Το ριμέικ της ημέρας: Το «Για Μια Χούφτα Δολάρια» γίνεται τηλεοπτική σειρά - cinemagazine.gr
9:50
30/9

Το ριμέικ της ημέρας: Το «Για Μια Χούφτα Δολάρια» γίνεται τηλεοπτική σειρά

Η ξηρασία νέων ιδεών και η αποφυγή του ρίσκου δεν αφήνει τίποτα όρθιο, χρόνια τώρα. Όμως εδώ σειρά παίρνει το σπαγγέτι-κομψοτέχνημα του Λεόνε, ριμέικ το ίδιο, που έφερε στον κόσμο την γέννηση ενός θρύλου, του Κλιντ Ίστγουντ.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Το ρίσκο εδώ λοιπόν δεν απουσιάζει όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Αφ' ενός διότι πρόκειται για μεταγραφή της μεταγραφής, το «Γιοζίμπο» του Ακίρα Κουροσάβα είναι το πρωτότυπο, αφ' ετέρου διότι πρέπει να έχεις δει όνειρο να πιστεύεις ότι όχι μόνο θα κάνεις σήμερα γουέστερν αλλά και θα βρεις διάδοχο στον Άντρα Χωρίς Όνομα του Ίστγουντ.

Το πρώτο έχει ξαναγίνει - από τον Γουόλτερ Χιλ και τον Μπρους Γουίλις στο στιλάτο «Last Man Standing», με τη δράση να μεταφέρεται στην εποχή της Ποτοαπαγόρευσης. Το δεύτερο μάλλον θα ξεπεραστεί παρόμοια τροποποιώντας το είδος, κρατώντας την κλασική ιστορία, και παίζοντας με τις επιταγές τις εποχής που τόσο machismo δεν το σηκώνει καθόλου. Δεν αποκλείεις ο man with no name να είναι και γυναίκα. 

Κι όλ' αυτά είναι ακριβώς ότι κάνει ενδιαφέρον το de facto «τεμπέλικο» εγχείρημα. Πώς θα μεταγραφεί η ιστορία ενός επιτήδειου τύπου που μπαίνει καιροσκοπικά ανάμεσα στις δύο πανίσχυρες δυνάμεις μιας πόλης; Η Mark Gordon Company αναλαμβάνει την ευθύνη και ο σεναρίστας 11 επεισοδίων του «Game of Thrones», Μπράιαν Κόγκμαν φημολογείται για την μεταγραφή.

Το «Για μια Χούφτα Δολάρια» ήρθε το 1964 από το (ισπανικό) πουθενά, με ιταλικό ντουμπλάρισμα και έναν πραγματικά...χωρίς όνομα Αμερικάνο για πρωταγωνιστή, που ως τότε βολόδερνε σε τηλεοπτικά γουέστερν, να αιμοδοτήσει το θνήσκον είδος του γουέστερν και να βάλει σε τροχιά τον Σέρτζιο Λεόνε, τον Ένιο Μορικόνε και τον...ανώνυμο Αμερικάνο. Είναι βαρύ σαν ιστορία το χαρτί αυτού του έργου, έδωσε σκυτάλη στα «Μονομαχία στο Ελ Πάσο» και «Καλός ο Κακός κι ο Άσχημος» κι έφτασε βέβαια να δώσει και έμπνευση στον Κουέντιν Ταραντίνο του «Κάποτε στο...Χόλιγουντ», όπου ο χαρακτήρας του Ντι Κάπριο είναι κλείσιμο ματιού στον Ίστγουντ.

Τηλεοπτικό δίκτυο δεν έχει βρεθεί ακόμα, καθώς είναι πολύ νωρίς, όμως η Mark Gordon Company, με τον επώνυμο βετεράνο παραγωγό στο τιμόνι, θα βρει γρήγορα τον δρόμο για το πράσινο φως.