Ο θρίαμβος του Κρίστοφερ Νόλαν συνεχίζεται (Eλληνικό box-office - Tετραήμερο 31/08/23 - 03/09/23)
Η επέλαση του «Οπενχάιμερ» στο ελληνικό box-office συνεχίζεται με 251.027 εισιτήρια σε έντεκα μέρες προβολής. Αρωγός του αυτή την εβδομάδα η «Ανατομία μιας Πτώσης», ένας Χρυσός Φοίνικας που αποτελεί ταυτόχρονα και ταινία μεγάλου κοινού. Το άνοιγμά του απέδειξε για ακόμα μια φορά ότι είναι καλή ιδέα να κυκλοφορεί μια ωραία ταινία που ακούγεται και ενδιαφέρει τον κόσμο στην ώρα της και όχι πολλούς μήνες μετά.
Αν και ο καιρός δεν στάθηκε φίλος των θερινών το σαββατοκύριακο, κόπηκαν 134.804 εισιτήρια αυτό το τετραήμερο, ένα νούμερο μεγαλύτερο, αν συνυπολογίσουμε και την προσέλευση στους δημοτικούς κινηματογράφους.Οι τελευταίοι είθισται να δίνουν ένα ποσό ως fee στην εταιρεία για την ταινία, με τα εισιτήρια να μην προστίθενται ποτέ στο τελικό σύνολο, μια δυσάρεστη πρακτική για τoυς αριθμούς κάποιων τίτλων –ενδεικτικά, ο υπογράφων μέτρησε πάνω από 300 κεφάλια σε μία προβολή της «Αυτοκρατορίας του Φωτός» στο Cine Άλιμος, μιας ταινίας που είχε κινηθεί δραματικά μες στον χειμώνα.
Νικητής βγήκε και πάλι ο «Οπενχάιμερ» με μικρή πτώση, δεδομένου του υπέρογκου ανοίγματός του. Σκεφτείτε ότι πέρυσι το «Doctor Strange in the Multiverse of Madness», με σχεδόν ισόποσο άνοιγμα με την ταινία του Νόλαν, έκανε το δεύτερο τετραήμερό του 37.750 εισιτήρια, ενώ ο «Οπενχάιμερ» έκοψε 74.825 κι αυτά έχοντας σε έναν μεγάλο αριθμό των οθονών του μονές προβολές. 251.027 εισιτήρια σε έντεκα μέρες έχει καταγράψει το κοντέρ, πρόκειται, δεδομένα, για επιτυχία γιγατόνων, το ερώτημα πια, είναι αν θα ξεπεράσει τη «Barbie», η οποία συνεχίζει να κόβει εισιτήρια και έχει φτάσει τα 436.179. H μεγάλη διάρκεια του «Οπενχάιμερ» είναι ένα σοβαρό εμπόδιο στο κράτημα των αιθουσών, το οποίο, αναμενόμενα, θα του στοιχίσει. Όπλο της «Μπάρμπι» είναι ότι συνεχίζει να προσελκύει κοινό, αντίπαλός της το γεγονός ότι σύντομα θα έχει να αντιμετωπίσει πέρα από τον κορεσμό και…εναλλακτικές οδούς προβολής. Μην απορήσετε, πάντως, αν στο φώτο φίνις το έτερο μέρος του απόλυτου double bill της χρονιάς κάνει την ανατροπή στη χώρα μας και βρεθεί, τελικά, στην πρώτη θέση.
Ο «Οπενχάιμερ» δεν ήταν μόνος του, τον βοήθησαν κι άλλες ταινίες, ανάμεσά τους η «Ανατομία μιας Πτώσης», ένας Χρυσός Φοίνικας που αποτελεί ταυτόχρονα και crowdpleaser. 12.583 εισιτήρια σε 26 οθόνες, κυρίως από μονές προβολές, είναι ένα εξαιρετικό άνοιγμα και αποδεικνύει ότι είναι πάντα καλή ιδέα όταν μια καλή ταινία, που ενδιαφέρει πραγματικά τον κόσμο, κυκλοφορεί στην ώρα της, με το buzz στον Θεό και όχι με καθυστέρηση κάμποσων μηνών (και πολλαπλάσιων downloads) μετά. Η διάρκειά της συνιστά ένα πρόβλημα για τον προγραμματισμό των θερινών, αν και ο καιρός αυτή τη στιγμή ίσως σταθεί απρόσμενος σύμμαχός της, ειδικά αν συνδυαστεί με το άνοιγμα περισσότερων χειμερινών αιθουσών.
Βοήθησε και το «Equalizer 3», που κινήθηκε συμπαθητικά, βοήθησε και το «Ladybug and Cat Noir», το οποίο, παραδόξως, κατατρόπωσε τον πιο αναγνωρίσιμο τίτλο, τα «Χελωνονιντζάκια». Ενδεχομένως η τεχνοτροπία στο σκίτσο του τελευταίου να απέτρεψε τους γονείς κι αυτό, σε συνδυασμό με τo γεγονός ότι το brand name δεν έχει ανάλογη απήχηση με το «Spiderverse» σε ένα πιο ενήλικο κοινό, έφερε το…χάσει-χάσει. Μιας και πιάσαμε τα animation, θα θέλαμε να σταθούμε στο «Elemental» της Pixar. Eντός κι εκτός συνόρων, πολλοί βιάστηκαν να μιλήσουν για αποτυχία λόγω του (ομολογουμένως) χαμηλού ανοίγματός του. Ε, η ταινία αυτή τη στιγμή, χάρη στα διαστημικά κρατήματά της, έχει κόψει 478 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και συνεχίζει, ενώ στη χώρα μας μετρά 101.971 εισιτήρια. Εμείς πάντως, για να παινέψουμε τα καλοτριμαρισμένα γένια μας, ήδη από τις 27 Ιουνίου, στην ανάλυση των επιδόσεων του δεύτερου τετραημέρου της ταινίας, όταν η ταινία έκοβε μόνο 13.218 εισιτήρια και είχε σύνολο μόλις 43.505 εισιτηρίων, γράφαμε επί λέξει «σοβαρό ανταγωνισμό για το οικογενειακό κοινό δεν έχει μέσα στις επόμενες εβδομάδες, οπότε, ακόμα κι αν τα νούμερα δεν δείχνουν προς αυτή την κατεύθυνση τώρα, μην απορήσετε αν τελικά καταφέρει να χτυπήσει την πόρτα εξαψήφιου συνόλου».
Η επανέκδοση του «Δράκου» έκοψε 1.110 εισιτήρια σε 2 οθόνες, με τα 923 να σημειώνονται στην Αθήνα. Είναι, αναμφίβολα, ένας καλός αριθμός, αλλά δεν σημαίνει ότι ο πολλαπλασιασμός ανάλογων εγχειρημάτων θα ήταν μια ορθή εμπορική κίνηση –εκπαιδευτική και χρήσιμη θα ήταν, άλλο αυτό- καθώς θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και η δυναμική του συγκεκριμένου αθηναϊκού κινηματογράφου. Το γράφουμε κυρίως για να αποφευχθούν πιθανές «τραγωδίες» μέσα στους επόμενους μήνες. Μένοντας στις επανεκδόσεις, το γουντιαλενικό «Vicky Cristina Barcelona» βρίσκεται στα 5.975 εισιτήρια μετά από 11 μέρες – μια χαρά και καμία τρομάρα. Για τις υπόλοιπες επανεκδόσεις δυστυχώς δεν είχαμε ενημέρωση αυτή την εβδομάδα.
Δείτε αναλυτικά το Top-10:
1.Οπενχάιμερ – 74.825 εισιτήρια, 190 οθόνες (Σύνολο: 251.027 εισιτήρια)
2.Ανατομία μιας Πτώσης – 12.583 εισιτήρια, 26 οθόνες
3.The Equalizer 3: To Τελευταίο Κεφάλαιο – 11.336 εισιτήρια, 59 οθόνες
4.Λέιντι Μπαγκ και Κατ Νουάρ, 10.376 εισιτήρια, 80 οθόνες
5.Barbie – 9.570 εισιτήρια, 51 οθόνες (Σύνολο: 436.179 εισιτήρια)
6. Χελωνονιντζάκια: Μεταλλαγμένος Χαμός, 5.373 εισιτήρια, 79 οθόνες
7.Gran Turismo – 1.767 εισιτήρια, 12 οθόνες (Σύνολο: 22.945 εισιτήρια)
8.Demeter: Η Αφύπνιση του Κακού – 1.537 εισιτήρια, 16 οθόνες (Σύνολο 12.867 εισιτήρια)
9.Ο Δράκος - 1.110 εισιτήρια, 2 οθόνες
10.Αντίστροφη Μέτρηση – 1.031 εισιτήρια, 12 οθόνες