το άνοιγμά του συγκριτικά με άλλες ελληνικές ταινίες του καλοκαιριού. Tα «Μαγνητικά Πεδία», το φετινό εγχώριο hit που έφτασε τα 26.228 εισιτήρια, χωρίς να λογαριάζουμε τις προβολές σε δημοτικούς κινηματογράφους και λέσχες, άνοιξαν με 2.296 εισιτήρια από 8 οθόνες σε τετραήμερο με καταιγίδες. Το «18» άνοιξε με 1.309 εισιτήρια από 15 οθόνες σε τετραήμερο με καλό καιρό.  Η «Αγέλη Προβάτων» άνοιξε με 2.611 εισιτήρια από 17 οθόνες – εδώ έχουμε μπει για τα καλά στο καλοκαίρι, ας μην γίνουμε τελείως γραφικοί και ξαναγράψουμε για τον καιρό. Ο «Άνθρωπος με τις Απαντήσεις» το προηγούμενο τετραήμερο έκανε 121 εισιτήρια σε 3 οθόνες. Για όποιον ενδιαφέρεται, όντως βοήθησε η προβολή του σε καλό μαγαζί μεταξύ Δευτέρας και Τετάρτης, όπως γράφαμε την προηγούμενη εβδομάδα, και έτσι, μαζί με τα 67 εισιτήρια αυτού του τετραημέρου, έχει φτάσει τα 425 εισιτήρια.

Με βάση λοιπόν την ιδιοσυγκρασιακή φύση της ταινίας, τον καιρό που έκοψε κίνηση από τις θερινές προβολές της, το γεγονός ότι παιζόταν και σε αίθουσες των Village – λόγω Φουρέιρα και Λάκη Γαβαλά άραγε;- και τον μέσο όρο ανά αίθουσα, τοποθετούμε το άνοιγμα της ταινίας ανάμεσα στην «Αγέλη» και στο «18». 3.6 το αποτέλεσμα για τους φαν του τηλεοπτικού «Chernobyl», not great, not terrible για τους υπόλοιπους, για να δούμε αν θα υπάρξει word of mouth κι αν θα δουλέψει υπέρ της. Εμείς, πάντως, θα κλείσουμε την εβδομαδιαία ανάλυσή μας με ένα από τα υπέροχα θεματάκια που έγραψε για την ταινία ο Γκάμπριελ Γιάρεντ. 

Δείτε το Top-10: 

1. «Minions 2», 11.000 εισιτήρια, 101 οθόνες (Σύνολο, 255.391)
2. «Μην ανησυχείς αγάπη μου», 10.452 εισιτηρια, 69 οθόνες  (Σύνολο, 10.452)
3. «Το ορφανό: Ο πρώτος φόνος», 9.052 εισιτήρια, 55 οθόνες (Σύνολο, 28.337)
4. «Εισιτήριο για τον παράδεισο», 8.780 εισιτήρια, 86 οθόνες (Σύνολο, 92.458)
5. «Το τρίγωνο της θλίψης», 5.106 εισιτήρια, 50 οθόνες (Σύνολο: 18.117)
6. «Avatar», 4.310 εισιτήρια, 47 οθόνες (Σύνολο, 4.310)
7. «Η DC λεγεώνα από τα σούπερ κατοικίδια», 3.183 εισιτήρια, 51 οθόνες (Σύνολο: 17.978)
8. «Ο Ντογκντανιάν και οι τρεις σωματοφύλακες», 2.401 εισιτήρια, 56 οθόνες (Σύνολο: 2.401)
9. «Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες», 2.200 εισιτήρια, 27 οθόνες (Σύνολο: 71.572)
10. «Το συνδικάτο», 2.115 εισιτήρια, 18 οθόνες (Σύνολο: 2.115)